• 0

Doorverkopen

Hoi,

weet iemand hoe het zit met het doorverkopen van producten.

Ik wil graag een bedrijfje starten in het repareren van computers, maar zoals begrijpelijk zal daar ook vaak de aanschaf van nieuwe hard en software mee gebaad gaan.

Mijn vraag is dus of iemand weet of je zomaar bij bijv. informatique een product kan kopen (de het bedrijf haar naam) en dat dan weer doorverkopen aan de klant?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

JVice

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Informatique? is dat een pc-winkel ook?

 

Ik heb zelf ook bij een computerwinkel gewerkt. En ook meegeholpen met de reparatie ervan. Onderdelen die je vaak in een pc worden vernieuwd/nodig zijn:, zoals moertjes, diskettedrives, tyripes en koelers enz.

die zou ik bij de groothandel kopen.

 

Onderdelen die je minder vaak nodig zal hebben, zoals dure moederboarden enz. zou ik bij een collega pc- handelaar/winkelier kopen. Wel eentje dicht in de buurt zodat als je iets nodig hebt, je dat onderdeel gelijk ff kan ophalen. Zo bouw je ook gelijk relaties op.

 

Stel natuurlijk wel eerst de leverings- en prijsvoorwaarden met degene af van wie je de onderdelen gaat afnemen.

 

Succes.

 

Sander

zaken-en-transacties.nu

Link naar reactie
  • 0

Yep, ik zie er geen problemen in.

 

Hou er rekening mee dat je je eigen risico zo klein mogelijk houdt (geen of weinig voorraad dus). Vooral de fluctuerende prijzen van bijvoorbeeld RAM schijnen computerhandelaren nogal eens pijn te doen.

 

Volgens mij moet je het goedkoper kunnen vinden dan bij informatique, maar dat onderzoek is aan jezelf.

 

Ga ook even bij de KVK langs, even eenmanszaakje inschrijven en een babbeltje houden :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik ben afkomstig uit België en in België is dat geen enkel probleem. Van ieder aangekocht product heb je een aankoopfactuur van je leverancier die je in je uitgaven inbrengt en van ieder verkocht geheel heb je een verkoopfactuur voor de klant die je als inkomsten inboekt.

 

Kopen en verkopen is toch de basis van het ondernemen ?

 

Veel succes ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.