• 0

Wanneer kun je 99% open zijn over je bedrijfsidee?

Hoi!

 

Ik heb me net aangemeld op het forum en twijfel nog een beetje over in hoeverre ik hier en op andere (online en offline) plaatsen open zal zijn over de plannen voor ons nieuwe bedrijf.

 

We zijn bezig met een webwinkel in eco en bio producten voor kids waarbij we een aantal dingen anders aanpakken dan de gemiddelde eco webwinkel.

 

Aan de ene kant wil ik mijn ideeën van de daken schreeuwen en aan de andere kant wil ik dat het eerst draait of bijna draait voordat ik teveel vertel omdat ik concurrenten met bijvoorbeeld reeds een goedlopende webwinkel niet op ideeën wil brengen.

 

De planning is dat we in april online zullen gaan en vanaf maart zou ik onze voorsprong dan dusdanig comfortabel vinden dat ik het ook wel zou willen delen.

 

Hoe zien jullie dat?

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

Ik zal nooit helemaal open zijn over je bedrijfsvoering zo maak je het wel heel makkelijk voor concurrenten om je na te doen. ;-)

 

Hoe ga je de website lanceren? Doe je ook veel aan pr? Tis namelijk wel een gevoelig media onderwerp dus bladen zullen er vast wel over willen schrijven.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerlijk gezegd zelfs een maand voor lancering (maart) nog even stil zijn, een bestaande webshop kan heel makkelijk een aantal nieuwe producten in haar assortiment opnemen, dus zorg ervoor dat je het idee niet op het allerlaatste moment nog verpest door het zo aan iedereen te vertellen ;)

 

Ik weet uit eigen ervaring dat het erg moeilijk kan zijn, maar hou het lekker stil, in ieder geval tot je webshop online is.

 

Heel veel succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

Wel jammer :( en tegelijkertijd weet ik het met jullie eens ben. Het zou zo leuk zijn om over bepaalde dingen te sparren. Ik heb gelukkig wel al heel veel berichtjes hier gelezen over andere starters en webshop eigenaren dus dat was ook al heel leerzaam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.