• 0

Integratie via RSS

Hallo,

 

Ik ben een tijdje geleden begonnen met de website www.vivocaribbean.com

Nu vinden veel makelaars het veel (dubbel) werk om alles te plaatsen op hun eigen site en op mijn site. Daarom vraag ik e af of het ook via rss geintregeerd zou kunnen worden. Eventueel zouden de makelaars iets op hun eigen site moeten inbouwen of aanleveren om de informatie aan te leveren.

 

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft of iets vanaf weet. Overigens zijn andere tips over mijn site ook welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja precies. Het zit erin. Maar ik denk niet dat ze die kennis daar (de Antillen) hebben om het in te bouwen en klopt de info dan wel direct? Soms heb je toch dat zij op een andere manier content aanbieden dan mijn site.

Hoe werkt dat precies? Is dat duur voor hun om dat in te laten bouwen? Of kunnen ze het niet gewoon doorgeven net als ze bij andere sites doen?

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk heb je drie opties.

 

Optie één is om voor iedere klant een aparte benadering te bouwen. Ze gebruiken (hoogstwaarschijnlijk) niet allemaal hetzelfde systeem. M.a.w. voor iedere site zou een aparte toevoeging aan het systeem moeten worden gebouwd die eenzelfde soort RSS-feed (of XML) genereert.

 

Optie twee is een API bouwen. Dat houdt in principe in dat enkele velden verplicht zijn (voor de andere makelaars) om in te vullen, deze API kunnen ze rechtstreeks aan hun database hangen. Die genereert dan ook weer de nodige RSS (of XML) -feed. Voordeel hierbij is dat het voor nieuwe makelaars makkelijk over te nemen is, je hoeft het maar één keer te maken, en eventuele aanpassingen zijn zo (bij iedereen) makkelijker door te voeren. Nadeel is dat het nogal wat werk kost en daarmee ook wat meer geld. Op lange termijn scheelt dit uiteraard geld omdat het oneindig vaak gebruikt kan worden zonder dat er maatwerk aan te pas komt.

 

Optie drie is dat jouw site als primaire website fungeert en jouw site ook de RSS (of XML) feeds genereert. Deze kunnen zij dan weer gebruiken op hun eigen website. Nadeel is dat zij beperkt zijn tot de informatie die jij verplicht stelt in jouw systeem, en natuurlijk dat de content fysiek op jouw servers draait, kan zijn dat de andere makelaars daar problemen mee hebben.

 

 

 

 

Na een eerste blik op je website wil ik je aanraden om alle dropdown-menu'tjes dezelfde breedte mee te geven. Oogt een stuk rustiger op die manier.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja precies. Het zit erin. Maar ik denk niet dat ze die kennis daar (de Antillen) hebben om het in te bouwen en klopt de info dan wel direct?

Waarom zou je geen contact opnemen met een aantal makelaars op de Antillen? Lijkt me een beetje gevaarlijk om een aanname te doen over het kennisniveau aldaar.

 

Persoonlijk zou ik voor bovengenoemde optie 2 gaan. Probleem met rss/xml feeds voor huizen is dat er geen standaard specificatie voor is. Iedereen gebruikt wat anders. Wellicht kun je het i.c.m. optie 1 gebruiken voor grote klanten/makelaars.

Link naar reactie
  • 0

Als ze technische problemen hebben zou je een JavaScript kunnen overwegen. Dat houdt in dat ze alleen een regel als dit op hun pagina moeten knippen/plakken, net zoals analytics wat ik als voorbeeld heb gebruikt:

 

var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");

document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "jouwsite.com/houses.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));

 

try {

var housesDisplay= _getCustomerData("KlantIdHier");

housesDisplay._showHouses(10); //maximum aantal bijvoorbeeld

} catch(err) {}

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.