• 0

Inkomensafhankelijk tarief, voordelen en nadelen

In september wil ik klaar zijn met het opzetten van een bedrijf.

 

Ik zal dan een dienst gaan aanbieden. Nu wil ik eigenlijk dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn. Omdat ik denk dat een subsidie niet haalbaar is ( moet ik nog wel verder onderzoeken) , wil ik graag een Inkomensafhankelijk tarief gaan hanteren.

 

Voordeel: voor iedereen betaalbaar

Nadeel: ?

 

Wat is er op tegen om een Inkomensafhankelijk tarief te hanteren?

 

Hoe denken jullie over een Inkomensafhankelijk tarief?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me verwarrend. Lijkt me enkel in non-profit sector interessant. Ik geloof niet zo in het concept dat je 'iedereen' kan helpen. In mijn ogen heeft een bedrijf altijd een 'doelgroep' hoe breed dit ook kan zijn.

 

Ik geloof wel in pakketten. A B en C. Waarbij C tien x zoveel kost als A en maar dubbel zoveel service/kwaliteit biedt. Zoals telefonische ondersteuning, mooier briefpapier etc. Als je dat in namen ook nog mooi brengt, bijv Pakket Starters, Pakket Ondernemers en Pakket Multinationals, of in consumentenprijzen, Pakket Goedkoop, Pakket Uitgebreid, en Pakket Totaal dan heb je grofweg ook een soort prijsverschil en kun je met hetzelfde produkt verschillende prijzen hanteren. Drie pakketten zijn volgens mij voldoende.

 

Maar een variabele prijs op basis van inkomen geloof ik niet zo in.

Link naar reactie
  • 0

Wat voor bedrijf moet het precies gaan worden, en welke producten of diensten wil je inkomensafhankelijk gaan beprijzen?

 

Een evident nadeel is in ieder geval dat iedereen met een hoger inkomen weet dat hij teveel betaalt voor zijn goed of dienst, want het kan tenslotte voor anderen wel goedkoper.

 

Pakketten waarbij je meer krijgt voor meer geld kan natuurlijk altijd, maar dat zal denk ik niet per se een inkomensafhankelijke beprijzing opleveren: iemand met geld als water kan nog altijd genoeg hebben aan het goedkoopste pakket... en daarom ook niet zomaar een duurder afnemen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie.

 

Het is een dienst, dus geen tastbaar product. Pakketten zijn er niet en kunnen er ook niet worden gemaakt.

 

Ik vind ook eigenlijk dat iemand met "meer" geld niet meer zou moeten betalen, maar ik vind ook dat iemand met minder geld ook zou moeten kunnen deelnemen.

 

Maar ik denk dat ik het niet inkomensafhankelijk maak. Stel het idee gaat lopen, dan kan ik altijd nog bij de overheid gaan lobbyen. ;)

 

De doelgroepen zijn inkomen vanaf modaal en hoger en de hogeropgeleide ( MBO+. HBO, Universiteit)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat behalve dat het vermogende klanten af zou schrikken, het ook voor jezelf niet wenselijk is. Stel dat de ene dag iemand die in de bijstand zit bij je komt voor je dienst, waarbij hij met moeite 5 tientjes bij elkaar kan sprokkelen, en de dag erna een miljardair die je 5 ton voor je dienst biedt. Het is misschien een wat overtrokken voorbeeld, maar ik denk dat voor veel mensen de keuze vrij makkelijk zou zijn, en dat zou je integriteit niet ten goede komen dan. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.