• 0

Trust & Fiscus

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De trust is geen Nederlandse rechtsvorm, maar wordt aangemerkt als doelvermogen. Je kunt wel in het buitenland een trust opzetten, of bijvoorbeeld een stichting particulier fonds (Nederlandse Antillen). Dat is best wel gecompliceerd.

 

Voor de fiscus werkt dat zo.

 

Alternatief is een (familie)stichting. Dat is wel een rechtspersoon en werkt dus even wat anders. Gelet op de fiscale ontwikkelingen op dit gebied is het wellicht handig om even af te wachten op eventuele nieuwe wetgeving hierover.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Weet iemand of je een Trust kan opzetten in Nederland?

Ivm het beschermen van een gehandicapt kind.

 

Of hoe wordt een buitenlandse Trust belast in Nederland?

 

Alvast bedankt

Steek je licht eens op bij Nachenius Tjeenk ( http://www.ntco.nl/), Fortis Intertrust of Van Lanschot. Daar zitten de experts die je kunnen vertellen of dit idee, gezien de niet geringe kosten die en en ander met zich meebrengt, de moeite waard is.

Over de Trust-verkopers uit de Telegraaf onthoud ik me van commentaar.

 

Graag lees ik op dit forum de reacties van bovengenoemde instellingen als u daar een gesprek heeft gehad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.