• 0

Bizner afgewezen what the hell?

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je ook al bij andere banken geprobeerd?

 

En heb je een BKR toetsing laten doen? Veel mensen denken dat ze geen BKR notering hebben maar toch blijken ze geregistreerd (zoals zo velen).

 

Misschien kun je nog een keer een nieuwe aanvraag doen bij Bizner? Weet niet of dat kan hoor.

Link naar reactie
  • 0

Hmm oud account kwijt.. dan maar een nieuwe.

 

Maar goed. Ik ben bang dat je bij de ABN ook weinig succes zal hebben. Heb daar toevallig gister een gesprek gehad aangaande een krediet van €2.500,-. Dit is afgewezen. Wordt getoetst door een systeem, aan de hand van een ondernemingsplan, prive situatie en andere zaken.

 

Heb een onderneming met een groeiende omzet, persoonlijk inkomen uit loon, overwaarde in mijn huis. Toch werd de lening niet verstrekt. Waarschijnlijke reden (kunnen ze niet zien in het systeem): Omzet te laag. Probeer het over een jaar nog eens werd mij geadviseerd.

 

Erg prettig als je het geld nu nodig hebt.

 

Ow even een tip. Ik zou als ik jou was een ondernemers rekening openen bij de ABN of welke bank dan ook. Niet vragen over een krediet. Wat geld op je rekening gooien. Vervolgens een Business Card aanvragen en hopla. Die wordt zonder vragen toegewezen en dan heb je 7.000 euro krediet. In jou geval gaat het volgens mij om een Eenmanszaak. Ik heb een V.O.F. en mijn vennoot krijgt ook een aparte kaart met ook 7.000 euro krediet.

 

M.a.w. €2.500 RC krediet krijg ik niet. Maar wel €14.000 aan Credit Card krediet.

Link naar reactie
  • 0

Maar daar staan wel verschillende rente percentage's tegen over ook niet altijd onbelangrijk.

 

In het geval dat je je credit card rekening niet kan betalen inderdaad. Aangezien het in mijn geval gaat om een tijdelijke krediet behoefte. Waarmee ik een steeds een week moet overbruggen, zitten er geen rente kosten aan een credit card. Deze wordt namelijk per maand geïncasseerd.

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Ik heb een Bizner krediet aangevraagd voor mijn startende onderneming. Ik heb een vaste baan + geen achterstanden + geen leningen. Ook geen BKR maar toch wordt ik afgewezen waarom? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mij hiermee kunnen helpen, want dit komt als koude kak op mijn dak aangezien alles al geregeld is behalve dit.

 

De reden van afwijzing is vrij simpel:

Je bent AFGESCHOTEN vanwege je ondernemersplan !

Van de financiële paragraaf klopt letterlijk helemaal niets, maar dat is je in dat andere draadje al verteld.

 

Voordat je verdere stappen onderneemt, loop dat gehele plan van je nog eens kritisch door. Neem daarbij de opmerkingen mee die andere HL-ers reeds hebben gegeven. Laat je boekhouder er ook eens naar kijken, dan kloppen in iedergeval de cijfertjes en probeer dan in de familiesfeer een financiering te vinden, of probeer op basis van jou reguliere werknemersinkomen een privélening te krijgen, waarmee je je plannen kunt verwezenlijken.

 

Want:

 

De omzetten die je begroot en de daarbij corresponderende netto resultaten, met alle respect, daar zit een financiële instelling niet op te wachten om dat te financieren. Die gaan uit van plannen, waaruit blijkt dat je er in vrij redelijk korte termijn een redelijk ondernemersinkomen uit kunt genereren.

 

Met mijn laatste opmerking wil ik beslist niet zeggen dat je niet moet doorgaan, ik wil alleen maar zeggen, zorg dat je plannen realistisch zijn en houdt rekening hoe er tegenaan wordt gekeken als je daarvoor om een financiering vraagt.

 

 

 

Oeps, ik zie net dat dit mijn vijfhonderdste bericht is !!

Link naar reactie
  • 0

Bizner is een arogante bank.

 

Heb zelf 2 keer een aanvraag gedaan (enkel een rekening, geen krediet) maar ze laten het niet eens weten dat je afgewezen bent.

Als je uiteindelijk zelf navraag doet krijg je te horen dat ze dat niet meer kunnen zien omdat je aanvraag al verwijderd is, afwijzingen worden egwoon verwijderd en daar wordt de aanvrager verder niet van op de hoogte gebracht.

 

Na heel veel doorvragen kreeg ik als reden dat ze mijn handel niet begrepen en ik daarom afgewezen was. als ik nu iets van gloeilampen verkocht had was het anders geweest....

 

Link naar reactie
  • 0

Maar daar staan wel verschillende rente percentage's tegen over ook niet altijd onbelangrijk.

 

In het geval dat je je credit card rekening niet kan betalen inderdaad. Aangezien het in mijn geval gaat om een tijdelijke krediet behoefte. Waarmee ik een steeds een week moet overbruggen, zitten er geen rente kosten aan een credit card. Deze wordt namelijk per maand geïncasseerd.

 

Dat is wel een behoorlijk specifieke situatie. Iemand die het geld voor langer nodig heeft, bijvoorbeeld een jaar oid, zal denk ik niet gecharmeerd zijn van de rente op een creditcard over zo'n periode.

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Ik heb een Bizner krediet aangevraagd voor mijn startende onderneming. Ik heb een vaste baan + geen achterstanden + geen leningen. Ook geen BKR maar toch wordt ik afgewezen waarom? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mij hiermee kunnen helpen, want dit komt als koude kak op mijn dak aangezien alles al geregeld is behalve dit.

 

De reden van afwijzing is vrij simpel:

Je bent AFGESCHOTEN vanwege je ondernemersplan !

Van de financiële paragraaf klopt letterlijk helemaal niets, maar dat is je in dat andere draadje al verteld.

 

Voordat je verdere stappen onderneemt, loop dat gehele plan van je nog eens kritisch door. Neem daarbij de opmerkingen mee die andere HL-ers reeds hebben gegeven. Laat je boekhouder er ook eens naar kijken, dan kloppen in iedergeval de cijfertjes en probeer dan in de familiesfeer een financiering te vinden, of probeer op basis van jou reguliere werknemersinkomen een privélening te krijgen, waarmee je je plannen kunt verwezenlijken.

 

Want:

 

De omzetten die je begroot en de daarbij corresponderende netto resultaten, met alle respect, daar zit een financiële instelling niet op te wachten om dat te financieren. Die gaan uit van plannen, waaruit blijkt dat je er in vrij redelijk korte termijn een redelijk ondernemersinkomen uit kunt genereren.

 

Met mijn laatste opmerking wil ik beslist niet zeggen dat je niet moet doorgaan, ik wil alleen maar zeggen, zorg dat je plannen realistisch zijn en houdt rekening hoe er tegenaan wordt gekeken als je daarvoor om een financiering vraagt.

 

 

 

Oeps, ik zie net dat dit mijn vijfhonderdste bericht is !!

 

Bovenste stuk is irrelevant anagezien Bizner zonde rondernemersplan werkt ;)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Bovenste stuk is irrelevant anagezien Bizner zonde rondernemersplan werkt ;)

 

Beste W-Media,

 

Dat "bovenste stuk" is wel degelijk relevant en ik zal je ook uitleggen waarom:

 

Bizner wijst een aanvraag ondermeer af als het bedrijfsvermogen sterk terugloopt of als er een negatief bedrijfsresultaat is behaald. ( als je me niet geloofd, hier een resumé uit de FAQ)

 

>>>Als je een lening aanvraagt krijg je van Bizner een 'ja' of een 'nee'. We geven geen toelichting op een afwijzing. Onze beoordelingscriteria geven we niet prijs, omdat ze ook interessant zijn voor de concurrenten. In het algemeen wordt een lening afgewezen bij een betalingsachterstand op leningen, kredieten en creditcards. Een aanvraag wordt ook afgewezen als het Bureau Kredietregistratie een achterstand meldt, het bedrijfsvermogen sterk terugloopt of er een negatief bedrijfsresultaat is behaald<<<

 

Bij die aanvraag bij Bizner heb je toch wat gegevens in moeten vullen ? En daarvoor heb je toch gegevens uit jouw ondernemersplan gebruikt ?

 

Als je die gegevens bekijkt dan zie je toch dat het resultaat noch het eerste noch het tweede jaar voldoende is om een redelijk ondernemersinkomen te dekken. Als je dat inkomen corrigeert met een redelijk ondernemersinkomen en dat verwerkt in het vermogen dan heb je na het eerste jaar al een negatief bedrijfsvermogen dat het tweede jaar nog negatiever wordt. En als een financier ergens een hekel aan heeft, dan is dat zeker aan een negatief aansprakelijk vermogen, want dat betekent dat er geen enkele buffer is voor tegenvallers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.