• 0

Bizner afgewezen what the hell?

Aanbevolen berichten

  • 0

Bizner wijst een aanvraag ondermeer af als het bedrijfsvermogen sterk terugloopt of als er een negatief bedrijfsresultaat is behaald. ( als je me niet geloofd, hier een resumé uit de FAQ)

 

Ik heb het vermoeden dat je je niet helemaal verdiept hebt in de criteria die Bizner hanteert. Bekijk bijvoorbeeld deze PDF eens, en vertel me waar gevraagd wordt om bedrijfsfinancien.

 

Ook als je het proces van het daadwerkelijk aanvragen ingaat wordt hier niet naar gevraagd. Ik heb het voor de zekerheid net nog even voor je getest, zelfs.

 

Tenslotte - als Bizner zelf zegt "Onze beoordelingscriteria geven we niet prijs", waarom zou jij het dan opeens wel weten?

Link naar reactie
  • 0

Bizner wijst een aanvraag ondermeer af als het bedrijfsvermogen sterk terugloopt of als er een negatief bedrijfsresultaat is behaald. ( als je me niet geloofd, hier een resumé uit de FAQ)

 

Ik heb het vermoeden dat je je niet helemaal verdiept hebt in de criteria die Bizner hanteert. Bekijk bijvoorbeeld deze PDF eens, en vertel me waar gevraagd wordt om bedrijfsfinancien.

 

Ook als je het proces van het daadwerkelijk aanvragen ingaat wordt hier niet naar gevraagd. Ik heb het voor de zekerheid net nog even voor je getest, zelfs.

 

Tenslotte - als Bizner zelf zegt "Onze beoordelingscriteria geven we niet prijs", waarom zou jij het dan opeens wel weten?

 

Peter,

Waar ik me wel in heb verdiept is het ondernemersplan en dat geeft voldoende aanknopingspunten om aan te geven, waarom zijn financieringsaanvraag niet zal worden gehonoreerd. En feitelijk gaat het daar om.

 

Ik hoop dat ik TS heb kunnen overtuigen dat hij nog hard aan dat plan zal moeten sleutelen voordat hij definitief van start gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Waar ik me wel in heb verdiept is het ondernemersplan en dat geeft voldoende aanknopingspunten om aan te geven, waarom zijn financieringsaanvraag niet zal worden gehonoreerd. En feitelijk gaat het daar om.

 

Nee, daar gaat het hier niet om. Het gaat om de ervaringen van W-Media met het aanvragen van een krediet bij Bizner. Lees het eerste bericht anders nog even door voor de zekerheid.

 

En voor Bizner is een ondernemingsplan niet van belang, evenals de financiele situatie van je onderneming, in tegenstelling tot wat jij heel stellig beweert. Daarmee misleidt je mensen, en dat kan niet de bedoeling van HL zijn.

Link naar reactie
  • -1

 

En voor Bizner is een ondernemingsplan niet van belang, evenals de financiele situatie van je onderneming, in tegenstelling tot wat jij heel stellig beweert. Daarmee misleidt je mensen, en dat kan niet de bedoeling van HL zijn.

 

MISLEIDEN

-afzetten -beduvelen -beetnemen -belazeren -benadelen -besodemieteren -droelen -duperen -folen -kokeren -vorm van misleid -misbruik maken -mystificeren -Nederlands werkwoord -oplichten -verblinden -verschalken -zwendelen -zand in de ogen strooien -neppen -foppen -een loopje nemen -blinddoeken -begoochelen -bedriegen -bedonderen -bedotten -abuseren

 

Als ik met mijn post(en) mensen heb misleid, dan vind ik dat heel vervelend en is zeer zeker niet mijn bedoeling geweest.

 

Peter, als jij je door mijn postings misleid voelt, bij deze mijn verontschuldigingen.

Link naar reactie
  • 0
Als ik met mijn post(en) mensen heb misleid, dan vind ik dat heel vervelend en is zeer zeker niet mijn bedoeling geweest.

 

Peter, als jij je door mijn postings misleid voelt, bij deze mijn verontschuldigingen.

 

Dat is heel aardig van je, maar hoezo 'als'? Of sta je nog steeds achter onderstaande quote?

 

Bizner wijst een aanvraag ondermeer af als het bedrijfsvermogen sterk terugloopt of als er een negatief bedrijfsresultaat is behaald. ( als je me niet geloofd, hier een resumé uit de FAQ)

 

Ik ben er niet op uit om je persoonlijk af te zeiken, maar als ik dit soort dingen, net als dat geleuter van politici op TV elke avond, zie wordt ik furieus. Overduidelijk aantoonbaar onzin uitkramen, en gewoon ontkennen, omheen draaien, mooie woorden, blablabla. Braak!

 

Heb je uit je nek lopen kletsen of niet? Zo ja, geef dat dan gewoon toe, zo nee, leg dan uit waarom ik dat verkeerd zie.

 

edit: ik heb Marco's bericht verkeerd gelezen, waarvoor mijn excuses.

Link naar reactie
  • 0

Heb even naar de info op Bizner gekeken maar het is een beetje tegenstrijdig hoe ze de kredietaanvraag beoordelen. Je kunt standaard 5000 euro krijgen zonder onderbouwing, onderpand of businessplan.

 

Kijk je echter iets verder staat er dat er altijd eerst de kredietwaardigheid wordt gecontroleerd. Klik je daarop dan zie je dat ze op onderstaande punten controleren.

 

- Een betalingsachterstand op leningen, kredieten of creditcards

- Bureau Kredietregistratie meldt een achterstand

- Het bedrijfsvermogen loopt sterk terug

- Er is een negatief bedrijfsresultaat

 

Hoe willen ze op de laatste 2 puntjes controleren? Je hoeft immers geen onderbouwing, onderpand of businessplan te overhandigen?

 

Dit zou dan toch betekenen dat er een BKR registratie aanwezig is.

Link naar reactie
  • 0
Hoe willen ze op de laatste 2 puntjes controleren? Je hoeft immers geen onderbouwing, onderpand of businessplan te overhandigen?

 

Het ligt er een beetje aan. Als je bijvoorbeeld een BV hebt en al een tijdje je jaarcijfers bij de KvK deponeert, dan kan Bizner die opvragen - ze vragen immers wel je KvK-nummer. In zo'n geval kunnen ze de bedrijfsfinancien dus wel nagaan.

 

Waarbij ik, nogmaals teruglezend, tevens een verontschuldiging naar Marco van den Maagdenberg moet maken. Ik had zijn bericht niet goed genoeg gelezen, en was er van overtuigd dat hij in zijn quote ook het ondernemingsplan als factor had genoemd, wat niet het geval is. Excuses, Marco!

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er een beetje aan. Als je bijvoorbeeld een BV hebt en al een tijdje je jaarcijfers bij de KvK deponeert, dan kan Bizner die opvragen - ze vragen immers wel je KvK-nummer. In zo'n geval kunnen ze de bedrijfsfinancien dus wel nagaan.

 

Daarnaast kunnen ze ook nagaan of je bijvoorbeeld al een hypotheek hebt (en dus een eigen huis), de geschatte waarde van dat huis, hoe lang je bedrijf al actief is, hoe snel facturen betaald worden aan leveranciers (aantal grote organisaties houden dat bij) en al met al is er voor een bank zonder dat je zelf gegevens verstrekt best wel een aardig risico profiel te maken. Ik kan me ook voorstellen dat ze dit bijstellen aan de hand van hun eigen ervaringen met andere ondernemers.

 

Maar goed, de optie is simpel, gewoon naar een bank toestappen waar ze wel je wel mee in discussie kan gaan. Bizner is zeker niet slecht, maar niet voor iedereen bruikbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.