• 0

Oordeel over Business plan gevraagd

Aanbevolen berichten

  • 1

Het was maar een tip!

 

Even inhoudelijk.

 

Was ik zo vluchtig lees is dat veel aannames doet en dingen schrijft die je naar mijn mening niet waar kunt maken. Voorbeeldjes!

 

Concurrenten 3.3.1.

Je geeft aan dat er veel kleine sites met weinig omzet zijn. - Heb je hier onderzoek naar gedaan? Denk dat er juist heel veel met veel meer omzet zijn dan de begrote omzet van € 18000,- in het 2e jaar

 

Maar 2 echte concurrenten xboxhome en ps3home - Als ik op google op xbox 360 zoek kom ik tig andere concurrenten tegen, consoleshop, wehkamp, etc. Toch geen kleine jongens!

 

De prijs van de concurrenten - Is de markt voor consoles en accesoires niet puur op prijs gebaseerd? Volgens mij is service nou niet echt de doorslag voor de gemiddelde gamer, maar toch echt de prijs.

 

Promotiebudget is naar mijn mening een beetje laag. Adwords campagne op zoekwoord xbox 360 of wat erop lijkt kost toch al gauw € 0,50 per klik~(even snel gekeken in adwords). Dat zijn 600 klikken het eerste jaar en je bent er doorheen.

 

Er zijn nog wel meer dingen die maar ik laat het hier even bij. Probeer je ondernemingsplan een beetje meer eigen te maken. Je kunt nu echt zien dat je een sjabloon gebruikt. Dan krijg je zo'n 13 in een dozijn plan.

 

Verder is het wel goed dat je aan het ondernemingsplan begonnen bent maar probeer iets meer onderzoek te doen en je ondernemingsplan meer vanuit jezelf te schrijven! Succes

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onderzoek is er al geweest. Wehkamp ect zijn GEEN concurrenten aangezien die meer aanbieden. Xbox2go wordt een specialist in xbox artikelen en gaan 100 in een dozijn gamewinkel hier ziet hem het verschil. Er is wel degelijk onderzoek gedaan naar de concurrentie vandaar ook xboxhome.nl

 

Promotie gaat niet via adwords maar met SEO. Dit kost mij 0 ;) Service is nog steeds een heeeeel belangrijk punt. Ik werk zelf voor een groot bedrijf wat via tweakers ontzettend veel bestellingen ontvangt en wij zijn niet de goedkoopste toch kiest men voor ons, waarom? Juist snelheid/service/kwaliteit.

 

Verder top dat je reageert!

Link naar reactie
  • 0

Onderzoek is er al geweest. Wehkamp ect zijn GEEN concurrenten aangezien die meer aanbieden. Xbox2go wordt een specialist in xbox artikelen en gaan 100 in een dozijn gamewinkel hier ziet hem het verschil. Er is wel degelijk onderzoek gedaan naar de concurrentie vandaar ook xboxhome.nl

 

Volgens mij zijn dit wel degelijk je concurrenten. Dat ze meer aanbieden klopt maar ze bieden ook aan wat jij aanbiedt, of althans een groot gedeelte. Waarom kiezen ze dan toch voor jou? De prijs is het niet in je ondernemingsplan zoals ik het lees.

 

Promotie gaat niet via adwords maar met SEO. Dit kost mij 0 ;) Service is nog steeds een heeeeel belangrijk punt. Ik werk zelf voor een groot bedrijf wat via tweakers ontzettend veel bestellingen ontvangt en wij zijn niet de goedkoopste toch kiest men voor ons, waarom? Juist snelheid/service/kwaliteit.

 

Verder top dat je reageert!

 

Niet om je af te kraken hoor, maar heb je verstand van SEO? Volgens mij moet je in dit segment echt een SEO expert zijn om goed te scoren. De grote jongens betalen grof geld aan SEO om zo hoog mogelijk te scoren in de diverse zoekmachines.

 

Het probleem in deze markt is dat de marges helemaal uitgeknepen zijn. Hiervoor moet je dus heeeeeeeel veel verkopen om een beetje winst te maken. Als je nieuw bent in de markt moet je je ergens mee onderscheiden en ik denk dat het in dit geval niet de service is. De meeste concurrenten leveren ook binnen een paar dagen en hebben ook top service. En dan zijn ze nog goedkoper. Waarom toch voor jou?

Link naar reactie
  • 0

Ik zit al enkele jaren in de affiliate-wereld en heb wat vrienden die enorm goed zijn in SEO vergelijkbaar met mannen als yonego.nl Toch zijn bedrijven als Wehkamp geen concurrenten. Xbox2go zal zich meer richten op randartikelen ipv de console zelf en kan op iedere vraag mbt de console cq software de klant te woord staan, bij bedrijven als bol moet men vaak 1-2 dagen wachten op antwoord. Daarbij zal de webshop gelanceerd worden met een live support chat functie.

Link naar reactie
  • 0

Zoals Waltervl ook al zei staat het vol met fouten in het financiele deel.

 

Voor je promotie zal je zeker het 10-voudige of meer uit moeten trekken, waarom wordt jouw SEO beter dan je concurrenten?

 

Persoonlijk denk ik dat je alleen met lagere verkoopprijzen de markt kan openbreken i.p.v. service want wat voor service kan ik dan verwachten?

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nog steeds niet in waarom sites als Wehkamp e.d. geen concurrenten zijn. Wat weet je over de criteria die gehanteerd worden bij het beslissingsproces van de aankoop? Denk je dat naamsbekendheid, service/nazorg e.d. en prijs niet meespelen? Wat kun jij voor extra waarde bieden voor mogelijke klanten?

 

Je schrijft wel iets over het product. Maar wat je daar beschrijft: "De toegevoegde waarde voor de klant is een stuk ontspanning voor na werktijd en het is uitstekend te gebruiken tijdens de feestdagen als cadeau.", betreft de game an sich en niet jouw dienst. Jouw product/dienst is de levering van games. Dat heeft een andere toegevoegde waarde dan wanneer ik hetzelfde spel haal bij de plaatselijke V&D.

Link naar reactie
  • 0

Service dmv garantie bieden op producten waar normaliter geen garantie op zit, denk aan gadgets zoals een t-shirt van een spel dat soort dingen. SEO is ons ding wel dus dat komt wel goed :) Zoals ik al zei werk ik voor een groot bedrijf met 100 werknemers met ongeveer 120 orders per dag via de webshop en dat is puur vanwege het snelle handelen en vanwege de uitstekende service mbt omruilen en garantietermijnen. Gcshop.nl is een van de goedkoopste game-stores die in de hoogste staffel zitten, veel mensen hebben daar besteld maar bestellen er niet meer puur vanwege het feit dat er soms games besteld worden en die na 4 weken nog niet geleverd worden. Goedkoop = vaak duurkoop ook in deze branche.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nog steeds niet in waarom sites als Wehkamp e.d. geen concurrenten zijn. Wat weet je over de criteria die gehanteerd worden bij het beslissingsproces van de aankoop? Denk je dat naamsbekendheid, service/nazorg e.d. en prijs niet meespelen? Wat kun jij voor extra waarde bieden voor mogelijke klanten?

 

Je schrijft wel iets over het product. Maar wat je daar beschrijft: "De toegevoegde waarde voor de klant is een stuk ontspanning voor na werktijd en het is uitstekend te gebruiken tijdens de feestdagen als cadeau.", betreft de game an sich en niet jouw dienst. Jouw product/dienst is de levering van games. Dat heeft een andere toegevoegde waarde dan wanneer ik hetzelfde spel haal bij de plaatselijke V&D.

 

Dit is toch vrij logisch te verklaren. Wehkamp is een warenhuis die van alles verkoopt. Hun core is toch wel kleding,woonartikelen en soft en hardware doen ze erbij voor de extra omzet. Beslissingsproces doel je daarmee op koop op afstand? Naamsbekendheid is zeker belangrijk en dit heeft ook tijd nodig daarom ook de stap naar de webdagen en HCC en dergelijke. De dienst is dus dat ik die desbetreffende game kan leveren en dat die te gebruiken is voor zie bovenstaande.

Link naar reactie
  • 0

Service dmv garantie bieden op producten waar normaliter geen garantie op zit, denk aan gadgets zoals een t-shirt van een spel dat soort dingen.

 

Op elk product wat men koopt zit een wettelijke garantie.

 

Hoop voor je dat het een succes wordt maar vind je wel te positief over bepaalde zaken denken.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een gadget uit China laat komen vanuit de fabriek hoeveel garantie zit daar dan op? Dat zou ik dan weleens willen weten :) Positief niet wel enthousiast ;)

 

Kleding 1 jaar met uitzondering van slijtage mits aantoonbaar dat deze niet door dragen zijn ontstaan.

Electronica 1 jaar maar tot 3 jaar na aankoopdatum kan je nog gebruik maken van garantie.

 

De garantie verhaal ik op de verkoper en niet op de fabrikant.

Link naar reactie
  • 0

Dit is toch vrij logisch te verklaren. Wehkamp is een warenhuis die van alles verkoopt. Hun core is toch wel kleding,woonartikelen en soft en hardware doen ze erbij voor de extra omzet.

Iets soortgelijks schreef je net ook. Maar serieus, waarom zou ik bij jou bestellen en niet bij een ander die het 5 a 15% goedkoper kan leveren waarbij ik tevens weet dat ik met een relatief betrouwbare verkoper van doen heb.

 

Overigens is electronica volgens mij niet iets wat Wehkamp er zomaar even bij doet. Ik lees op Google dat ze zichzelf zien als "Hét online warenhuis van Nederland! Mode, Wonen en Elektronica." Maar goed, als je Wehkamp niet als concurrent ziet, wat te denken van Bol.com die de laatste tijd zich behoorlijk richten op hardware en software.

 

Beslissingsproces doel je daarmee op koop op afstand?

Nee, ik doel meer op klantwaarde en het beslissingsproces voor de aankoop. Dit staat in zowat elk marketingboek.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een gadget uit China laat komen vanuit de fabriek hoeveel garantie zit daar dan op? Dat zou ik dan weleens willen weten :) Positief niet wel enthousiast ;)

 

Kleding 1 jaar met uitzondering van slijtage mits aantoonbaar dat deze niet door dragen zijn ontstaan.

Electronica 1 jaar maar tot 3 jaar na aankoopdatum kan je nog gebruik maken van garantie.

 

De garantie verhaal ik op de verkoper en niet op de fabrikant.

 

Is een optie, maar wij verhalen het op de fabrikant. Electronica is 1 jaar maar een product heeft een bepaalde levensduur. Stel product gaat na 3 jaar kapot is 1/3de van het reparatiebedrag voor koper, zo werkt het in ieder geval met laptops etc.

Link naar reactie
  • 0

Dit is toch vrij logisch te verklaren. Wehkamp is een warenhuis die van alles verkoopt. Hun core is toch wel kleding,woonartikelen en soft en hardware doen ze erbij voor de extra omzet.

Iets soortgelijks schreef je net ook. Maar serieus, waarom zou ik bij jou bestellen en niet bij een ander die het 5 a 15% goedkoper kan leveren waarbij ik tevens weet dat ik met een relatief betrouwbare verkoper van doen heb.

 

Overigens is electronica volgens mij niet iets wat Wehkamp er zomaar even bij doet. Ik lees op Google dat ze zichzelf zien als "Hét online warenhuis van Nederland! Mode, Wonen en Elektronica." Maar goed, als je Wehkamp niet als concurrent ziet, wat te denken van Bol.com die de laatste tijd zich behoorlijk richten op hardware en software.

 

Beslissingsproces doel je daarmee op koop op afstand?

Nee, ik doel meer op klantwaarde en het beslissingsproces voor de aankoop. Dit staat in zowat elk marketingboek.

 

Onderste Quote:

 

Ik begrijp wat je bedoelt. De klant is bij ons vrij daarin, daarbij is de shop zo ingericht dat de klant niet specifiek een account hoeft aan te maken en niet eerst 20x moet klikken om bij een specifiek product te moeten komen. Zolang de order nog niet betaald is kan het ten alle tijden worden geannuleerd natuurlijk.

 

@Wehkamp Klopt maar denk dat dat meer geld voor tv's/wasmachines etc software enzo doen ze er pas sinds een tijdje bij viel mij op.

Link naar reactie
  • 0

Met de garantie bedoel ik dat iedereen die geeft zodat ik dat niet als een extra service van jouw kant zie.

Snel leveren wil iedereen maar als de importeur zonder stock zit kan jij ook niet leveren, trouwens met een voorraad van 1.800,00 denk ik niet dat jij meer op voorraad heb dan de grote spelers op de markt.

 

Nu weet ik nog steeds niet wat jouw extra service is?

Link naar reactie
  • 0

@Rene A. Laten we eerst wachten totdat de site gereed is en geef dan nogmaals een oordeel, heb het idee dat er negatief gekeken wordt naar de ondernemer achter de shop en naar het concept wat natuurlijk al vaak voorkomt op internet. B. Desalniettemin kan ik persoonlijk die persoonlijke service geven die bol etc niet geven.

 

Als ik bol mail met een specifieke vraag over een console wordt zon vraag vaak doorgezet naar een andere afdeling en moet je 1-2 werkdagen wachten op antwoord. Door middel van mijn live support en kennis over de consoles en randartikelen kan ik de klant snel en accuraat begeleiden bij zijn aankoop. Dit in tegenstelling tot bol wat meer dozen schuiven is in plaats van service. Vaak geautomatiserende mailtjes etc ipv gerichte antwoorden (eigen ervaring). Als je kijkt naar de winkel wii-winkel.nl die amper een half jaar bestaat zou je ook zeggen wat bieden hun nu? Toch lopen de orders aardig binnen kan ik je vertellen. De klanten gaan niet altijd naar het gevestigde bedrijf toe, soms wil men ook wat nieuws proberen en dat merk ik wel aan wii-winkel.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.