• 0

Oordeel over Business plan gevraagd

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier een aantal punten.

 

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van uw doelgroep:

Consumenten tussen de 16 en 40 jaar voornamelijk mannen die graag eens gamen. Ook de

doelgroep feestdagenkopers valt hieronder. Juist in deze maanden genereren gameshops extra

omzet. Doelgroep zijn vaak jonge enthousiaste mensen die op avontuur gaan met hun

aangekochte game.

Hoe moet ik me dat avontuur voorstellen? gaan ze gezellig met de game op de achterbank een ritje in de auto maken? ik zou die zin gewoon weglaten ;)

Hoe gaat u uw doelgroepen concreet benaderen:

Door middel van google, affiliatemarketing en de webshops een uniek aanzicht te geven. Mondop-

mond reclame speelt ook een belangrijke rol die toegepast gaat worden op elk moment van

de dag. Zodra de webshops gelanceerd zijn zullen beide webshops gebruik gaan maken van

startaanbiedingen zoals hele populaire spellen aan te bieden voor inkoopsprijs en randartikelen

tegen fikse kortingen te verkopen. Hierdoor wordt de doelgroep ook uitermate goed bereikt.

 

Hier zou ik niet vermelden dat je iets tegen inkoop gaat dumpen. want dat betekent dat je geen geld verdient aan je eerste aankopen, zou ik als bank niet echt aantrekkelijk vinden. Noem het dan gewoon een korting.

 

Zowat alle aansprakelijkheid loopt via de fabrikanten van de consoles: Microsoft, Playstation.

Doordat Max24.nl een algemene voorwaarden heeft geschreven die perfect op de rechten en

plichten van de consument past kan Max24.nlervoor zorgen dat iedere kopende consument ten

alle tijden gegarandeerd is van een goede service, Max24.nl geeft over het algemeen op

randartikelen ook langer garantie als de concurrentie.

 

Aansprakelijkhied ligt bij jou als ondernemer naar je klant toe. Jij bent verantwoordelijk voor de garantie. de klant gaat met jou een overeenkomst aan en niet met een fabrikant. Daarnaast vraag ik me af hoe je die extra garantie wilt bieden, er is geen partij die producten aan jou zal leveren met extra garantie. Een distributeur krijg je niet zo gek om voor jou als kleine klant een uitzondering te maken indien de garantie verlopen is.

 

Hoe gaat u tegenvallers in de toelevering opvangen:

Door contact te zoeken met de desbetreffende leverancier waar het probleem ontstaan is. Indien

wij er samen niet uitkomen is Max24.nl genoodzaakt te zoeken naar een betere partner. Ook

bestaat er een mogelijkheid om eventueel zelf bij een bedrijf in te kopen.

 

Wil jij direct bij Microsoft kunnen inkopen? dan moet je eerst een aantal miljoen omzet draaien kan ik je vertellen.

Anders begrijp ik misschien iet wat je bedoeld met het inkopen bij een "bedrijf" zoals je ook bij de volgende vraag schrijft.

 

In hoeverre bent u afhankelijk van deze leveranciers/fabrikanten:

Uiteraard zijn beide webshops erg afhankelijk van leveranciers en fabrikanten. Zonder beide

bestaan er geen on en offline winkels. Wel is er de mogelijkheid te bestellen bij een bedrijf in

plaats van een leverancier.

 

Wat is het verschil tussen een bedrijf en leverancier? :P is een leverancier geen bedrijf?

 

Het assortiment up to date houden is een belangrijk punt waardoor de consument meer

keus heeft in de webshops. Het vinden van nieuwe acties en het promoten daarvan moet

Max24.nl een voorsprong gaan geven op de nieuwe ondernemingen die dan zullen opstaan. Ook

zijn de webshops Xbox2go en Playstation2go gericht op de next-gen consoles die binnen

afzienbare tijd eraan zitten te komen (Playstation 4 en de nieuwe xbox).

Het assortiment van de xbox 360 en playstation console bestaat uit grofweg 1500 producten, hoe wil jij die online krijgen met een SEA optimalisatie terwijl je een full time baan hebt? Dan noem je de opvolgers van de playstation 3 en de xbox 360, wie zegt dat die consoles de opvolgers gaan worden, hier is nog niets officieels over bekend. Je neemt aan dat dit gebeurd terwijl het net zo goed kan zijn dat 1 van de partijen de handdoek in de ring gooit of een totaal andere naam voor zijn product kiest. Je moet dan helemaal overnieuw beginnen wat betreft promotie van je nieuwe shop. Gezien je opstarttermijn van 2 jaar is het misschien niet verstandig aangezien tegen die tijd de opvolgers er zo'n beetje aankomen.

 

Geef kort aan hoe u hiermee binnen uw onderneming rekening houdt:

Door de nieuwsberichten omtrend de gameindustrie nauwlettend in de gaten te houden kan

Max24.nl zorgen voor een optimaal assortiment. Ook feestdagen als Sinterklaas en Kerstmis

spelen een hele belangrijke rol in de omzet en gevoeligheid tot aankoop bij de consument.

Tijdens feestdagen zullen er gepaste acties op de website's verschijnen zodat het voor de

consument nog aantrekkelijker wordt een bestelling te plaatsen.

En al je concurrenten doen niets rond de feestdagen? vertel eens waarom jouw acties uniek zullen zijn en klanten bij de concurrentie moeten weglokken.

 

Dan nog even uit eigen ervaring daar ik werk bij een uitgever. je gaf aan dat je graag speciale edities wilt verkopen van games. vergeet echter niet dat die verdeeld worden op basis van bestellingen van de normale versie, en dat gaat meestal met een ratio van 1 op 15 of hoger :) Ook exclusieve acties zoals kleine goodies erbij leveren doen ze echt alleen als je wat aantallen afneemt die voor hun ook interessant zijn, er zijn honderden winkels die meer omzet draaien dan jij dus waarom jij wel en zij niet? Ook geef je in je nieuwe plan aan dat iedereen bol.com en gcshop kent, ik zou gcshop even weglaten, dat is zover bij mij bekend een clubje van wat studenten die na hun studie een winkeltje draaien, de hardcore gamers kennen hun misschien wel maar niet de mensen die jij gaat bedienen, de mensen die geen technische kennis hebben en bij jou om advies komen.

 

Als laatste punt, je geeft aan dat je matig bent in de volgende eigenschappen

 

- Kennis van inkoopmarkt

- Financieel inzicht

- Administratieve kennis

- Organisatietalent

- Samenwerking met derden

- Omgaan met risico's

 

Waarom zou ik als bank jou in dit geval een euro lenen? Je hebt geen idee hoe je om moet gaan met inkopen van producten wat in een snelle markt als games toch wel zeer belangrijk is, je kan je zaken niet goed organiseren en indien er een risicovolle beslissing moet worden genomen zou ik je niet vertrouwen, tevens kan je geen klantenbestand onderhouden aangezien je slecht bent in administratie en als klap op de vuurpijl kan je niet samenwerken met derden. Wil jij succesvol zijn ? dan moet jij partners gaan vinden zoals leveranciers en fabrikanten die jouw gaan steunen, als jij niet goed met hen overweg kunt dan ben je volledig op jezelf aangewezen. Oh en dan vergeten we ook nog dat je geen financieel inzicht hebt.. als ik jou geld leen dan vindt ik het toch wel erg belangrijk dat ik dat geld ooit terug ga zien :)

 

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande opmerkingen. success met het plan! 8)

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor je reactie:

 

Kenmerken doelgroep:

 

klopt zal die zin aanpassen staat vreemd inderdaad.

 

Doelgroep benaderen:

 

Dit punt kan juist WEL aantrekkelijk zijn omdat een bank ook weet dat dit potentiele extra klanten aantrekt dus dit punt kan je van twee kanten zien.

 

Aansprakelijkheid:

 

Extra garantie is heel simpel. Stel een artikel heeft 3 maanden garantie dan bieden wij er bijvoorbeeld 6, indien product dan defect gaat kan ik het product tegen een aardige korting opnieuw inkopen dus niet voor de orginele prijs. Natuurlijk zijn wij aansprakelijk maar dit wordt uiteraard achter de schermen afgehandelt met fabrikanten.

 

Tegenvallers:

 

Dit staat ook een beetje wazig en zal ik ook aanpassen. Wat ik hiermee bedoel is het volgende: Contact zoeken met leverancier (dus niet Microsoft want dit is een fabrikant) indien niet voorradig kan ik gewoon bij bijvoorbeeld Coolblue een bestelling plaatsen en dat product verkopen aan de klant, dit schijnt veel te gebeuren trouwens in onder andere de IT markt als een product slecht voorradig is.

 

Afhankelijkheid:

 

True :D

 

Assortiment:

 

Assortiment zal bestaan uit 3000 artikelen naar alle waarschijnlijkheid aangezien de shops extra dingen zullen toevoegen die men bij bijvoorbeeld Micromedia niet kan inkopen maar daarvoor bij een aparte leverancier moet zijn waar trouwens het contact al voor gelegd is.Het is voor 60-70% duidelijk dat Microsoft al met een opvolger gaat komen en geloof mij beide partijen gooien de handdoek zeker nu niet in de ring aangezien er nu een tijdperk aankomt waar juist heel veel gaat gebeuren wat ten gunste komt van de consolemarkt zoals het nieuwe flashgeheugen,blue-ray etc.

 

Gcshop vergis je daar niet in is een HELE grote partij inmiddels. De matige eigenschappen zijn punten die altijd verbeterd kunnen worden dit betekend niet specifiek SLECHT dat is wel heel zwart/wit als je dat zo bekijkt. Natuurlijk weet ik wel welke producten interessant zijn etc maar om een voorbeeld te scheppen doel ik daar meer op bijvoorbeeld de procedures bij Micromedia bijvoorbeeld die je door ervaring zelf op gaat doen.

 

Toch een aantal nuttige tips bedankt!

Link naar reactie
  • -1

Nee dat niet specifiek al kan ik wel begrijpen dat dat zo overkomt. Ik wil gewoon dat mensne begrijpen waarom bepaalde dingen zo opgeschreven zijn ipv al die aannames zoals Rene bijvoorbeeld maakte als je geen vaste banen hebt dat je dan misschien niet zo goed bent etc zoiets is situatieafhankelijk of course. Verder gebruik ik die tips juist wel aangezien dat ook te zien is in de vernieuwende versie van het plan, ik ga er vanavond weer mee verder btw.

Link naar reactie
  • 1

Nee dat niet specifiek al kan ik wel begrijpen dat dat zo overkomt. Ik wil gewoon dat mensne begrijpen waarom bepaalde dingen zo opgeschreven zijn ipv al die aannames zoals Rene bijvoorbeeld maakte als je geen vaste banen hebt dat je dan misschien niet zo goed bent etc zoiets is situatieafhankelijk of course. Verder gebruik ik die tips juist wel aangezien dat ook te zien is in de vernieuwende versie van het plan, ik ga er vanavond weer mee verder btw.

 

Het was de bedoeling om niet meer te reageren in deze topic en al helemaal niet op je PM om via de mail te helpen.

Maar nu je me in verband ga brengen met aannames terwijl de feiten bikkelhard zijn: 2 of 3 werkgevers waar je precies op de dag af 1 jaar werkt en bij 1 werkgever precies een half jaar betekend echt dat je contracten niet verlengd zijn.

 

Als je niet zo goed bent met het hele cijferwerk van zo'n ondernemersplan dat kan, maar dat je bij de tweede poging nog gaat zeggen om indruk te maken dat de cijfers nu zijn nagekeken door een accountant terwijl die cijfers weer van geen kant kloppen is natuurlijk onzin.

 

Je heb nu zoveel tips gehad van veel mensen die allen het beste met je voor hebben en je doet daar werkelijk niets mee, het is zelfs zo dat je je meteen persoonlijk aangevallen voel en daardoor meteen zwaar in de verdediging schiet.

 

Je had van mij nog geen kneus gehad maar nu krijg je er één voor de hele topic.

Link naar reactie
  • 0

Rene ik schiet helemaal niet in de verdediging, ik wil gewoon meerdere argumenten horen en horen wat jullie van bepaalde opvattingen vinden. Dat ik bij die enkele werknemers kort heb gewerkt heeft ook bepaalde redenene, een daarvan is mijn leeftijd destijds (bijbaantjes enz) daarbij heb ik een tijd heel lastig gezeten waar ik jullie niet lastig mee zal vallen, maar als ik dat vertel begrijp je het wel denk ik. Het is wel degelijk nagecheckt door een accountant Rene.

 

PS Na JULLIE tips alvast gestart met een webwinkelscript waarbij de kosten laag zijn en een krediet dus eventueel niet nodig zou zijn. En dit is dus dankzij jullie ;)

Link naar reactie
  • 0

Weet je het absoluut helemaal zeker? Toestemming van Sony?

 

Ik lees hier een vonnis over een zaak met domeinnamen als psxombouwlijn; psxreparatielijn, ps2games en ps2spellen.

 

...[gedaagde] te gebieden ervoor te zorgen dat de domeinnaamregistraties ps2spellen; ps2games en ps2sell en enige andere registratie van een domeinnaam met daarin een met enig merk van eiseressen sub 2 tot en met 4 overeenstemmend teken, zonder beperking worden overgedragen aan eiseres ......

 

8. te bepalen dat dit vonnis in de plaats treedt van de door [gedaagde] te geven opdracht aan zijn internetprovider en de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland tot het overdragen van de domeinnamen ps2spellen.nl; ps2games.nl; ps2sell.nl of enig andere domeinnaam met daarin een met de merken "PlayStation"; "PSOne"; "PlayStation2"/"ps2" overeenstemmende teken aan eiseres sub 3 dan wel aan enig ander door eiseres aan te wijzen (rechts)persoon;

 

Note: het ging hierbij wel over een domeinnaam over het modden van de ps2, waar Sony niet echt blij mee was. Maar als je toestemming hebt, is er sowieso niks aan de hand. :)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel meer dingen waar W-Media handiger in had kunnen zijn.... :P

 

(sorry, voor mijn reactie, maar ik moest dit echt effe kwijt. Als ik zie wat andere TS-ers doen met kritiek, soms zelfs zwaar negatief, en goedbedoelde tips.......en dan dit...... ::) Ja, inderdaad ik moet beter weten.... )

 

Marcel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou op zich erg leerzaam zijn voor de lezers van dit forum (en mensen die hebben gepost) waar zo'n avontuur nou uiteindelijk op uit is gekomen. Welke adviezen blijken achteraf terecht en waar blijkt juist dat de ondernemersdrang van TS heeft gezorgd voor onverwacht succes?

 

kan een idee zijn om mailtjes o.i.d. naar TS'sen te sturen om afloop op te vragen (uiteraard vrijblijvend) in dergelijke situaties? Ik loop toevallig tegen deze draad aan op zoek naar andere informatie maar denk dat het voor de bijna 10.000 lezers (wellicht veel geïnteresseerden in eenzelfde avontuur) toch leuk is om te weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.