• 0

Big Improvement Day 2009

Vandaag was ik op de Big Improvement Day 2009, en ik dacht: laat ik deze mooie ervaring delen met de HigherLevel bezoekers! :D Een congress met sprekers van indrukwekkende allure en vooral veel leuke mede-bezoekers.

 

Gisteren, de 3e maandag van januari, was 'Blue Monday': de meest treurige dag van het jaar... Waarom? Omdat dan de goede voornemens niet gehaald zijn, het slechte weer, enz (zie http://eropuit.blog.nl/algemeen/2009/01/19/blue-monday-laat-je-niet-gek-maken. Dus is het de 3e dinsdag van januari, met een knipoog naar de 3e dinsdag van september, de Big Improvement Day waarin het positief denken iedereen weer moet inspireren.

 

Met een spreker als Sir Richard Branson heb je dan een mooi vorobeeld figuur te pakken... wat deze man allemaal voor elkaar heeft gekregen met Virgin http://nl.wikipedia.org/wiki/Virgin_Groupis ongelofelijk. Hij verkocht Virgin records voor 1 miljard omdat Virgin airlines succesvol wilde maken. Iedereen adviseerde hem anders, met de gedenkwaardige woorden: "The fastest way to become a millionaire, is to be a billionaire and invest in airlines". Toch deed hij het en zie het resultaat... Maar hij is geen groot spreker, wat ik eigenlijk wel verwacht had. Zenuwachtig zit hij op de interviewstoel, en toen ik hem een vraag stelde was niet het inspirerende/goedgebekte antwoord dat ik verwacht had. Niet dat dat hoeft, hij is blijkbaar iemand die zijn leiderschap toont in daden, en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Velen van jullie zullen het misschien al gelezen hebben, maar hij heeft idd 2 studenten meegenomen naar Washington in zijn prive-jet. Mooi was ook dat Raj Patel (Exact) ze nog flink wat zakgeld heeft meegegeven en beloofd heeft een cameraploeg te regelen om alles vast te leggen :)

 

Van de andere sprekers vond ik vooral Anne-Marie Rakhorst inspirerend, met een echt goed verhaal. Ook Ben Woldring en Raj Patel vond ik motiverend. Anderen, zoals Aysel Ebudak vielen mij echter nogal tegen, en het verhaal van Guy Verhofstad was teveel gericht op politiek en geschiedenis voor mij (maar ach, hij moest zijn boek ook promoten ;).

 

Het leukste vond ik echter om de vele enthousiaste mensen op de congresvloer te ontmoeten. Met zo'n 50 % ondernemers was het heel positief, iedereen geinteresseerd in elkaar en erg gemotiveerd voor zijn/haar eigen bedrijf... erg fijn om mee te maken! Ik besef weer helemaal wat ondernemers toch voor een fijne mensen zijn! 8)

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Arthur,

leuk dat je dit met ons deelt, het was een boeiende en absurde dag. Ik was daar ook en heb de hele dag op video gecovered.

 

Het moment waarop Richard Branson Yes zei tegen studenten Lennard Hulsbos en Omar Kbiri is nu al te zien op mijn tv-channel (http://www.talkedo.tv/talkedo.video.richard.branson.lennard.hulsbos.htm), alsmede vanaf morgenochtend nog een exclusief interview met de studenten door Ralph van Hessen op de CASE opening van 22/1.

 

Alle boeiende presentaties zullen de komende dagen/weken als videoverslagen worden gepubliceerd. Er zitten juweeltjes tussen, voor alle ondernemers interessant denk ik.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Edo,

Het interview met de 2 studenten door Ralph van Hessen is in ieder geval een juweeltje! Wat een mooi verhaal zeg, en respect voor deze gasten die dit toch maar even mooi flikken, een ontzettend mooi voorbeeld van ondernemerschap!

Ik kan het iedereen aanbevelen om deze filmpjes te bekijken!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.