• 0

Bizfilter

Ik ben nu in korte tijd benaderd door een mail van Bizfilter,waarin wordt beweerd dat zij commercieel gebruik van inschrijvingsgegevens, door de KvK ook commercieel gebruikt kunnen worden. Als je de website www.bizfilter.nl bekijkt en je leest de algemene voorwaarden, zie je duidelijk dat er sprake is van een overeenkomst, die je aangaat als je je gegevens invult en aanvinkt dat je met hun algemene voorwaarden akkoord gaat.

Ik heb nergens iets over betaling of kosten gezien, maar als je de alg. voorwaarden even doorloopt, valt meteen op dat er helemaal geen garantie wordt gegeven dat hun aktie ook resultaat gaat opleveren.

Mijn vraag is of deze aktiviteit wel legaal is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kreeg op 14 januari die "éénmalige" mail van Bizfilter. Ondanks de belofte dat deze éénmalig zou zijn, heb ik me toch maar afgemeld via de link. Een week later krijg ik weer die "éénmalige" mail. Toen maar even een mail gestuurd om te vragen hoe dat kon. Antwoord: "We zien dat er een klein foutje zat in ons bestand". Tsja ....

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er inmiddels ook achter hoe bizfilter denkt rijk te worden. Ik werd benaderd door "alleleads.nl" (net als bizfilter onderdeel van 'balie3') met de vraag of ik niet wat leads wilde afnemen.

 

Behoorlijk agressieve manier van praten om mij ja te laten zeggen tegen het afnemen van 'kwalitatieve leads'. Was er nog bijna ingetrapt ook. €20,- voor 1 lead van 'iemand die heeft aangegeven graag benaderd te willen worden'. Ik zou dan ook meteen het 'monopolie' krijgen op heel Zuid-Holland. Nadat ik gevraagd had om een heldere offerte met duidelijke voorwaarden kreeg ik meteen een factuur toegestuurd voor de eerste tien leads. Na een boze mail heb ik daar dan toch maar een creditnota van gekregen.

 

Alleen is het wel zo dat we zeer scherp toezicht houden, op de ondernemingen die deze leads bij ons afnemen. Zo kijken we naar prijs, kwaliteit, en service.

 

Deze uitspraak lijkt me een behoorlijk wassen neus. Alhoewel ze met mij natuurlijk een heel goede keus hadden gemaakt ;)

Toen ik ze vroeg hoe ze dan toch in vredesnaam bij mij terecht waren gekomen, hadden ze niet echt een helder antwoord "we vonden u bovenaan in Google toen we zochten op grafische vormgeving". Toen dacht ik nog: "da's mooi!" Maar controleren bevstigde meteen dat dat toch enigszins uit de duim gezogen was. Alhoewel ik uitermate overtuigd ben van mijn kwaliteiten, lijkt het me toch sterk, dat ik 'geselecteerd' ben voor geheel Zuid-Holland. Sowieso is mij nooit gevraagd naar mijn prijzen en de kwaliteit en service lijkt me ook wat lastig van afstand te beoordelen ???

 

Dus pas allemaal meteen ook even op voor de snelle jongens van alle leads!

IDOS grafische communicatie

Link naar reactie
  • 0

Actieve jongens en meisjes daar bij bizfilter (hier hebben wij er al iets anders van gemaakt waar je het over de telefoon zo voor zou kunnen vergissen). Ik word altijd heel onaardig van dat soort "bedrijven". Na welgeteld 10 pogingen (keurig gevarieerde tijden aangehouden) van hen om mij aan de lijn te krijgen, nam ik toch eens op met niet meer dan een vriendelijk "Hallo?". 100% succes, de callcentermeneer was direct van zijn aproposje :)

 

Na het gesprek (of mijn ratelgang waarin ik aangaf niet geinteresseerd te zijn "Maar weet u dan al wat wij aanbieden?" "Ja, daarom") werd ik onmiddelijk teruggebeld. Was vast een beetje pissig dat hij zijn zin niet had gekregen.

 

Pissig worden omdat ik je een minimale hoeveelheid van mijn tijd laat verdoen? Tot nu toe ben ik lastig gevallen door Bizfilter en Starterz. Iemand anders nog meer van die namen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ben net ook benaderd door dit shitbedrijf. Zei dat ik geen zin had om dit met ze door te nemen.

Toch aandringen of ik mijn algemene voorwaarden wel op orde had?! Zei dat ik niets van ze wilde , ikzei dat ik niets wil en zal accepteren en de medewerker van bizfilter zei tegen mij of ik wel eens ontbeet? Dat was de druppel en hing op.

 

Dit bedrijf moet zo snel mogelijk opgedoekt worden!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben laatst ook gebeld door Bizfiler, ik had aangegeven geen interesse te hebben.

Toch moest ik een lijstje afwerken( zodat zij natuurlijk leads konden genereren voor de bij hen aangesloten bedrijven (boekhouders, verzekeraars etc.), bij alles heb ik aangegeven geen interesse te hebben.

 

Nu werd ik gisteren gebeld door een bedrijf (zij bieden administratiepakket aan) met de mededeling dat ik een afspraak zou hebben om 10 uur. Ik had nog nooit van het bedrijf gehoord, en aangezien ik de administratie/boekhouding etc. allemaal al geregeld heb zou ik zeker geen afspraak met hen maken. Dit heb ik telefonisch ook aangegeven, toen gaven ze aan dat ik dit bij Bizfilter zou hebben aangegeven: niet dus!!

 

Ze geven aan de ongewenste informatie te willen stoppen voor je bedrijf, maar ondertussen geven ze wel ongewild je gegevens door aan andere bedrijven.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.