• 0

Eigen warehouse opzetten

We produceren goederen in China en laten ze verschepen naar Nederland waar ze vervolgens bij onze 3PL provider komen te staan. Deze verzenden orders voor ons. Dit kost ons echter een redelijk bedrag en we hebben geen controle op de manier van verzenden (behalve feedback van klanten)

 

Nu willen we dus geen kijken naar het opzetten van een eigen warehouse in combinatie met kantoor. Locatie is hierbij dus belangrijk, je kan niet makkelijk ergens in het centrum gaan zitten van een grote stad natuurlijk. Op dit moment verwerken we ongeveer 10 orders per maand en momenten waarop wel vele malen meer moeten verzenden (door beurzen)

 

Nu is mijn vraag: Waar loop je tegenaan als je dit proces op gang wilt brengen? Waar moet je allemaal rekening mee houden en wat zijn goede vragen waar je rekening mee moet houden en problemen waar je tegenaan kan lopen? Ik heb gekeken naar informatie en kan er weinig over vinden, iemand die literatuur/sites kan aanraden?

 

Het is een lange termijn project, maar we willen er wel meer informatie over hebben mochten we toch opeens beslissen dat het beter is.

 

Bedankt voor de reacties alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hangt natuurlijk van je producten af en per hoe grote hoeveelheden je ze verstuurd. Kan je je zendingen zelf wegbrengen of verstuur je alles op pallets?

In onze regio (Arnhem) kost een opslagloods met kantoor rond de 4 to 5 euro per vierkante meter per jaar. In de randstad zal dat duurder zijn, in Groningen vast goedkoper...

Link naar reactie
  • 0

"In onze regio (Arnhem) kost een opslagloods met kantoor rond de 4 to 5 euro per vierkante meter per jaar. In de randstad zal dat duurder zijn, in Groningen vast goedkoper... "

 

Zal wel een nul achter moeten denk ik. 4000 m2 huren voor 20.000 euro per jaar? Klinkt te goedkoop in Tilburg kost 1m2 rond de € 50 per jaar en in rotterdam ergens rond de € 60 per m2 per jaar.

 

Verder zou ik gewoon eens kijken wat heb je nodig? Wat wil je bereiken? Wat doet mijn huidige dienstverlener niet goed en wat wil ik anders. Kan ik dit bespreken met hem ? Bespreek het met een andere dienstverlener of hun deze dienst zoals jullie die willen wel kunnen leveren.

 

Wat is specifiek het grootste probleem bij je huidige leverancier van logistieke oplossingen?

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Een antwoord op welke keuze het beste is, een eigen of een uitbesteed warehouse, is algemeen te geven.

Het is een deel rationeel (kostprijs, serviceniveau, etc) en emotioneel (als ik het zelf doe dan heb ik er controle over, het zijn mijn producten).

 

Als je zelf geen specifieke ervaring hebt met deze logistieke vraagstukken is het aan te bevelen een onafhankelijke specialist in te huren. De investering hierin zal zich dubbel en dwars terugverdienen.

 

Als je interesse hebt kan ik je hierbij van dienst zijn. Als zelfstandige professional heb ik ruim 18 jaar ervaring met dit soort logistieke vraagstukken

 

Mvgr

Eric Both

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je tevreden bent met je huidige 3PL provider moet je beslist dit onderwerp aankaarten. Misschien is er kantoorruimte bij je 3PL provider voorhanden? De kosten die je moet maken en hebt als je expeditie in eigen beheer wilt doen zijn vele malen meer dan bij uitbesteden aan een 3PL provider. Denk hierbij aan (expeditie-) personeel, electra, verzekering, laad- en losgereedschap, beveiliging e.d.

Wil je alleen de kosten terugdringen dan zou ik eens bij een andere 3PL een visje uitgooien of maak eens een praatje met ander ondernemers in de buurt. Ik ben van mening dat je core business verkoop van producten moet zijn en niet het transport en aanverwante zaken.

Link naar reactie
  • 0

Voor huur van logistieke ruimte ben je ruwweg tussen de 25 en 75 euro kwijt. 25 euro voor incourrante slechte hallen met weinig of geen faciliteiten en op afgelegen plekken, 50 euro voor een normal hal op een gemiddelde plaats en 75 euro voor een hal in de randstad.

 

Kantoorruimte ruwweg het dubbele bedrag. Vaak kun je units huren van enkele honderden vierkante meters met een kantoortje erin. Dan ben je dus al snel enkele tienduizenden euro's huur kwijt per jaar.

 

Belangrijkste punt is natuurlijk je flexibiliteit, als je zelf huurt dan ben je alle flexibiliteit kwijt. als je meters leegstaan betaal je ze ook, als je volzit heb je geen ruimte voor extra voorraad. Op zich is het dus een goede oplossing als je een redelijk volume hebt om dit bij een 3PL te doen.

 

Er moeten genoeg bedirjven zijn die op een nette manier jouw orders kunnen verwerken. Kan even zoeken zijn maar maak duidelijke afspraken en volg deze ook op met je dienstverlener. Je kunt zelfs overwegen om boeteclausules op te nemen. houd er echter wel rekening mee dat contract voor beide partijen lucratief moet blijven. Een wurgcontract voor je partner levert vast geen langdurige samenwerking op waar jij ook de vruchten van plukt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.