• 0

tijdelijk mobiel internet?

Goedendag,

Ik ben opzoek naar een goede oplossing om internet te krijgen op mijn laptop voor mobiel gebruik.

Verblijf namelijk al enige tijd in een ziekenhuis en heb daar enkel een 56K lijntje ter beschikking wat niet echt geweldig werkt natuurlijk..

Helaas ziet het er naaruit dat ik nog wel wat weken zal moeten blijven en om toch weer wat meer aan mijn bedrijf te kunnen doen wil ik dus een tijdelijke mobiele internet aansluiting.

 

Nu heb ik wel wat dingen kunnen vinden maar allemaal behoorlijk duur en/of contracten voor minimaal een jaar.

 

Aangezien ik niet hoop nog een jaar daar te blijven en het verder vrijwel niet zal gebruiken hoop ik dat jullie nog tips hebben voor een tijdelijke mobiele internet verbinding op de laptop.

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou zelf kiezen voor een Prepaid pakketje van Vodafone; lekker betrouwbaar en 0,50 Euro per MB. Het blijft natuurlijk stukken duurder dan internetten op je computer, maar kan me voorstellen dat je het wel weer terugverdient. Je kan echter ook overwegen om gewoon een abonnement voor wat langere tijd te nemen, aangezien het mobiele internet vaak sowieso wel handig is.

 

Zie: http://www.vodafone.nl/prive/mobiel_internetten/Mobiel_internet_op_je_laptop/Product_overzicht/

Link naar reactie
  • 0

als ik zo heel snel kijk is de dongel van KPN de beste oplossing.

Is relatief goedkoop (16,95 voor 400 MB) en heeft de beste download snelheid.

 

Vodaphone heeft voor dezelfde prijs dezelfde hoeveelheid MB maar dan maar de helft van de snelheid.,

 

Moet allemaal wel een beetje snel zijn anders kunnen ze me ook nog eens aan de hartbewaking leggen van de stres door steeds moeten wachten ;D

Link naar reactie
  • 0

ik zat dus verkeerd te kijken...

 

Hi bleek dus 2 keer sneller te zijn als KPN.

 

Heb net dan ook van Hi afgesloten, was een actie voor de eerste maand gratis proberen.

na die maand kan je weer opzeggen en anders wordt het een abbo van 3 maanden.

 

Vooralsnog dus een goede (gratis) oplossing voor mij gedurende mijn ziekenhuis verblijf.

Link naar reactie
  • 0

Ziekenhuis, mobiel internet. Mobiel internet, ziekenhuis.

 

Lampje? Schopje ? Zustertje ?

 

Ik hoop voor jou 2 dingen: 1 dat de onderzoeken die gedaan zijn naar of mobiele apparaten impact hebben op allerlei ziekenhuis equipment kloppen. Dat ze er namelijk geen invloed op hebben. En 2: dat zustertje lief het óf niet door heeft dat je "mobiel" aan het surfen bent of de regels van het ziekenhuis aan de laars lapt of diezelfde onderzoeken heeft gelezen. Want volgens mij is het niet toegestaan om dit te doen in een ziekenhuis. Of ben ik nou gek? :)

 

Sterkte overigens! Ik wil je natuurlijk niet onthouden van je werk, maar misschien iets om over na te denken?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik mag op de afdeling gewoon mijn laptop gebruiken, dat is geen probleem.

Officieel mag de mobiel niet aan maar wordt wel gewoon toegestaan. op de kamer/afdeling waar ik lig is geen kritieke apparatuur ingeschakeld (meest complexe momenteel is een infuus set en die heeft daar geen last van).

 

Maar zelfs als dat wel een probleem is kan ik gewoon in het restaurant gaan zitten werken. ik ben niet aan bed gebonden, enkel smorgens buisje bloed afnemen en savonds wat pilletjes.

Moet daar enkel blijven vanwege mijn veiligheid (heb maar 0,25% van de normale hoeveelheid stollingsmiddelen in mijn bloed waardoor ik bij een val of stoot al bloedingen kan krijgen).

 

Ik kan indien nodig dus gewoon buiten de afdeling gaan zitten werken.

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval sterkte!

 

 

Allemaal bedankt hiervoor.

Frustatie in het ziekenhuis de afgelopen 2 weken was voornamelijk het stilzitten, krijg je ontwennings verschijnselen... afkikken van werken, en in tegenstelling tot antirook pleisters hebben ze daar niks voor ;D

 

Nu wel UMTS ;)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

er wordt hier in het restaurant wel internet aangeboden via 5 computers. is zelfs gratis.

 

maar al mijn sites zijn geblokkeerd (erotiek) en logmein.com voor verkrijgen verbinding met mijn eigen pc is ook geblokkeerd. en daarnaast kan je slechts 2 schermen tegelijk opennen...

 

leuk om even te msn en of de krant te lezen maar verder kan je er niet veel mee.

 

daarnaast kan je dus via een 56K modem via de telefoonlijn, maar dat is helemaal erg.

 

maar ondertussen zit ik weer in mijn ziekenhuis bedje met de Hi verbinding....

Link naar reactie
  • 0
Ik hoop voor jou 2 dingen: 1 dat de onderzoeken die gedaan zijn naar of mobiele apparaten impact hebben op allerlei ziekenhuis equipment kloppen. Dat ze er namelijk geen invloed op hebben. En 2: dat zustertje lief het óf niet door heeft dat je "mobiel" aan het surfen bent of de regels van het ziekenhuis aan de laars lapt of diezelfde onderzoeken heeft gelezen. Want volgens mij is het niet toegestaan om dit te doen in een ziekenhuis. Of ben ik nou gek? :)

 

Dat was vroeger. Op verpleegafdelingen kan en mag je gewoon een mobile telefoon gebruiken. Men vind het vaak niet goed omdat ze de rust van andere patienten verstoren.

Een ziekenhuis die het verbied omwille van storing loopt dus heel erg achter. Toen ik tot vijf jaar geleden voor een IT wergever werkte kwam ik veel in ziekenhuizen. Alleen afdelingen als IC zijn telefoons niet welkom. Ik ken zelfs een ziekenhuis dat met mobiele telefoons werkt in plaats van piepers.

 

@Vossie

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

op de deuren van de afdeling staat wel dat mobiele telefoons verboden is maar word verder inderdaad gewoon toegestaan zolang er verder geen gevoelige apparatuur is.

 

Personeel van ziekenhuis was het ook helemaal met me eens dat het vreemd is dat er geen goede internet aansluitingen aangeboden worden en zouden het ook onder de aandacht van het ziekenhuis proberen te brengen.

 

Overigens ben ik zojuist thuis gekomen. Ziektebeeld is helaas nog niet verbeterd maar als ik erg voorzichtig ben mag ik thuis verblijven gedurende de komende 2 a 3 weken.

Indien er dan nog geen verbeteringen zijn moet ik waarschijnlijk opnieuw opgenomen worden.

Blijft nog even afwachten dus maar kan in elkgeval weer beter aan het werk (veilig vanachter de computer).

Link naar reactie
  • 0

Mocht je weer terug moeten en heb je een 'leuke' telefoon kun je ook een van de volgenden proberen:

 

- JoikuSpot (Symbian)

- WMWifiRouter (Windows Mobile)

- PDANet (iPhone)

- TetherBot (Android)

 

Kun je gewoon met je telefoon's internet werken op je laptop :)

 

Mocht je niet terug hoeven: zo hoor ik het graag!

Web- en (mobiele) software ontwikkelaar

Nu ook verkrijgbaar als DGA!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben toevallig net aan het kijken voor een nieuwe mobiele telefoon (contract verlening komt er weer aan).

 

 

zelf zat ik te kijken naar de volgende toestellen:

 

Samsung Omnia

Apple iPhone 3G

LG Renoir

 

ik begrijp van jou dat met de apple iphone je dus een verbinding kan maken tussen je laptop en de iphone zodat ik op die manier ook altijd internet op de laptop beschikbaar heb?

Hoe gaat dat in zijn werk? en weet je of dat ook voor de andere 2 toestellen geld?

Link naar reactie
  • 0

Vrijwel elke telefoon kan je als modem installeren op je laptop. Ik configureer nog al eens wat telefoons voor gebruik van e-mail bij klanten. Hoewel veel eigenaren van het ding het niet met me eens (willen) zijn, vind ik de iPhone een verschrikkelijk apparaat om te gebruiken, dan is de HTC versie al een stuk vriendelijker in gebruik. De Samsung heb ik nog niet in mijn handen gehad maar wel vele andere Samsung modellen met Windows er op, ik vind ze van goede kwaliteit.

 

Mijn klanten hebben doorgaans een Microsoft Exchange e-mailserver, dan is een Windows Mobile telefoon wel erg fijn. Als je Windows gewend bent is het sowieso makkelijk wennen, Symbian vind ik ook erg snel wennen en zoals gezegd Apple dus niet.

 

Houd er wel rekening mee dat onbeperkt internet op de telefoons met een soort fair use policy werken en het internetten via je laptop veel meer bandbreedte gebruikt dan dat voor die abonnementen gebruikelijk is.

Link naar reactie
  • 0

volgens t-mobile kan je wel verbinding maken met je laptop via de iphone maar zou dat niet toegestaan zijn (zou een boete opstaan bij constatering).

 

Overigens vind ik de iphone wel het mooiste toestel kwa werking. mooie grote knoppen, goed overzichtelijk, fijne bediening.

en belangrijk: je kan er fatsoenlijk mee bellen.

Mijn vorige toestel was een VarioII en dat was een mooi toestel, maar ermee bellen was een drama.

 

en snelheid van iphone kwa internet is netjes en wordt niet afgeknepen na een ebpaalde hoeveelheid dataverbruik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.