• 0

tijdelijk mobiel internet?

Goedendag,

Ik ben opzoek naar een goede oplossing om internet te krijgen op mijn laptop voor mobiel gebruik.

Verblijf namelijk al enige tijd in een ziekenhuis en heb daar enkel een 56K lijntje ter beschikking wat niet echt geweldig werkt natuurlijk..

Helaas ziet het er naaruit dat ik nog wel wat weken zal moeten blijven en om toch weer wat meer aan mijn bedrijf te kunnen doen wil ik dus een tijdelijke mobiele internet aansluiting.

 

Nu heb ik wel wat dingen kunnen vinden maar allemaal behoorlijk duur en/of contracten voor minimaal een jaar.

 

Aangezien ik niet hoop nog een jaar daar te blijven en het verder vrijwel niet zal gebruiken hoop ik dat jullie nog tips hebben voor een tijdelijke mobiele internet verbinding op de laptop.

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben toevallig net aan het kijken voor een nieuwe mobiele telefoon (contract verlening komt er weer aan).

 

 

zelf zat ik te kijken naar de volgende toestellen:

 

Samsung Omnia

Apple iPhone 3G

LG Renoir

 

ik begrijp van jou dat met de apple iphone je dus een verbinding kan maken tussen je laptop en de iphone zodat ik op die manier ook altijd internet op de laptop beschikbaar heb?

Hoe gaat dat in zijn werk? en weet je of dat ook voor de andere 2 toestellen geld?

 

De iPhone moet wel 'gehackt' (jailbroken) worden om dit te kunnen. Heb verder geen ervaring met het programma wat dit doet voor de iPhone, vind het een verschrikkelijk gelimiteerd apparaat (net als de G1, overigens) en heb er dus ook geen (wel veel mee gespeeld, overigens)

 

LG Renoir heb ik nooit gebruikt, maar heeft een eigen OS van LG zo ver ik weet, geen van de genoemde softwares kan hier dus op draaien. Of de telefoon zelf vergelijkbare software heeft weet ik niet.

 

De Omnia is een zeer leuk ding. Heb er zelf ook twee. Toch zou ik aangezien je vooral aan de iPhone zit te denken voor de HTC Touch HD gaan. De Omnia is wel een stuk rapper, maar persoonlijk vind ik de HD leuker. HD heeft een hogere resolutie en is groter (iPhone formaat).

 

Mijn persoonlijke voorkeur is HTC Touch Pro of HTC Touch HD + WMWifiRouter + T-Mobile, voor deze toepassingen. Met een internet abbo van T-Mobile is dit ook toegestaan (geen verborgen kosten zoals bij KPN bijvoorbeeld), alhoewel ik me ook voor kan stellen dat dit met specifiek een iPhone abbo niet mag, aangezien Apple nogal 'zeikerig' is over dit punt.

 

TIP: Als je je contract gaat verlengen, doe dit via een site als smartphonestunts.nl (zijn er nog meer, deze gebruik ik zelf altijd). Kies de telefoon uit die je wil hebben en laat hun alles regelen (als er niet direct precies bij staat hoe je het wilt kun je ze altijd mailen, heb meerdere keren 'custom deals' met deze mensen gemaakt). Het voordeel is hier nl. dat je geen gecustomizede telefoon van je provider krijgt (vaak ook functies verwijderd, of een hoop zooi toegevoegd), maar het originele apparaat. En ik kan je zeggen: dat scheelt vaak bijhoorlijk in hoe mooi en goed het allemaal werkt! (Nooit meer een 'branded' telefoon voor mij!). Prijzen zijn vergelijkbaar, soms is het iets duurder, soms iets goedkoper, valt weinig over te zeggen op voorhand. Ook kan je favoriete mobiel krijgen als je provider deze zelf niet levert.

Web- en (mobiele) software ontwikkelaar

Nu ook verkrijgbaar als DGA!

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat het niet erg is als ik inhaak op een oud topic, maar aangezien het toch niet meer gebruikt wordt en zeker relevant is: kent iemand een goede oplossing voor internet op vakantie? Ik verbruik toch minimaal zo'n 100 MB dataverkeer per dag op een "vrije" dag in verband met bepaalde werkzaamheden die niet stil kunnen liggen. Bestaat daar een pakket voor dat ik overal ter wereld (of minimaal in Europa) zou kunnen gebruiken? Vodafone is de enige echte aanbieder die ik kan vinden, maar gruwelijk duur en daar zit je het hele jaar aan vast.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Of in je vakantieland een prepaid kaartje kopen.

Vooral vrachtwaggelchauffeurs doen dat veel, voor een paar tientjes ben je klaar.

Bedankt. Ik kan me inderdaad voorstellen dat een soort prepaid dongel in het land zelf een stuk goedkoper is, maar dan moet ik wel precies weten waar ik zo'n ding kan halen. Is het makkelijk zoiets goed uit te zoeken? Ik kan echt geen dag zonder internet. Dat klinkt heftig, maar is echt zo. Ik neem allerlei mogelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat bij mijn afwezigheid niets in het honderd kan lopen, maar er zijn altijd van die hele specifieke dingen waar alleen ik zelf oplossing kan bieden.

 

@Marije: technisch gezien is de prepaid oplossing van T-Mobile een aardige, maar het werkt niet meer in het buitenland en is dus niets voor mij. Juist in Nederland ben ik voorzien. De abonnement-oplossingen kosten in Europa 15 euro per dag en dat is me echt te gortig. En dan zit je ook nog eens aan de vaste kosten van 240 euro per jaar vast.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Met mijn abbo dongel bij Vodafone kan ik ook in het buitenland internetten, hoewel dat idd wel vreselijk duur is.

Ik verwacht Dat kan de pre-paid dongel ook. Die zou je als reserve mee kunnen nemen, maar in principe in het land zelf een dongel (of alleen sim-kaart?) kopen, dat kan daar ongetwijfeld ook bij telefonie zaken.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

@Marije: technisch gezien is de prepaid oplossing van T-Mobile een aardige, maar het werkt niet meer in het buitenland en is dus niets voor mij. Juist in Nederland ben ik voorzien. De abonnement-oplossingen kosten in Europa 15 euro per dag en dat is me echt te gortig. En dan zit je ook nog eens aan de vaste kosten van 240 euro per jaar vast.

Iets meer dan een maand geleden kon ik hiermee nog internetten in Oostenrijk, buiten Europa weet ik dan weer niet..

De optie van prepaid internet op locatie lijkt mij overigens wel een betere optie..

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, zoiets zal het worden. Dat wordt goed uitzoeken voor vertrek dus ;)

 

Als je vaker in één land verblijft is het zeker interessant om dat uit te zoeken.

Ik ben bijv. vaak in Dtl. en heb daar bij Vodafone een USB stick met internet toegang gekocht (http://shop.vodafone.de/Shop/picknmix/choose_callya_tariff.jsp?propositionId=prod233554): websession heet dat daar. Je betaald éénmalig een x bedrag voor de stick (nu is dat bijv. 19,90) en kunt vervolgens in Dtl. het internet op voor bijv. 2 uur voor EUR 1,95. Je kunt de stick natuurlijk ook buiten Dtl. gebruiken, maar dat kan dan alleen voor die EUR 15 voor 24 uur.

Je sluit geen abonnement af en betaald alleen voor verbruik.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.