• 0

Eenmanszaak beginnen, ja of nee?

Hallo,

 

Ik ben helemaal nieuw hier en wil jullie advies vragen. Ik heb sinds kort een webshop en verkoop met name internationaal. Nu vind ik het zo leuk en begin ik toch wel aardig wat te verkopen dat ik het wat serieuzer wil aanpakken. Ik werk nu drie dagen bij een bedrijf en wil daar graag twee van maken en dus meer tijd aan m'n webshop gaan besteden. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om me in te schrijven bij de KvK. Maar heb het nog niet aangedurfd. Dus aan jullie de vraag: zijn er nog haken en ogen waar ik aan moet denken? Die je niet zomaar op de KvK site vindt? Hebben jullie nog tips/ adviezen? Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Super, daar heb ik al veel aan. Ik denk dat ik de stap ga wagen. Alle punten en argumenten die genoemd worden, heb ik eigenlijk al wel getackeld. De webshop is al een feit, dus ik zit niet meer met ontwerpen etc. Ik verkoop al aardig, dus dat loopt ook wel. Ik weet al hoe verschrikkelijk veel tijd erin gaat zitten en doe het met name omdat ik het zo leuk vindt en niet om stinkend rijk te worden ;) Ik heb ook al m'n voorraad, dus investeringen zijn gedaan.

Het enige is nog die eenmanszaak oprcihten.... Maar ik denk dat dat eigenlijk een logische volgende stap is.

Ik ga die stap maar eens zetten!

Link naar reactie
  • 0

Ppffff, toch nog een aanvullende vraag. Misschien had ik er niet bij moeten zetten dat het om een webshop gaat. Ik zoek niet zozeer info over een eigen webshop starten etc. Maar meer over het starten van een eenmanszaak. Zoals: als je al inkopen hebt gedaan voordat je ingeschreven stond, mag je deze BTW alsnog aftrekken. Dit wist ik dan al ;) Boekhouding etc. weet ik ook allemaal. Ik heb ook al 8 jaar ervaring met ondernemen. Ben altijd de rechterhand geweest van de directeur van een bedrijf. Kortom, waar moet ik aan denken, of liever gezegd, zijn vaak vergeten en onvoorziene valkuilen van het hebben van een eenmanszaak?? Of zijn die er gewoon niet??

Dankjewel!

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden is dat je eventuele echtgenoot/echtgenote/partner mede aansprakelijk is voor de schulden die door de eenmanszaak wordt gemaakt. Overige info over wat de rechten en plichten en voor en nadelen van een eenmanszaak zijn, kun je gemakkelijk terugvinden op www.belastingdienst.nl en bij de Kamer van Koophandel.

Link naar reactie
  • 0

Jen,

 

Je kunt op HL dagen lezen over starters en eenmanszaken. KvK en belastingdienst.nl hebben ook tonnen info.

Gebruik in elk geval de zoekfunctie even.

 

HL staat al vol met tips aan starters. Als we elk verzoek als het jouwe moeten beantwoorden met tips, dan stroomt het forum over van adviezen die er al meerdere keren op staan. Daarnaast heeft niemand er echt zin in om elke keer hetzelfde opnieuw te moeten intikken.

 

Column over de valkuilen voor starters: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/142

 

Vandaar de zoekfunctie en een slot op dit topic.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.