• 0

Investeren in deze tijd?

 

Ik sta in dubio, ben op dit moment bezig met een nieuw plan in dezelfde branche als waar ik nu in onderneem. Toch vind ik het eng om in deze tijd een groot bedrag te investeren in een nieuw plan.

 

Wilde eens wat meningen horen over hoe de mensen hier denken over investeren in het huidige depressieve klimaat? Gewoon als klankbord.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vandaag nog groot in het FD: juist nu investeren, dáár wordt je miljonair van (aldus Richard Branson) :)

 

Serieuzer: kan het praktisch gezien uit? Krijg je de financiering rond, en klopt je financiële plaatje? Dan moet je volgens mij heel simpel je gevoel volgen en kansen durven te pakken, of het nu crisis is of de wereldeconomie op z'n toppen draait. Op micro-economisch niveau kun je in elke tijd succes behalen, daar ben ik van overtuigd.

Link naar reactie
  • 0

Ja, financiering gaat wel lukken vertrouwde mijn bank me toe. Ze zien het wel zitten namelijk.....

 

Ik heb begrepen dat je onderhandelingspositie naar leveranciers toe ook een stuk sterker is, je krijgt hogere kortingen als normaal.....maar het gaat meer om mijn buikgevoel. Ik kreeg even de kriebels of het wel verstandig is......

Link naar reactie
  • 0

Na drie jaar mijn bedrijf als bijberoep te hebben uitgeoefend, vond ik het nu de tijd om er voltijds mee aan de slag te gaan. Crisis of geen crisis. Ik heb mijn baan opgezegd en ben sinds deze maand volledig ondernemer. Ik denk dat we elkaar ook gewoon de put in zitten te praten. Aan mijn orderportefeuille zie ik niet dat het crisis zou zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ja, financiering gaat wel lukken vertrouwde mijn bank me toe. Ze zien het wel zitten namelijk.....

 

Ik heb begrepen dat je onderhandelingspositie naar leveranciers toe ook een stuk sterker is, je krijgt hogere kortingen als normaal.....maar het gaat meer om mijn buikgevoel. Ik kreeg even de kriebels of het wel verstandig is......

 

DAt je kriebels krijgt begrijp ik.

Zet voor jezelf eens op een rij welke kansen die je een half jaar geleden had nog steeds zo zijn en welke zijn veranderd. Zijn de bedreigingen hetzelfde of groter/kleiner geworden.

Ofwel maak op de achterkant sigarendoos je SWOT analyse overnieuw en leg die over de vorige. Veel afwijkingen: Gooi de sigarendoos weg. pak een a4 blok en scrhrijf je businessplan deels overnieuw en maak je keuze

Weinig afwijkingen: Gooi je sigarendoos in de open haard en begin!

 

Succes

Frans

Link naar reactie
  • 0

Weinig afwijkingen: Gooi je sigarendoos in de open haard en begin!

 

Wel even de sigaren eruit halen voordat je de doos in de openhaard gooit! Die kun je nog wel eens nodig hebben om je succes te vieren! ;D

 

Als je vertrouwen hebt in je plan en weinig risico´s kan bedenken is het tijd om te investeren in je nieuwe plan.

Link naar reactie
  • 0

Een bekend gegeven dat 'buik' gevoel, je ziet kansen en overlegd het met bekenden en goed dat de bank er ook brood in ziet. Wel of niet starten hangt toch meer af van je doelgroep of zij daadwerkelijk met je zaken gaan doen ipv enthousiast reageren op plannen en als eenmaal op zaken aankomt geen response geven.

 

Pas bij echte orders slaag je en met een juiste aanpak zou misschien een financiering minder zijn of niet hoeven. Je risico wordt hierdoor minder en je slagingskans groter. Kun je kleiner beginnen dan is het risico helemaal te overzien.

 

Je gaf al aan dat je het plan in een voor jou bekende branche gaat lanceren en dat je orderportefeuille goed gevuld is. Vanwaar dan de aarzeling? ondernemen is toch ook (berekende) risico's nemen.

 

Wat wordt het?

 

Met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf niet zo lang begonnen met een tweede bedrijf. Een internet bedrijf.

 

Veel mensen verklaren me voor gek. Want de economie is zo slecht. Ik ben van mening dat het allemaal wel meevalt. Zeker als ik om me heen kijk. Er wordt nog voldoende geconsumeerd. En we praten over een ecnomische daling. Geen krimp.

 

Maar goed dat zijn ook allemaal meningen. Economie is nog steeds geen exacte wetenschap en in het verleden behaalde resulaten beiden geen garantie voor de toekomst.

 

Ben je echt van mening dat je een goed idee hebt? Denk je dat je ondanks deze "slechte" tijden toch omzet kan gaan draaien? En weet je zeker dat als het mis mocht gaan, je de risico's kan verwerken?

 

Mijn investering voor mijn bedrijf bedraagt nu een paar duizend euro. Dit kan ik ruim opvangen. M.a.w. als ik failliet ga, ben ik een paar duizend euro kwijt. Vind ik dat erg? Nee, eerder jammer. Ik kan het hebben. Heb namelijk overwaarde in mijn huis een vaste baan etc etc. Ik heb een keuze gemaakt om een risico te nemen. Jij moet die keuze maken en niet wij. Dat buikgevoel ken ik. Dat heb ik nog iedere dag. Dat houdt me wel scherp en alert op de omgeving.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je gaf al aan dat je het plan in een voor jou bekende branche gaat lanceren en dat je orderportefeuille goed gevuld is. Vanwaar dan de aarzeling? ondernemen is toch ook (berekende) risico's nemen.

 

De aarzeling zit vooral in het bedrag, toen ik begon met ondernemen kreeg ik een krediet ter grootte van een duurdere auto. Dit gaat over een bedrag ter grootte van meerdere Italiaanse sportauto's.

 

Plan is groter, dus worden de bedragen die nodig zijn ook groter. Ik ga absoluut door met mijn plan, maar soms schrik je een beetje door alle verhalen om je heen. En dat kan je onzeker maken, in de zin van: "ben ik nou gek om zulke plannen te maken in deze tijd waarin er zoveel onzekerheid heerst"?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Investeren hoor je anticyclisch te doen. Daar zitten wat risico's aan (hoe lang gaat de crisis duren) maar de mogelijke winsten maken dat over het algemeen goed. Als het weer goed gaat, ben jij klaar om de business in te pikken. Ondernemers die investeren als het goed gaat zijn meestal net op tijd klaar voor de volgende crisis.

 

Doe wat scenario'tjes. Wat als de crisis aanhoud. Wat als mijn klandizie terugloopt. Wat is de kans dat je dat alles overleefd? Is die kans redelijk, dan zou ik niet al te terughoudend zijn. Bijna alle snelle groeiers die ik ken zijn gestart in crisistijd.

 

Succes,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.