• 0

import uit Maleisië

Hallo. Ik heb een product gevonden in Maleisië dat ik graag wil importeren. Taric code heb ik gevonden." 3401300000" Maar nu is mij niet duidelijk wat ik nog verder voor papieren moet regelen. Die mensen daar in Maleisië hebben het ook nog nooit naar NL verzonden en weten van niets. ik meen begrepen te hebben dat je een certificaat moet hebben waarop staat wat er in zit. toch? Of iets waaruit blijkt dat er niets schadelijks in zit. Als jullie het niet zeker weten, met wie bel je dan om navraag te doen?

 

ik heb dit gevonden.

Bijzondere vermeldingen/voorgelegde stukken/certificaten en vergunningen

Y 919    Referentie-identificatienummer voor chemische stoffen waarop artikel 2, lid 2, onder i) van Verordening (EG) nr. 689/2008 van toepassing is.

Y 917    Producten die niet onderworpen zijn aan de bepalingen van Verordening (EG) nr. 689/2008 betreffende de in- of uitvoer van gevaarlijke chemische stoffen, bijlage V

 

Maar voor mij had het net zo goed een recept voor een heerlijke cocktail kunnen zijn. wand ik weet echt niet wat de bedoeling is.

 

VR. groeten Miranda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die 2 codes zijn voor als je het vanuit Nederland zou willen uitvoeren.

Voor de import ervan zijn geen bijzondere certificaten vereist.

Er zit op dat zeep trouwens 4% invoerrecht en 19% BTW, dat je het alvast weet.

 

BTW kun je uiteraard weer terugvragen bij de Belastingdienst.

 

Invoerrechten betaal je over: factuurbedrag leverancier + vrachtkosten, hou daar rekening mee anders verreken je jezelf misschien in de verkoopprijs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.