• 0

Ervaringen met een bedrijven presentatie systeem?

Vanochtend had ik een meneer op bezoek van het bedrijf OnSite Media. Zij gaan een bedrijven presentatie systeem opzetten in een Albert Heijn bij mij in de buurt. Ziet er mooi uit. Presentatiekaartjes een display en om de paar seconden op een beeldscherm. Maarrr....het kost mij 695 E per jaar en ik zit aan een contract van 3 jaar vast. Voor grote bedrijven is dit bedrag misschien peanuts maar ik draai nog steeds verlies dus vind ik het veel geld.

 

Het voordeel is dat AH klanten heeft die misschien iets meer te verteren hebben. Bovendien is het ook nog eens een AH met een goede naam waar mensen uit de hele stad naar toekomen.

 

Ik kan ook eventueel met een ander bedrijf op één kaartje maar die moet ik dan zelf benaderen.

 

Op de vraag of hij cijfers kon geven over de effectiviteit kwam een prachtig verhaal over 1500 kaartjes die meegenomen worden maar hij ontweek tot drie keer de vraag wat dat dan per saldo oplevert.

 

Wat te doen? ik kom er niet uit! Iemand ervaring of goede raad? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het niet bespreekbaar om je slechts voor een half jaar kunt verbinden?

 

Als resultaat meetbaar moet zijn kun je gebruik van advertenties waarin opgeroepen wordt een SMS te sturen (waarbij de verzender de informatie die op het kaartje staat per SMS toegezonden krijgt). Op die manier kun je inzien hoeveel mensen daadwerkelijk de informatie hebben opgevraagd, en jij kunt zelf vervolgens zelf meten hoeveel mensen n.a.v. dat bericht bij jou een afspraak hebben gemaakt (gewoon even vragen). Zo kun je zelf je ROI uitrekenen.

 

Een andere (goedkopere) oplossing is om speciaal voor je uitingen op die schermen en op de kaartjes een ander website-adres te gebruiken, op die manier kun je precies meten hoeveel bezoekers je krijgt via de reclame op dat scherm. En als ze met dat kaartje aankomen bij je praktijk weet je ook genoeg. Je weet alleen niet hoeveel kaartjes er mee zijn genomen en er is geen directe 'call-to-action' waardoor je toch tussen bezoek aan supermarkt en thuiskomst potentiële klanten kunt verliezen.

 

Vervelende blijft dat jijzelf degene zal zijn die moet experimenteren om meetbaar resultaat te kunnen behalen.

Link naar reactie
  • 0
Is het niet bespreekbaar om je slechts voor een half jaar kunt verbinden

 

Nee dus! Volgens hem zouden ze het dan niet voor deze prijs kunnen aanbieden.

 

Volgens mij toch een gemiste kans want dan zou ik er misschien sneller voor kiezen en dan zou je idd kunnen meten wat de effectiviteit ervan is. Ik vraag mijn patienten altijd hoe ze aan mijn naam komen.

 

Wat ook nog een optie is om bedrijven die in zo een display staan op te bellen en te vragen wat hun ervaring is. Maar dan zou dat ook een therapeut moeten zijn voor een beetje goed vergelijk. Hum!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toevallig mijn contract bij dit bedrijf vorig jaar niet verlengd, precies omdat de effectiviteit niet te meten valt. Het zal misschien best voor sommige bedrijven interessant zijn, maar ik had er mijn twijfels over.

 

Maar toen ik net begon was ik wat makkelijker te verleiden met dit soort aanbiedingen, ondertussen ben ik goed geworden in het afwimpelen hiervan..... ;D

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0
Bovendien is het ook nog eens een AH met een goede naam waar mensen uit de hele stad naar toekomen.

 

Yep, om hun wekelijks literpak melk enzo te kopen. Niet om naar een bedrijvenpresentatiesysteem te kijken, wat dat ook moge zijn.

 

Wat te doen?

 

Nadenken over je marketing. Hierover een topic starten op HL. Kanalen kiezen. En deze op jouw initiatief benaderen als inkoper.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Mijn wederhelft heeft een praktijk voor natuurgeneeskunde & acupunctuur.

Zij haalt nog steeds veel klanten uit de 'gewone' gouden gids. Wellicht niet meer van deze tijd, maar de doelgroep blijkt nog steeds daar te zoeken.

Verder zijn er, zoals je wel zult weten, diverse beroepsverenigingen op jouw vakgebied waarvan de leden ook de nodige ervaring hebben. Vraag daar eens rond naar effectief adverteren en misschien kun je met een aantal leden samen advertentie ruimte inkopen. Mijn vrouw heeft via b.v. de NWP een deal met de Gouden Gids gesloten.

 

Succes,

GJ

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.