• 0

Woord- en beeldmerk registratie afgewezen. Toch betalen?

Goedendag,

 

Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat als een woordmerk geen onderscheidend vermogen zou hebben of in strijd zou zijn met een ander merk, dat je dan toch je geld kwijt bent aan het BOIP.

 

Klopt dit of ben ik nou helemaal in de war?

 

Je moet vooraf betalen alvorens het merk wordt ingeschreven. Wat nou als je betaalt en dan blijkt dat het merk geweigerd wordt, krijg je dan geld terug van BOIP?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Staat duidelijk op de site en in de toelichting bij de aanmelding:

http://www.boip.int/nl/pdf/forms/trademarks/BnlApplicationExplanation.pdf

 

Let wel, als uw merk uiteindelijk niet wordt ingeschreven, bijvoorbeeld als gevolg van een weigering op absolute gronden

of een oppositie, betekent dat niet dat u de door u betaalde taksen voor het depot terugkrijgt. Reden te meer om u van

tevoren goed te informeren over mogelijke risico’s en eventueel advies in te winnen bij een deskundige.

Link naar reactie
  • 0

Wees gerust. Toen ik in een grijs verleden een merk deponeerde was die ook niet onderscheidend genoeg. Ik werd netjes gebeld en dat werd me verteld. Optie die ik kreeg: of een nieuw beeldmerk opsturen die "onderscheidender" is óf het grote risico accepteren dat het zou kunnen worden afgewezen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.