• 0

Importeur van drinkwatersystemen en watercoolers verder professionaliseren

Hallo allemaal,

 

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Robert en sinds 2006 ben een eigen bedrijfje begonnen.

Sinds 1,5 jaar ben ik importeur van Reverse Osmosis drinkwater systemen / watercoolers en doe dit naast mijn "normale" baan.

 

Ik ben sinds kort actief op dit zeer uitgebreide forum en zou graag wat advies willen ontvangen om het een en ander op te krikken.

 

Mijn grootste probleem is dat ik denk dat er best een goede markt is voor mijn produkten. Een tweede probleem is dat mijn opleiding autotechniek is en ik totaal geen inzicht heb om bepaalde dingen aan de man te brengen.

 

Nu, bijna twee jaar later, zou ik het graag anders willen zien zodat ik mijn baan op kan opzeggen om mijn eigen boterham te verdienen.

 

Is er iemand die mij wegwijs kan maken hoe ik mijn produkten beter kan verkopen?

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Gr, Robert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo rene,

 

Bedankt voor je reactie. De reden dat ik denk dat de verkoop beter kan is omdat gezondheid bij veel mensen steeds een belangrijkere plek gaat innemen. Niet omdat ons drinkwater ziekmakend is maar er komen steeds meer stoffen in voor die niet goed voor ons zijn.

 

Een tweede reden is dat ik zie dat er steeds meer winkels komen die deze produkten gaan verkopen. Wat verkoopprijzen betreft zit ik behoorlijk aan de lage kant dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

 

Ik zal de topic over marketing wat uitgebreider lezen maar of mijn vragen daar specifieker van worden!?

Link naar reactie
  • 0

Beste Robert,

 

Hoe komt het nu toch dat verkopers van dergelijke apparaten beweren dat ons drinkwater zo slecht is?

Nederland heeft één van de beste drinkwater kwaliteit in de wereld.

 

Ik dacht toch echt dat jouw apparatuur er is om slootwater e.d. te reinigen,

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het eigenlijk ook niet zo. Zo komt het water van b.v. Sourcy uit dezelfde bron als het leidingwater van Utrecht. Helemaal niet zo slecht als sommigen doen laten overkomen. Als marketing trucje kun je het op de gezondheidsboeg gooien, maar erg geloofwaardig is het volgens mij niet.

 

Hoe groot is de markt eigenlijk? Zijn er concurrenten. Verkoop je veel van dit spul?

 

 

Ik zou dus never-nooit op mijn verkoopwebsite google advertenties zetten die dus direct naar concurrenten verwijzen.

Zo dat had ik nog niet eens gezien aangezien ik dat allemaal blokkeer. Dat is wel een ernstig puntje. Sowieso zie ik niet echt de noodzaak voor Google Ads op een dergelijke site. Wat levert dat uberhaupt op, 50 dollar per jaar of iets in die richting?

Link naar reactie
  • 0

vanaf je eigen site:

Toepassingsmogelijkheden

Goede toepassingsmogelijkheden zijn bijvoorbeeld:

- het zuiveren van het leidingwater bij u thuis

- woonschepen en pleziervaart

- vakantiewoningen aan het water

- boerderijen met waterputten

- woningen waar regenwater kan worden opgevangen in regentonnen.

 

Hoe heb je deze markten benaderd en welke hebben het meeste potentie?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Robert,

 

Wat ik een beetje mis op je website is "Waarom zou ik als consument zo'n ding willen kopen?". Op de voorpagina staat een, overigens prima, verhaaltje over de producent en zijn reputatie. Persoonlijk zou ik die ruimte juist benutten om DE reden om zo'n apparaat te kopen neer te zetten: "Zuiver drinkwater uit uw dakgoot? Dat kan!" ;D ;).

 

Dat was even mijn inbreng wat betreft de website.

 

Groet, Koen

Link naar reactie
  • 0

( Off-topic) In je beginpost geef je aan dat je een bedrijfje begonnen bent. Ik neem aan dat je dan ook een kvk- en een BTW-nummer hebt. Ik vond het nergens terug op de website. Best dat je dat ook vermeld bij contact.

 

On-topic: Heb je ook al bedrijven benaderd om deze producten te verkopen? Bij het zien van je producten moet ik onmiddelijk denken aan campings. Het systeem weegt niet veel, dus inbouwen in een caravan is mogelijk. Mensen die vaak reizen met hun caravan zullen er de voordelen van zien en er interesse in hebben( je moest maar eens op een camping komen waar de hygiëne en de faciliteiten niet top zijn). Je marge is dan lager zijn, maar het aantal verkochte producten hoger.

Link naar reactie
  • 0

"Zuiver drinkwater uit uw dakgoot? Dat kan!" ;D ;).

 

On-topic: Heb je ook al bedrijven benaderd om deze producten te verkopen? Bij het zien van je producten moet ik onmiddelijk denken aan campings.

 

Idd, denk dat het neerkomt op je strategische positie en waardepropositie van het product. Onder het mom van voor welk nut voor de consument wil je het product vermarkten? Met andere woorden: Wie is de klant? Ik vind bovenstaande ideeen helemaal niet zo slecht. Het is misschien zelfs een idee om b.v. caravanfabrikanten te benaderen, mochten deze bedrijven zich hier nog niet mee bezig houden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Robert,

 

Hoe komt het nu toch dat verkopers van dergelijke apparaten beweren dat ons drinkwater zo slecht is?

Nederland heeft één van de beste drinkwater kwaliteit in de wereld.

 

Ik dacht toch echt dat jouw apparatuur er is om slootwater e.d. te reinigen,

 

 

Ik beweer ook absoluut niet dat ons drinkwater "slecht" is. En omdat Nederland één van de beste drinkwater kwaliteit in de wereld is wil nog niet zeggen dat er steeds meer stoffen in voorkomen die NIET goed voor onze gezondheid zijn. Denk daarbij aan sporen van landbouw-gif, hormonen van allerhande medicijnen en andere (natuurlijke ook) stoffen die wij niet nodig zijn.

Ik ben geen chemicus en/of wetenschapper en kan dit ook niet allemaal onderbouwen maar het schijnt dat RO heel veel stoffen voor meer dan 80% uit het water verwijderd.

 

Dus ook slootwater e.d. is te zuiveren. Wel is het belangrijk om te weten wat de samenstelling van het te filteren water is. Een sloot waar een bak gif doorheen stroomt is niet te zuiveren met een doorsnee RO unit die ik aanbiedt natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dus never-nooit op mijn verkoopwebsite google advertenties zetten die dus direct naar concurrenten verwijzen.

 

Weg klant!

 

Verder overigens een vertrouwendwekkende site.

 

Als je een goede prijs aanbiedt... waarom zal de klant dan weg gaan?

 

Het is overigens een idee van mijn web-designer. Die heeft meer sites op deze manier waarschijnlijk en vangt zo ook nog wat.

Link naar reactie
  • 0

vanaf je eigen site:

Toepassingsmogelijkheden

Goede toepassingsmogelijkheden zijn bijvoorbeeld:

- het zuiveren van het leidingwater bij u thuis

- woonschepen en pleziervaart

- vakantiewoningen aan het water

- boerderijen met waterputten

- woningen waar regenwater kan worden opgevangen in regentonnen.

 

Hoe heb je deze markten benaderd en welke hebben het meeste potentie?

 

Ik heb deze markten niet benaderd. Dat is ook een van de problemen denk ik. Ik heb te weinig (of geen) commercieele achtergrond.

 

De meeste klanten gebruiken het voor thuis en/of in boten. Maar het is ook best wel interessant voor b.v. de glazenwasserij en horeca denk ik.

Glas dat gespoeld is met RO water droogt streeploos op en laat geen vlekken achter.

Link naar reactie
  • 0

Heb jij al bepaald wie nou precies je doelgroep is?

Zijn er meerdere doelgroepen?

Wat maakt een groep consumenten tot jouw doelgroep: welke gemeenschappelijke kenmerken hebben zij?

Waar kan jij deze doelgroep bereiken?

Waar zijn zij gevoelig voor?

Etc.....

 

Samenvattend: heb jij een marktonderzoek gedaan?

Wist jij dat je voor marktonderzoek innovatievouchers kan gebruiken?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Erik,

 

Ik denk dat de doelgroepen sterk uiteen lopen. De meeste produkten die ik tot nu toe verkocht heb zijn naar mensen gegaan die het leidingwater thuis willen verbeteren en mensen met een boot. De eerste groep is naar mijn inziens sterk met hun gezondheid bezig. Dat haal je vaak wel uit een telefoon gesprek.

 

Verder nog aan mensen die het gingen gebruiken voor glasbewassing, restaurant/horeca maar door de zuiverheidsgraad van het water is het ook te gebruiken in tandartspraktijken (koeling van instrumenten) Aquaria e.d.

 

Innovatievouchers had ik nog nooit iets van gehoord. Heb al even op de site gekeken maar ik las ergens een slotdatum van 31-12-2008

Ik neem aan dat dit komend jaar ook weer gaat gelden? In ieder geval interessant. Mijn dank daarvoor!

Link naar reactie
  • 0

Even iets anders tussendoor. Zie dat je op je site een foutje hebt, In firefox loopt de tekst onderaan helemaal door elkaar

Vreemd, ik zie het wel goed. Meer mensen bij wie het onleesbaar is?

 

Nope, Bij mij, met FF 3.0.5 gewoon in orde

 

Bij mij staat het ook niet goed ( ook FF 3.0.5)

 

 

Met safari heb ik het wel leesbaar zie ik net.

 

hmm ???

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.