• 0

Software dat microbetalingen mogelijk maakt d.m.v sms.

Ik wil microbetalingen aanbieden door middel van sms aan bedrijven die werkzaam zijn in een bepaalde industrie op het internet. Hoe kan ik dit idee verder uitwerken zonder dat ik het risico loop dat andere mensen met dit idee aan de haal gaan. Er is niet zo zeer sprake van een innovatieve technologie, maar in de industrie waar ik mij op wil richten is dit wel degelijk een innovatief betaalmiddel.

De software die dit mogelijk maakt wordt door bepaalde bedrijven al aangeboden. Zelf beschik ik niet over deze software en ook niet de kennis voor het ontwikkelen van deze software. Nu kan ik bijv. in zee gaan met een bedrijf die met deze software werkt en proberen samen dit betaalmiddel aan te bieden bij het desbetreffende bedrijf. Of ik moet zelf een software programma laten ontwikkelen wat natuurlijk ook de nodige kosten met zich mee zal brengen en tijd.

Ik hoop hier iemand te vinden die mij van nuttige informatie kan voorzien.

 

Alvast bedankt,

 

Jeffrey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel geheimzinnig blijven doen en weer terug in je holletje kruipen en het verder uitwerken :) oh en google natuurlijk

 

Het maken van microbetalingen per sms is niet nieuw. De branche waar je het in gaat doen blijkbaar wel. Ik snap niet waar je moeilijk over doet. Bedenk jezelf eerder waarom die branche van je nog geen gebruik maakt van microbetalingen. Schrijf een toko aan die die betalingen aanbiedt. Sluit een deal met die gasten dat je zoveel % per sale krijgt, of zoveel procent van de omzet krijgt en je kunt beginnen toch? Geen risico voor de aanbieder (op wat marge na) en jij moet hard aan de bak.

 

Ik zie niet in waarom je opnieuw software hiervoor zou willen ontwikkelen. Overigens lijkt me het niet erg duur om dat te doen. Het moeilijke is om alle structuren van de verschillende sms-aanbieders te ontsluiten en te kunnen lezen. Je zou hier in een later stadium aan kunnen denken. Eerst zorgen voor een stroom van inkomsten waaruit je kunt putten. Daarna kun je dat gebruiken als onderpand voor een lening voor het maken van de software. Ik schat dat je voor 10k - 20k al een heel end komt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een mollie.nl (zaypay.com internationaal), targetmedia.nl, mobillion, mobilemoney kun je de basis van je product al gratis krijgen, namelijk het daadwerkelijke afrekenen d.m.v. zogenaamde reverse-billing (een klant stuurt een bericht 'AAP naar 0000' en de reply daarop wordt afgerekend).

 

Om het systeempje werken te krijgen op een eigen shortcode (bijvoorbeeld 'AAP' op een 4-cijferig nummer) is een programmeur maximaal een dag bezig. Maar uiteraard geen idee wat je er nog omheen wilt bouwen.

 

Hou er wel rekening mee dat de kickback op reverse-billing SMS-berichten niet veel meer dan 40-50% van het consumenten-tarief is.

Link naar reactie
  • 0

 

Hou er wel rekening mee dat de kickback op reverse-billing SMS-berichten niet veel meer dan 40-50% van het consumenten-tarief is.

 

Om te beginnen bedankt voor de reacties en mijn excuses voor het vervuilen van meerdere topics.

 

@ Joost,

Ik was idd al aan het kijken op mollie.nl maar aangezien ik slechts een betaalmethode wil gaan aanbieden bij een derde partij. En ik zelf niet over de software beschik, en aan wie ik het wil aanbieden ook niet van mij is. Vroeg ik mij dus af hoe ik dit nou het beste aan kan pakken.

Zijn er constructies binnen mollie.nl die hier geschikt voor zijn?

En de bovenstaande zin waarop ik je geciteerd hebt, snap ik niet helemaal. Ik hoop dat je dat nog iets kunt toelichten.

 

@Yannick, Waar je het over had met een % pakken had ik ook over nagedacht. Echter ben ik er niet helemaal op gerust gesteld als ik precies mijn plan uit de doeken doe dat er achter mijn rug om verder mee gewerkt gaat worden. Is hier iets voor?

 

Link naar reactie
  • 0

Ok en heeft Mollie dan ook al zijn winst gepakt op die berekening? Want het desbetreffende bedrijf heeft dingen in de aanbieding van 1 tot ongeveer 3 euro en als je dan per sms betaalt zul je uiteindelijk wel wat meer kwijtzijn omdat "wij" als "speciale" betaalmethode er tussen zitten. Dus als ik het goed begrijp; even een voorbeeld rekensommetje :)

 

De aanbieder vraagt 1 euro voor product/dienst en als je het dan wilt betalen dmv sms komt daar 40% kosten bovenop voor deze betaalmethode. Dus een sms voor 1.40 euro in totaal. Dan gaat 1 euro naar die derde partij en dan blijft er 40 cent over voor ons? Zie ik het zo goed? En wat is dan de verdeelsleutel tussen Mollie en mij?

 

Link naar reactie
  • 0

Nee je ziet het niet helemaal goed.

 

Op de mollie site hebben ze ook een onderdeel ' uitbetalingen '. Als er 1 euro inclusief BTW moet worden afgerekend (84 cent ex BTW) dan kost dat de consument 2.20. Dus die krijgt 2 SMS-berichten van 1.10 per stuk.

 

M.a.w. de consument betaald 120% meer vanwege de betaalmethode.

 

2,95 inclusief BTW euro kost de consument 6 euro. Hij ontvangt dan 4 SMS berichten van 1.50.

 

Let erop dat jij hier dan nog niks op heb verdiend, jij zou nog een deel van die 1 euro, of van die 2,95 moeten vragen. Het is niet altijd een geschikt betaalmiddel omdat hetgeen wat overblijft erg weinig is.

 

Zoals je kunt zien is de consument meer dan 100% extra kwijt door jouw 'speciale' betaalmethode.

 

 

 

0900-betalingen zijn veel interessanter. 1 euro inclusief BTW (84 cent ex BTW) kost de consument 1.30 voor een telefoontje. Dat is dus wel prima te doen. Dan betaald de consument 'maar' 30 % extra voor jouw 'speciale'' betaalmethode.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.