Jump to content
Patrick Heijmans
Verberg

bezoekers vs. kopers

mede Highlevelaars....

 

Ik zit met een kleine uitdaging, wij hebben verschillende webshops, alleen vindt ik dat de bezoekers en kopers aantallen tegenvallen.

met welke ratio moeten we rekening houden mbt bezoekers / kopers, dus hoeveel % van de bezoekers koopt ook daadwerkelijk ? en hoe kunnen we onze bezoekers aantallen, en dus ook kopers omhoog schroeven ?

 

Volgens Google analytics (trechterweergave -winjelwagen) heeft 67,48% hun aankoop succesvol afgerond.

 

mvg,

Patrick

 


WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis community voor webwinkels

De outdoor website van Nederland: OutdoorOnly

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Over dit percentage zijn geen uitspraken te doen. Waarom zou je ook eigenlijk zo'n percentage willen weten? Je moet gewoon nooit tevreden zijn en altijd naar verbeteringen zoeken waarmee je je conversieratio verhoogt! Dit komt simpelweg neer op testen, testen en nog eens testen...

 

Als ik naar je webshop kijk, heb je een ontzettend breed assortiment. Gadgets, toys, woonaccessoires, usb artikelen, erotiek en lifestyle zie ik op je website staan. Dit betekent dat je heel veel verschillende bezoekers hebt, die naar verschillende dingen op zoek kunnen zijn. Ik denk dat je je meer moet focussen. Hoe breder en meer uiteenlopend het assortiment, hoe lager de conversieratio. Dit geldt denk ik voornamelijk voor relatief kleine shops.

 

In niches worden veel hogere conversieratios behaald. Dit is logisch want als eigenaar van een niche webshop weet je wat voor bezoekers je op je website hebt en waar zij over het algemeen naar zoeken.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoi Hoi,

 

Het percentage wisselt erg per moment. Tijdens akties is deze 10% maar door het jaar heen gemiddeld 1%. Dat klinkt erg laag en wij zouden zelf ook graag zien dat dit percentage hoger is en daar werken wij dus aan. Dus .. je bent niet tevreden met je conversiecijfer; doe er wat aan.

 

Als ik jouw site bekijk dan is het voor mij onduidelijk wat jullie nu verkopen. Alles en nog wat. Ik had geen zin om er in te duiken en met mij vele anderen.

 

Je kunt 10 tallen manieren bedenken om je conversie te verhogen. Niet te veel nadenken maar gewoon voorleggen aan je bezoekers. Je zou bij het verlaten van je site de bezoeker kunnen vragen om haar mening. Waarom heb je niets besteld? Laat het ons weten en maak kans op een iPod .. of iets dergelijks.

 

Alleen door goed onderzoek kun je achterhalen wat de redenen zijn waarom iemand niet bij je koopt. Niet te lang over nadenken maar gewoon vragen.

 

Wel, have fun,

 

Remo


Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Als ik je assortiment bekijk valt het eigenlijk allemaal onder de categorie 'cadeaus'. Daar is op zich niets mis mee maar verplaats je in de bezoeker, ik zou de site als een niche cadeau shop in de markt zetten. Een cadeau uitzoeken voor iemand is best lastig. Misschien dat je beter over de navigatie structuur moet nadenken, deze is in de huidige opzet nogal standaard met die categorieën. Je zou op de homepage de verschillende categorieën weg kunnen laten en de bezoeker gericht vragen voor wie (m/v, leeftijd) hij/zij een cadeau zoekt, waarom (verjaardag, bruiloft, etc.) en in welk budget. Kom daarna met de suggesties uit je assortiment die aan de voorwaarden voldoen, presenteer het product met de hoogste marge bovenaan natuurlijk :P. Laat eventueel enkele aparte, leuke artikelen die altijd wel leuk zijn om als cadeau weg te geven op de voorpagina zien maar hou dit echt beperkt.

 

T.a.v. je vraag over conversie ratio's, ik kan me wel voorstellen dat je een benchmark wilt hebben, percentages verschillen echter nogal afhankelijk van branche, hoeveelheid concurrentie, etc. . Ik had een online winkel in mobiele telefoons, abonnementen en accessoires (1999-2005) en behoorde tot de 3 best bezochte en verkopende sites destijds, we hadden een conversie van 0,5% en dit was ongeveer hetzelfde als bij de concurrenten, misschien dat je hier iets aan hebt.

 

De conversie ratio is wel degelijk belangrijk vind ik, je hebt namelijk 2 keuzes om je order aantallen te vergroten:

 

1. meer bezoekers

2. hogere conversie

 

Je moet je eerst focussen op een zo hoog mogelijk conversie, heb je naar jou idee de limiet bereikt dan kun je je gaan focussen op het verkrijgen van meer bezoekers. Althans dat is mijn gedachte daarover, het behalen van een zo hoog mogelijke conversie is goedkoper dan het aantrekken van substantieel meer bezoekers. En behalve dat, als je je conversie ratio gemaximaliseerd hebt dan is de investering in meer bezoekers veel rendabeler.

 

Bouw ook iets in dat je bestaande klanten een gerichte email stuurt op ongeveer dezelfde datum als ze de eerdere bestellingen hebben geplaatst, niets mooiers dan herhalingsorders!

 

Succes!

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Als ik naar je webshop kijk, heb je een ontzettend breed assortiment. Gadgets, toys, woonaccessoires, usb artikelen, erotiek en lifestyle zie ik op je website staan. Dit betekent dat je heel veel verschillende bezoekers hebt, die naar verschillende dingen op zoek kunnen zijn. Ik denk dat je je meer moet focussen. Hoe breder en meer uiteenlopend het assortiment, hoe lager de conversieratio. Dit geldt denk ik voornamelijk voor relatief kleine shops.

 

In niches worden veel hogere conversieratios behaald. Dit is logisch want als eigenaar van een niche webshop weet je wat voor bezoekers je op je website hebt en waar zij over het algemeen naar zoeken.

 

 

 

We willen inderdaad een zo groot mogelijk assortiment hebben, een soort warenhuis zeg maar.

 

Je heb gelijk dat in niches een veel hogere conversieratio wordt behaald, maar ik heb zelf eens een keer mee gemaakt dat ik verschillende artikelen kocht op internet, in verschillende webshops van 1 bedrijf, het was voor mij niet mogelijk om de verzendkosten van 1 shop te laten vervallen... :-\ daardoor zoeken wij ook gericht naar artikelen die bij ons assortiment passen.

 


WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis community voor webwinkels

De outdoor website van Nederland: OutdoorOnly

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link to post
Share on other sites
  • 1

Is het geen idee om je shop toch te splitsen in verschillende niches? En dan allemaal onder dezelfde webshopengine met dezelfde winkelwagen?

 

www.pdashop.nl doet dat bijvoorbeeld. Die hebben allerlei URL's met verschillende landingpagina's, zoals smartphoneshop.nl enzo geloof ik. Kijk eens naar hoe zij dat doen!

 

 

 


www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 258 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept