• 0

bezoekers vs. kopers

mede Highlevelaars....

 

Ik zit met een kleine uitdaging, wij hebben verschillende webshops, alleen vindt ik dat de bezoekers en kopers aantallen tegenvallen.

met welke ratio moeten we rekening houden mbt bezoekers / kopers, dus hoeveel % van de bezoekers koopt ook daadwerkelijk ? en hoe kunnen we onze bezoekers aantallen, en dus ook kopers omhoog schroeven ?

 

Volgens Google analytics (trechterweergave -winjelwagen) heeft 67,48% hun aankoop succesvol afgerond.

 

mvg,

Patrick

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over dit percentage zijn geen uitspraken te doen. Waarom zou je ook eigenlijk zo'n percentage willen weten? Je moet gewoon nooit tevreden zijn en altijd naar verbeteringen zoeken waarmee je je conversieratio verhoogt! Dit komt simpelweg neer op testen, testen en nog eens testen...

 

Als ik naar je webshop kijk, heb je een ontzettend breed assortiment. Gadgets, toys, woonaccessoires, usb artikelen, erotiek en lifestyle zie ik op je website staan. Dit betekent dat je heel veel verschillende bezoekers hebt, die naar verschillende dingen op zoek kunnen zijn. Ik denk dat je je meer moet focussen. Hoe breder en meer uiteenlopend het assortiment, hoe lager de conversieratio. Dit geldt denk ik voornamelijk voor relatief kleine shops.

 

In niches worden veel hogere conversieratios behaald. Dit is logisch want als eigenaar van een niche webshop weet je wat voor bezoekers je op je website hebt en waar zij over het algemeen naar zoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hoi,

 

Het percentage wisselt erg per moment. Tijdens akties is deze 10% maar door het jaar heen gemiddeld 1%. Dat klinkt erg laag en wij zouden zelf ook graag zien dat dit percentage hoger is en daar werken wij dus aan. Dus .. je bent niet tevreden met je conversiecijfer; doe er wat aan.

 

Als ik jouw site bekijk dan is het voor mij onduidelijk wat jullie nu verkopen. Alles en nog wat. Ik had geen zin om er in te duiken en met mij vele anderen.

 

Je kunt 10 tallen manieren bedenken om je conversie te verhogen. Niet te veel nadenken maar gewoon voorleggen aan je bezoekers. Je zou bij het verlaten van je site de bezoeker kunnen vragen om haar mening. Waarom heb je niets besteld? Laat het ons weten en maak kans op een iPod .. of iets dergelijks.

 

Alleen door goed onderzoek kun je achterhalen wat de redenen zijn waarom iemand niet bij je koopt. Niet te lang over nadenken maar gewoon vragen.

 

Wel, have fun,

 

Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik je assortiment bekijk valt het eigenlijk allemaal onder de categorie 'cadeaus'. Daar is op zich niets mis mee maar verplaats je in de bezoeker, ik zou de site als een niche cadeau shop in de markt zetten. Een cadeau uitzoeken voor iemand is best lastig. Misschien dat je beter over de navigatie structuur moet nadenken, deze is in de huidige opzet nogal standaard met die categorieën. Je zou op de homepage de verschillende categorieën weg kunnen laten en de bezoeker gericht vragen voor wie (m/v, leeftijd) hij/zij een cadeau zoekt, waarom (verjaardag, bruiloft, etc.) en in welk budget. Kom daarna met de suggesties uit je assortiment die aan de voorwaarden voldoen, presenteer het product met de hoogste marge bovenaan natuurlijk :P. Laat eventueel enkele aparte, leuke artikelen die altijd wel leuk zijn om als cadeau weg te geven op de voorpagina zien maar hou dit echt beperkt.

 

T.a.v. je vraag over conversie ratio's, ik kan me wel voorstellen dat je een benchmark wilt hebben, percentages verschillen echter nogal afhankelijk van branche, hoeveelheid concurrentie, etc. . Ik had een online winkel in mobiele telefoons, abonnementen en accessoires (1999-2005) en behoorde tot de 3 best bezochte en verkopende sites destijds, we hadden een conversie van 0,5% en dit was ongeveer hetzelfde als bij de concurrenten, misschien dat je hier iets aan hebt.

 

De conversie ratio is wel degelijk belangrijk vind ik, je hebt namelijk 2 keuzes om je order aantallen te vergroten:

 

1. meer bezoekers

2. hogere conversie

 

Je moet je eerst focussen op een zo hoog mogelijk conversie, heb je naar jou idee de limiet bereikt dan kun je je gaan focussen op het verkrijgen van meer bezoekers. Althans dat is mijn gedachte daarover, het behalen van een zo hoog mogelijke conversie is goedkoper dan het aantrekken van substantieel meer bezoekers. En behalve dat, als je je conversie ratio gemaximaliseerd hebt dan is de investering in meer bezoekers veel rendabeler.

 

Bouw ook iets in dat je bestaande klanten een gerichte email stuurt op ongeveer dezelfde datum als ze de eerdere bestellingen hebben geplaatst, niets mooiers dan herhalingsorders!

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik naar je webshop kijk, heb je een ontzettend breed assortiment. Gadgets, toys, woonaccessoires, usb artikelen, erotiek en lifestyle zie ik op je website staan. Dit betekent dat je heel veel verschillende bezoekers hebt, die naar verschillende dingen op zoek kunnen zijn. Ik denk dat je je meer moet focussen. Hoe breder en meer uiteenlopend het assortiment, hoe lager de conversieratio. Dit geldt denk ik voornamelijk voor relatief kleine shops.

 

In niches worden veel hogere conversieratios behaald. Dit is logisch want als eigenaar van een niche webshop weet je wat voor bezoekers je op je website hebt en waar zij over het algemeen naar zoeken.

 

 

 

We willen inderdaad een zo groot mogelijk assortiment hebben, een soort warenhuis zeg maar.

 

Je heb gelijk dat in niches een veel hogere conversieratio wordt behaald, maar ik heb zelf eens een keer mee gemaakt dat ik verschillende artikelen kocht op internet, in verschillende webshops van 1 bedrijf, het was voor mij niet mogelijk om de verzendkosten van 1 shop te laten vervallen... :-\ daardoor zoeken wij ook gericht naar artikelen die bij ons assortiment passen.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 1

Is het geen idee om je shop toch te splitsen in verschillende niches? En dan allemaal onder dezelfde webshopengine met dezelfde winkelwagen?

 

www.pdashop.nl doet dat bijvoorbeeld. Die hebben allerlei URL's met verschillende landingpagina's, zoals smartphoneshop.nl enzo geloof ik. Kijk eens naar hoe zij dat doen!

 

 

 

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.