• 0

Wie is verantwoordelijk dat de klant de facturen ontvangt?

Ik heb een civieltechnisch ingenieursbureau in Peru dat voornamelijk zaken doet in Nederland. Zo heb ik in november vorig jaar een softwarepakket gekocht in Nederland. Ik heb dit pakket van de website van de leverancier kunnen downloaden en de leverancier heeft mij netjes een licentiebestand toegestuurd.

 

Ik heb echter nooit een factuur ontvangen. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, maar ik wil later geen 'gezeur' hebben. Dus daarom mijn vraag: Wie is er verantwoordelijk dat de klant zijn factuur ontvangt? En hoe kan de leverancier controleren dat de klant de factuur heeft ontvangen?

 

PS.: In Peru werkt de post niet helemaal zoals in Nederland. Er zijn meer poststukken te laat en er verdwijnen er ook meer dan in Nederland.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hanno Kant

 

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie. Inderdaad heb ik deze week al een mailtje gestuurd, maar daar is ook nog niet op gereageerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hanno Kant

 

 

 

Edit Mod; geen eigen weblinks in de post zelf. Daarvoor is het onderschrift.

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als je uit eigen beweging een mailtje stuurt waar de factuur nou blijft, en je daar geen reactie op krijgt, kun je je vast niet aan de indruk onttrekken dat men niet zoveel haast heeft met het verkrijgen van betaling ;)

 

Ik vermoed dat ze vanzelf wel een keer een herinnering sturen - als het even meezit met een kopie van de factuur daarbij zodat je de administratie weer rond hebt.

Link naar reactie
  • 0

Hij zal wel moeten hebben betalen voordat er gedownload kon worden.

 

Nee Ron. Van tevoren heb ik netjes een opdrachtbevestiging ondertekend en opgestuurd. Daarna kon ik alles downloaden en werd het licentiebestand naar mij opgestuurd.

 

Zoals ik uit de reacties opmaak is het meer de verantwoordelijkheid van de leverancier.

 

Bedankt,

 

Hanno

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

...

Zoals ik uit de reacties opmaak is het meer de verantwoordelijkheid van de leverancier.

 

Bedankt,

 

Hanno

 

Misschien wel de juridische verantwoordelijkheid van de leverancier, maar de klant heeft ook een morele verantwoordelijkheid te betalen. In jouw geval heb je moeite genoeg gedaan, lijkt me, rustig afwachten. Ik zou als ik jou was wel in mijn administratie opnemen dat ik deze aankoop gedaan heb.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik zou als ik jou was wel in mijn administratie opnemen dat ik deze aankoop gedaan heb.

 

Dat is ook een interessant punt. Een factuur verjaart pas na 5 jaar meen ik. Wat doe je als je iets gekocht hebt en jarenlang geen factuur ontvangt, terwijl je weet dat die nog kan komen? Moet je dan zelf een memoriaalboeking doen zodat er een schuld op de balans komt? Een soort 'dubieuze crediteuren' :)

Link naar reactie
  • 0

 

PS.: In Peru werkt de post niet helemaal zoals in Nederland. Er zijn meer poststukken te laat en er verdwijnen er ook meer dan in Nederland.

 

Dt lijkt me ook een punt van belang. Dit maakt m.i. jouw verantwoordelijkheid groter dan wanneer je een postadres in nederand zou hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.