• 0

Verhuurder in gebreke, vroegtijdig huur opzeggen?

Ik zit met een klein dilemma en kan input van anderen goed gebruiken.

 

Voor een korte indruk kan je ook de vette zinnen lezen.

 

We huren sinds 1 november 2008 een bedrijfsruimte. Het gaat om een opslag loods met verlichting (en 1 stopcontact 230V) en elektrische overheaddeur. We gebruiken het ook als magazijn. We hebben voor deze opslag gekozen vanwege de elektrische overheaddeur. Mijn vrouw heeft een postorderbedrijfje en ik ben werkzaam als freelance ICT-er. Mijn vrouw is dus degene die hoofdzakelijke de spullen moet inpakken en versturen.

 

De toegang naar deze loods gaat via een (grote) oprit van de woning die er voor staat (dit zijn niet de verhuurders) en we hebben recht van overpad. De bewoner heeft in het verleden een schutting geplaatst met een flinke poort er in, op het terrein van de verhuurder. Bij de onderhandelingen over de huur hebben we aangegeven dat de poort te zwaar open gaat en dat deze te smal is om met een voertuig bij de loods te kunnen. Verhuurder heeft aangegeven dit z.s.m. aan te passen. De toegangspoort is inmiddels steeds verder aan het verzakken en kan met normale kracht niet geopend worden. Hierdoor moet ik mijn werkzaamheden vroegtijdig staken omdat mijn vrouw niet in staat is de poort te openen

 

U raad al, er is niets gebeurd. Vlak voor de kerstdagen heb ik verhuurder een aangetekend schrijven gezonden met daarin de mededeling dat ik voor aanvang verhuur en de eerste week van december (telefonisch) heb aangegeven dat we haast hebben met die toegangspoort omdat dit een onwerkbare situatie met zich meebrengt. Ik heb daarin aangegeven dat hij twee weken de tijd heeft om dit alsnog op te lossen en wij hem anders in gebreke stellen. Betaling van de verschuldigde huur zullen we achterhouden zolang het gebrek bestaat. Tevens in deze brief beklag gedaan dat de overheaddeur bij open stand water lekt.

 

De eerste week van januari hebben we telefoon gehad, en daarna een schriftelijke bevestiging, dat ze de huurder van de naastgelegen loods (deze man doet houtbewerking) opdracht hebben gegeven de poort zodanig te herstellen dat deze weer met normale kracht te openen is. Voor het vergroten van de toegang heeft men aangegeven eerst in overleg te moeten met de bewoner van het huis voor de loodsen, aangezien de poort en schutting zijn eigendommen zijn.

 

Inmiddels is er lekkage ontstaan aan de voorkant van de loods, we hebben goederen en stellages moeten verplaatsen. Er is nog steeds niets met onze klachten gedaan. Het laten openstaan van de poort werkt niet omdat de bewoner deze elke dag weer sluit (met veel geweld).

 

Het huurcontract is aangegaan voor één jaar. Maar we zijn het redelijk zat.

Ik heb kunnen ontdekken dat het mogelijk is om huur in mindering te brengen voor de periode tussen het melden van de gebreken en het oplossen daarvan. Aangezien wij niet meer geloven dat verhuurder dit op korte termijn zal doen willen we de huur met onmiddellijke ingang opzeggen. Het verlies aan inkomsten wat ontstaat omdat ik eerder bij mijn klanten moet vertrekken zal wel niet te vorderen zijn.

 

Maar is de huur vroegtijdig op te zeggen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.