Ik had een vraag over managementfee. Een DGA doet via Holding aangifte fictief loon. Hij werkt in dienst van BV.
Ik wil de Holding man fee laten factureren aan de BV. Twee vragen heb ik:
1 Moet ik dit tegen het netto loon doen of het bruto loon?
2. De eigen bijdrage van de auto die is ingehouden op het loon: moet die vanuit prive worden overgemaakt naar de Holding en vervolgens als omzet worden geboekt in de Holding (daar waar de aangiftes loonbelasting plaatsvinden)?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Simon999
Simon999
Hallo
Ik had een vraag over managementfee. Een DGA doet via Holding aangifte fictief loon. Hij werkt in dienst van BV.
Ik wil de Holding man fee laten factureren aan de BV. Twee vragen heb ik:
1 Moet ik dit tegen het netto loon doen of het bruto loon?
2. De eigen bijdrage van de auto die is ingehouden op het loon: moet die vanuit prive worden overgemaakt naar de Holding en vervolgens als omzet worden geboekt in de Holding (daar waar de aangiftes loonbelasting plaatsvinden)?
Alvast bedankt voor de reactie (s)
groet SImon
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19084-managementfee-van-holding-naar-bv-regelen-bruto-of-netto-en-wat-met-de-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag