• 0

[Sitecheck] Deelnemer New Venture: Prestar veranderen in leefstijl > website

Als deelnemer van New Venture competitie bezig met het marketing gedeelte van het businessplan. Ondanks er veel bekend is over doelgroep, kenmerken en markt zal ik graag advies ontvangen om dit te vertalen naar de website. Onze website genereert nog niet genoeg traffic via google (hoewel de bezoeker die er wel is ook wel de tijd neemt (2a3 minuten).

 

Prestar in het kort: voor het bedrijfsleven leveren wij een unieke interventiemethode om de leefstijl van werknemers te verbeteren. Hierdoor worden (verzuim) kosten bespaard en prestaties verbeterd/verduurzaamd. Wij bestaan uit een professioneel team: een arts; specialisten in cardio-vasculair risico; diëtetiek; counseling (gesprekken); bewegingswetenschapper en ondernemer/bedrijfseconoom.

 

Kortom wij horen graag uw (professionele) mening over onze website: www.prestar.nl

> webteksten (webwriting)

> lay out

> opbouw

> indruk: geven de kleuren en layout het "gevoel" dat u terecht bent gekomen op een website voor leefstijladvies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

>webteksten

Termen als 'gedragsverandering', 'Leefstijldeterminanten', 'Interventies' en 'leefstijlspecialisten' spreken mij niet echt aan, ja misschien in negatieve zin wel, maar goed dat is persoonlijk. Het is wel geheel in lijn met de hedendaagse politiek geloof ik...

 

>layout

Op zich niets op aan te merken, beetje levenloos maar dat hoort er wel bij denk ik.

 

>opbouw

Waar dient dat 'registreren' voor?

 

> indruk: geven de kleuren en layout het "gevoel" dat u terecht bent gekomen op een website voor leefstijladvies?

Ik zou zo en zo niet weten wat ik me moet voorstellen bij een website voor 'leefstijladvies' maar als je het dan weet dan past geel er wel goed bij.

 

Al met al een levenloze site, misschien dat een afbeelding van een gezonde, levendige, maar oude (65+) en nog werkende man/vrouw er goed op past :P

Link naar reactie
  • 0

- Eerst indruk grafisch: uitstekend.

- Professioneel ogend logo.

- Tweede indruk grafisch: minder uitstekend.

- Ik ontdek nu een "submenu" ergens links op de pagina. Wat doet dat daar? Extra onduidelijk wordt het doordat hij op de homepage identiek is aan het horizontale menu, en daarna veranderd naar een soort extra menu.

- Verder is mij in het hoofdmenu niet aangegeven op welke pagina ik me bevind.

- Is het nodig om het inloggebied zo nadrukkelijk aanwezig te maken? (knalgeel en bovenaan)?

- De links zijn zo geel, dat ik ze nauwelijks kan lezen op mijn monitor waar nog GEEN zonlicht op valt. Met extra licht zijn die onzichtbaar.

- De titel van je pagina is overal hetzelfde. Een verschillende

is voor zowel bezoekers als Google wenselijk.

- "type zoekterm"; ik ben geen hondje. "Vul hier uw zoekterm in", "Uw zoekterm"of gewoon helemaal geen tekst en de knop er achter zetten.

- De teksten zijn (beginnende al op de homepage) te lang. Maak ook gebruik van een hogere interlinie (=regelafstand) om de tekst minder als één blok over te laten komen.

- Maak gebruik van dikgedrukte woorden, lijstjes (

  • ) en kopjes boven paragrafen om het scannen van de site eenvoudiger te maken.

    - Ik zou graag op je homepage binnen 3 seconden weten wat jij mij kunt bieden.

    - Het is op je contact pagina niet duidelijk welke velden verplicht zijn en welke niet.

    - Je broncode is een puinhoop. Haal de code eens door http://validator.w3.org/ en kijk wat er te repareren valt.

     

    [edit] Blijkbaar doet Higherlevel ook niet aan UTF-8 charactersets

Link naar reactie
  • 0

De site ziet in op het eerste zicht gelikt uit, maar toch heb ik ook enkele opmerkingen:

 

- Bij de nieuwssectie: Je hebt er een titel staan, een klein stukje tekst van het artikel zelf en daarachter "lees meer". Maak van

die titel ook een hyperlink naar het artikel. Laat ook duidelijk zien dat de titel een hyperlink is. Dit kan je doen door de titel te

onderlijnen.

 

- Je biedt via Prestar ondersteuning en professioneel advies aan i.v.m leefstijlveranderingen. Maar hoe kunnen mensen hier juist

met beginnen. Er staat wel op de pagina een registreer gedeelte, maar moeten mensen registreren om zo klant te worden of

moeten ze contact opnemen met jullie. Als ze zouden moeten registreren, wat mogen ze verwachten eens ze geregistreerd

zijn. Bezoekers blijven hierover in het duister tasten en kunnen mogelijk beslissen daarom niet te registreren.

 

- Kosten en baten vind ik een ongelukkige naam. Als iemand het woord kosten ziet staan op een website waarbij een dienst

aangeboden wordt, zal de bezoeker eerder denken dat hij daar prijsindicaties zal vinden voor deze diensten. Herwerk de

tekst zodanig dat de voordelen voor de bezoeker duidelijk worden.

 

- Dit is misschien een subjectief gegeven, maar een lange zoekbox met daaronder een kleine button "zoek" vind ik grafisch een

don't.

 

- Bij mij staat de website links in de browser. Gevolg is dat rechts er een grote witte ruimte is. Een idee is de website te

centreren.

 

- Op de contact-pagina: Het is leuk voor de persoon in kwestie, maar de e-mails van alle leden van het management

opnoemen heeft geen nut.

 

- Bij "onze klanten" staat vermeld: "Onder het kopje "bedrijven / verenigingen" staat vermeld wie de belangrijkste klanten van

Prestar zijn." Enerzijds vind ik geen bedrijven als ik op die button klik. Anderzijds vind ik dit een zeer gevaarlijke zin. Als je

daar klanten noemt en een bedrijf dat ook klant is bij jullie ziet zichzelf er niet bijstaan, kan hij concluderen dat hij niet als

belangrijk aanzien wordt( Ook al is hij niet heel belangrijk, je kan een klant best altijd het gevoel geven dat hij belangrijk is).

Ik zou eerder opteren voor " Onder "Bedrijven/verenigingen" ( maak hier een hyperlink van naar de desbetreffende pagina)

vindt u de bedrijven waar wij reeds met hebben samengewerkt.

 

- Als ik bovenaan op alle buttons klik, zie ik onmiddelijk dat de titels van de desbetreffende pagina's niet dezelfde lettertype en

grootte hebben. Ik zou opteren voor alle titels dezelfde opmaak te geven.

 

- Je gebruikt nu twee navigatiebalken, bovenaan en links. Ik zou één van de twee verwijderen( mijn voorkeur gaat naar het

behouden van de linke balk).

Als je enkel de linkse balk houdt zou ik een dropdown menu gebruiken. Zo krijgen bezoekers alle opties te zien als ze op een

button klikken, maar hebben ook nog het overzicht over de andere knoppen.

 

- Zoals eerder vermeld in dit topic staat het inloggebied op een vreemde plaats. Ook de titel is niet optimaal( maak gebruik van

noemen van de desbetreffende pagina in de titel).

 

- Ook handig is het gebruik van een mod_rewrite. Zo kunnen bezoekers ook deels uit de url afleiden waar ze zich bevinden op

de website.

Link naar reactie
  • 0

Beste Frank,

 

Je vraagt hier om de nodige kritieken en of suggesties.

Welnu, aangezien ik ook in de stad-Groningen woon en nog graag een tijdje veilig over straat wil kunnen gaan..., zal ik me maar een beetje gematigd uitdrukken ;)

 

Ik ben echt verbaast over het dramatisch slechte resultaat. Jullie zijn met zes mensen?

Vertel mij dan eens hoe je in godsnaam aan de combinatie grijs met geel komt en jullie je richten op o.a. leefstijl verandering middels o.a. biomedisch onderbouwde methodieken. Serieus! Als jullie nou kaas naar Oost-Europa zouden willen gaan exporteren, dan had ik niet zoveel op de kleurstelling tegen gehad. Maar nu is het dus een totale mismatch.

 

Hebben jullie een kleuronderzoek gedaan? Ik denk en weet bijna wel zeker van niet.

Hoe kan ik dat weten? Ik heb zelf o.a. wel eens een webportal ontwikkeld gericht op het verschaffen van biomedische informatie aan de consumentenmarkt. Om zeker te weten dat mijn beoogde doelgroep een prettige virtuele omgeving kreeg, heb ik een moodboard en een aantal kleurstalen gemaakt. Deze heb ik in drie verschillende scherptes en gradaties laten afdrukken op A3 formaat. Vervolgens ben ik naar mijn fitnessclub gegaan, Fitness First Westerhaven, en heb in anderhalf uur tijd plm. 60 mensen uit mijn doelgroep gevraagd naar hun favoriete kleurstellingen. Op basis van dat onderzoek kan ik dus met droge ogen beweren dat jullie kleurstelling niet matcht met de voorkeuren van jullie doelgroepen.

 

De teksten zijn te jargonistisch, niet goed op de doelgroep gericht en missen -- wat ik dan noem -- evocatieve flow.

De teksten op jullie site zijn -- op basis van die voornoemde criteria van evocatieve flow -- niet beeldopwekkend en meeslepend genoeg. De ogen van de lezer moeten m.i. makkelijk door een tekst kunnen glijden. Een goede tekst kaapt de hersenen van de lezer. Dat heb ik bij jullie teksten nergens mogen ervaren. Om me met een metafoor uit te drukken: jullie hebben een tekstuele achtbaan gebouwd, met vervelende hobbels en bakjes op vierkante wielen. Als je het ziet, wil je eigenlijk gelijk alweer uitstappen. Dat is op internet fataal, want je moet ervoor zorgen dat je de bezoekers zo lang mogelijk op je website blijft vasthouden. Ga dus werken aan de leesbaarheid van de teksten.

 

Jullie maken m.i. een fout die veel ondernemingen maken in hun communicatie via het web: jullie leggen datgene uit wat jullie willen uitleggen. Maar dat is misschien wel helemaal niet zo relevant. Relevanter is het m.i. om je communicatie af te stemmen op het beginsel: waarom komt onze doelgroep op onze website, waar zoekt men naar en wat wil men daar dan graag lezen? Dus heel elementair: welke inhoudelijke informatie en in welke vorm aangeboden, belieft je doelgroep zoal? Als je als ondernemer niet of onvoldoende instaat bent om -- middels een website -- die specifieke informatie en of producten aan te bieden, welke je doelgroep zoekt, dan is er meteen sprake van een mismatch. De gevolgen laten zich raden. Kortom: tracht bij het maken van een tekst een match te maken met de denk- en belevingswereld van je virtuele bezoekers. Als je bezoeker datgene leest wat ´ie wil lezen, blijft ´ie zeker lezen.

 

Eigenlijk zouden jullie mij moeten triggeren en dat is zeker niet gelukt.

Ik ben eind dertig. Ik zat zo´n vijf a zes jaar terug gemiddeld drie uur per dag in de sportschool en wist van alle moderne inzichten op het gebied van bewegings- en voedingsleer. In 2008 ben ik maar vijf keer in de sportschool geweest. Ik moet dus ook echt nodig wat aan mijn levensstijl doen. Ik weet dat jullie professionals zijn en neem jullie derhalve serieus. Maar jullie hebben mij, in mentale zin, nog niet weten te bereiken. Ik heb nog niet het WOW!-gevoel gehad en een onstopbare motivatie om jullie te contacteren.

 

Maar goed, het is niet alleen kritiek dat ik hier wil spuien. Jullie hebben er zeker de nodige tijd en energie in gestoken.

Dat is ook zeker helder. Maar beste mensen: ieder z´n vak. Websites maken en content schrijven is niet jullie sterkste punt. Dat moet je m.i. aan vakmensen overlaten. Zeker als jullie aan een wedstrijd als New Venture mee willen doen.

 

Ik zal jullie een mailtje sturen en een stadgenoot aanbevelen. Die persoon kan jullie voorzien van de beste adviezen op internetgebied. Ik weet niet op welke basis hij jullie kan of wil begeleiden. Hij is ondernemer op het gebied van internetstrategie e.d. en moet ook een kachel kunnen laten branden. Ik wil zelf aanbieden -- indien er behoefte aan is -- om eens door jullie teksten e.d. te gaan en dat doe ik dan voor nop. Ik heb daar wel lol in.

 

Wie weet tot nadere samenwerking?

 

Ik wens jullie in ieder geval alle succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.