• 0

Webwinkel in strijkinstrumenten

Beste mede-ondernemers,

 

Sinds juni heb ik een winkel-aan-huis in strijkinstrumenten (violen, celli etc) en toebehoren. Eind september 2008 heb ik de website www.vioolspelen.nl gelanceerd waar mensen mijn assortiment kunnen zien en kopen. Ook kunnen ze zien hoe ze mij kunnen bezoeken en waar ik als bedrijf voor sta.

 

Graag zou ik willen weten of wat jullie vinden van de uitstraling van mijn website. Is alles makkelijk te vinden? Is het duidelijk dat mensen mij ook kunnen bezoeken? Schept de site vertrouwen?

 

Mijn omzet is ongeveer voor de helft via de website en voor de helft via mijn winkel-aan-huis. De website heeft dus niet alleen een webwinkel functie, maar net zo belangrijk is de visite-kaartje functie voor mijn winkel-aan-huis.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Zlata.

 

De opbouw van de site vind ik mooi en duidelijk, prachtige foto bovenaan trouwens. Kleurstelling er naar mijn mening goed bij aangesloten.

Mijn belangrijkste punt is de breedte van de site. Je benut max. 65% van m'n scherm waarbij van die 65% nog meer dan de helft door de menu;s wordt ingenomen.

Hierdoor kom je ruimte tekort voor je producten. Die zien er naar mijn mening dan ook een beetje op elkaar gepropt uit en het leest niet erg prettig cq. overzichtelijk.

Mijn tweede puntje ia de locatie van je winkelwagen, maar da's persoonlijk. Kon hem de eerste 10 tellen niet terugvinden. Wellicht is rechts naast je producten een logischer plaats.

 

Overweging 3 is je keurmerken etc. boven de fold te plaatsen. MOet nu eerst scrollen om ze te zien.

 

Check-out heb ik nog niet naar gekeken

 

Tenslotte zag ik verder geen keyqords en descriptions in je code, maar een gedegen commentaar laat ik daarover aan de experts hier over

 

Als je dat kan verbeteren denk ik dat je een mooie site hebt

Link naar reactie
  • 0

Hallo Zlata,

 

Allereerst moet ik zeggen dat mijn eerste indruk goed is. Een verzorgde webshop :)

 

Een paar dingen die mij opvallen als ik op de site rondklik:

 

- Op de contactpagina wordt duidelijk dat ik je fysieke winkel kan bezoeken op open dagen. Alleen ik verwacht meer op een contactpagina. Wat ik hier in het bijzonder mis is het fysieke adres. Als ik jullie wil opzoeken, moet ik wel weten waar het is. Ondanks dat dit adres op meerdere plaatsen op de site te vinden is, zou ik het juist op de contactpagina zetten. Daarnaast zou ik een link op die pagina opnemen naar de open dagen pagina of deze zelfs op dezelfde pagina plaatsen.

 

- Ik krijg een beetje een claustrofobisch gevoel als ik de verschillende producten bekijk. Het contentgedeelte is bijna net zo smal als het categorieën menu. Maak de contentsectie zo breed dat er tenminste 2 en liever nog 3 producten naast elkaar worden getoond. Benut in ieder geval een groter gedeelte van het scherm, want je website neemt nu net iets meer dan de helft van mijn beeldscherm in.

 

- Net stond er in het vakje 'nieuwe producten' aan de rechterkant 'Open dagen' met een prijs van 0,00 euro. Als je hiermee wilt aangeven dat je tijdens open dagen geen entree o.i.d. betaalt, zou ik dit ergens anders neerzetten. Het staat naar mijn mening een beetje apart tussen die nieuwe producten.

 

- Je hebt drie verschillende menu's op de website: bovenaan, rechts en onderaan. Beperkt het aantal menu's tot twee en verwijder het menu rechts. Dit kan verwarrend werken voor de bezoeker en het menu is overbodig want hij vormt overlap met de twee andere menu's.

 

- Misschien kun je op de startpagina een klein stukje tekst plaatsen bovenaan de contentsectie. Laat je Unique Selling Points (USP's) daarin kort en krachtig naar voren komen. Benut de kans om de bezoeker te overtuigen van het feit dat hij zijn strijkinstrumenten bij jou moet kopen.

 

- In de Engelstalige versie van je website is in eerste instantie alles vertaald, maar als ik doorklik naar bijvoorbeeld 'About Us' of 'Open House' krijg ik een Nederlandse tekst te zien.

 

 

Hopelijk kun je iets met de bovenstaande punten :)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Verzorgd en er is veel aandacht besteed aan de grafische details. Het is een osCommerce website maar is in ieder geval niet als zodanig direct herkenbaar. Zoals eerder gemeld, het content gedeelte is erg smal.

 

Wat me verder opvalt is dat er geen gebruik wordt gemaakt van een beveiligde SSL verbinding als een klant een account aanmaakt. Ik zou dan al direct afhaken en de bestelling annuleren.

Ook het admingedeelte is niet beschermd door versleuteling. Dit kan niet en een kwaadwillende kan eenvoudig je admin wachtwoord sniffen.

 

Succes!

Joep

 

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee ziet het er allemaal wel goed uit, al komen hierboven wel wat puntjes naar voren.

 

Wat ik sowieso zou doen is het adres vermelden onder contact en iets aan de breedte van de website doen - eenvoudige aanpassingen die meteen wat toevoegen.

 

Overigens interessant dat je redelijk wat weet te verkopen vanaf de webwinkel... gezien de aard van de producten en relatief forse bedragen zou ik verwachten dat men daar wat huiverig in is. Het lijken me toch dingen die je moet uitproberen voor je ze aanschaft.

Link naar reactie
  • 0

In de algemene voorwaarden wordt gesproken dat geopende verpakkingen niet worden teruggenomen tijdens de zogenaamde afkoelingsperiode. Volgens mij is dat echter tegen de wettelijke regels. Dit geldt m.i. alleen voor verzegelde software waaronder cd's en dvd's.

Tevens dient de volledige vooruitbetaling buiten de algemene voorwaarden om geregeld te worden. Binnen de algemene voorwaarden is dit wettelijk beperkt tot maximaal 50%.

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder genoemd een strak vormgegeven website. Jammer is het dat juist een in het oog springend onderdeel (What's New?) qua vormgeving net niet klopt. De letters zitten tegen de afbeelding aan.

 

Ook begrijp ik net als mijn voorgangers de keuze voor het formaat van de vormgeving niet. Is deze website ontworpen voor een 640x480 fixed? Uit recente en redelijke betrouwbare statististieken blijkt dat deze resolutie op sterven na dood is (http://www.thecounter.com/stats/2008/December/res.php). Ontwerpen voor minimaal een 1024x768 resolutie lijkt een must te worden.

 

Ook wil ik je aanraden de SEO plugins voor osCommerce te downloaden waardoor je o.a. op elke pagina een andere titel hebt en je URL's duidelijker voor zowel je bezoekers als voor Google worden.

 

Ten slotte is bekend dat mensen slechts zo'n 7 items per keer in hun korte termijn geheugen kunnen houden, en de lengte van een menu daarom aangeraden wordt op maximaal 7 items. Ik tel bij jou 18 categorieën. Misschien is het een idee om de items op te splitsen in verschillende groepen met een kopje per groep?

Link naar reactie
  • 0

Hi iedereen,

 

Bedankt voor de positieve en nuttige reacties, ik heb al wat aanpassingen aan de website gedaan, adres vermelden onder contact en het korter maken van het menu (dingen die ik in het Oscommerce pakket makkelijk zelf kan regelen).

 

Om mijn zaak te introduceren voordat klanten gelijk naar de artikelen gaan zit ik te denken aan een intro. Misschien een filmpje waarin ik mezelf en mijn zaak voorstel.

 

Ook heb ik een enquete uitgezet onder mijn klanten over de website en het gebruikersgemak ervan.

 

Ik ga al deze tips verzamelen en dan even samen zitten met mijn webmaster.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Om mijn zaak te introduceren voordat klanten gelijk naar de artikelen gaan zit ik te denken aan een intro. Misschien een filmpje waarin ik mezelf en mijn zaak voorstel.

Dit idee wil ik je vast sterk afraden voor je er aan begonnen bent. Ik kom op jouw webwinkel om zo snel mogelijk je producten te kopen. Als ik geïnteresseerd ben in de achtergrond van het bedrijf of jouw motivatie om het op te zetten zal ik daarvoor op het juiste linkje klikken. Daarbij wordt ook Google niet gelukkig van intropagina's.

Link naar reactie
  • 0

Dit is iets wat ik bij veel startende webwinkeliers tegenkom: het vertrouwen kweken. Je bent zelf nog wat onzeker over de site en wil dat in ieder geval je klanten een 'vertrouwd' gevoel krijgen. Veel mensen lossen dat op door zo veel mogelijk informatie op de eerste pagina te zetten. Ik spreek uit eigen ervaring...

 

Ik ben er van overtuigd dat dat niet op de 1e pagina hoeft. Vetrouwen wek je door uitstraling, opzet, 'het algehele gevoel'. Zit dat goed en spreken de produkten de bezoeker aan, dan zal deze best wel die ene klik willen zetten om een 'over ons' te lezen...

 

 

PS: wat een leuke plugin heb je voor het tonen van de vergrote foto's! Weet je toevallig welke dat is? Zoiets zoek ik nog voor m'n eigen winkel...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Heb vanmiddag even account aangemaakt op je site.

 

Op basis daarvan een aantal dingen die ik bij Henri ook tegenkom (zie dit draadje)

 

Het betreft een voor mij minder duidelijk stappenplan dat onder de fold ligt (moet scrollen om 'm te zien) en een optelsom in de tweede of derde stap die ik pas na 2 keer kijken snap (de som van produkten, levering en BTW is niet het bedrag wat bij totaalbedrag staat.) dit komt omdat je de prijs van het produkt incl BTW vermeld en separaat nog een keer de BTW.

Kan duidelijker door het totaalbedrag van de producten te melden, daaronder in kleiner lettertype de tekst "waarvan BTW : en het BTW bedrag, vervolgens transportkosten en dan het totaal generaal.

 

Een andere die ik niet zo goed snap is de verzendmethode. Die is "volgens tabel, best way" met een bedrag erachter.

Wordt het afgeleverd bij mij thuis, en met wie?

Kan ik er niet voor kiezen het bij je op te halen, want dat doe ik liever bij een viool van 600 of meer dan dat ie verstuurd wordt.

 

Groet

Frans

 

edit: zou je m'n account ook weer even willen verwijderen, want ik kan het niet, of kan het niet vinden. ;D

Link naar reactie
  • 0

Frans, je account is verwijderd.

 

Bedankt iedereen voor de adviezen, ik heb wat adviezen verzameld en ook onder mijn klanten een enquete gedaan. Nu gaat de webmaster aan de slag om alles te regelen.

 

Meerdere kolommen producten zou helaas niet mogelijk zijn (of ik moet een ander template kiezen), maar heb alvast een preview gezien en ziet er een stuk rustiger en overzichtelijker uit.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.