• 0

Aandelen in een bedrijf

Na 15 maanden trouwe dienst krijg ik de mogelijkheid me in te kopen in deze bv die tevens 15 maanden oud is. Momenteel zijn er twee aandeelhouders 80-20 en dat kan dus 60-20-20 worden. De mogelijkheid krijg ik daar ik onmisbaar blijk en ze me graag willen binden. De BV heeft een flinke omzet gedraaid het eerste jaar 1.1 miljoen en de verwachting is voor 2009 hetzelfde of hoger. qua winst draaiden we 2008 quite, maar de eerste 6 maanden waren enkel acquisitie Er zijn momenteel slechts twee werknemers 20% en ikzelf. wij staan als enige op de loonlijst. In Februari is er een aandeelhoudersvergadering waarin ik me dus tot 20% max in kan kopen. Ik heb echter geen idee wat ea. moet gaan kosten en wat voor voorwaarden er gesteld kunnen en of moeten worden, maar heb daar komende week wat gesprekken over.

 

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met dergelijke zaken kom ik hier voor wat support en wat vragen.

Mijn gevoel zegt echter dat ik deze kans moet grijpen.

-Dient de prijs voor mijn aankoop extern bepaald te worden of kunnen de 80 en 20 dit bepalen en kan er dan onderhandeld worden over de prijs.

-Moet ik nog inkomstenbelasting oid betalen over mijn eventuele aanschaf

-kan ik eisen/vastleggen dat dividend jaarlijks wordt uitgekeerd

-Wat moet ik absoluut niet vergeten te vragen komende week

 

Wellicht nog een wat warrig verhaal maar ik hoop toch op wat goeie tips of links

 

Mvg Berry

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

-Dient de prijs voor mijn aankoop extern bepaald te worden of kunnen de 80 en 20 dit bepalen en kan er dan onderhandeld worden over de prijs.

 

De prijs stel je in onderling overleg vast. Het is zeker verstandig om een extern iemand er bij te betrekken voor de vaststelling, maar het hoeft niet.

 

-Moet ik nog inkomstenbelasting oid betalen over mijn eventuele aanschaf

 

Nee, inkomstenbelasting heeft niets met de aanschaf te maken.

 

-kan ik eisen/vastleggen dat dividend jaarlijks wordt uitgekeerd

 

Dat gaat allemaal in onderling overleg, en kun je vastleggen.

 

-Wat moet ik absoluut niet vergeten te vragen komende week

 

Het is zeker niet verkeerd om je door iemand te laten bijstaan met verstand van zaken, het gaat immers om een hoop geld. Mensen met de juiste kennis kosten wel een paar centen, maar kunnen je behoeden voor de verkeerde beslissingen en je uiteindelijk een heleboel geld besparen. Kijk ook goed naar de constructie die je kiest, je kunt bijvoorbeeld direct een holding nemen zodat je in je eigen B.V. vermogen op kunt bouwen. Belangrijk is ook de beslissing of je in loondienst blijft, of dat bijvoorbeeld je holding de werkmaatschappij gaat factureren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.