• 0

URGENT! OB aangifte 4e kwartaal 2008 en KOR

Beste forumleden,

 

Door een ellendig griep virus heb ik nu pas weer enig fut om achter mijn computer te kruipen, vandaar de tijdsnood.

Dat neemt niet weg dat binnen drie dagen de aangifte binnen moet zijn bij de belastingdienst en ik graag enig advies zou willen ontvangen.

 

Eerst de informatie uit de vorige kwartalen:

 

1e kwartaal   Inkomsten      € 0,00   BTW € 0

                  Uitgaven      € 7140,01   BTW € 843

 

      Teruggevraagd en ontvangen       € 843,-

 

2e kwartaal    Inkomsten      € 0,00   BTW € 0

                  Uitgaven      € 3435,11   BTW € 349

 

      Teruggevraagd en ontvangen       € 349,-

 

3e kwartaal   Inkomsten      € 6057,00   BTW € 960.96

                  Uitgaven      € 641,23   BTW € 86,70

 

      Gebruikt gemaakt van KOR voor   € 874,26

 

4e kwartaal   Inkomsten      € 6902,00   BTW € 1102

                  Uitgaven      € 2420,15   BTW € 12

 

      Te verrekenen             € 1090,-

 

 

Het totale btw bedrag na afrek voorbelasting komt onder de € 1345: ((1090 + 874) - (843 + 349)) = € 772,-

 

Hoe vul ik de aangifte vierde kwartaal in, aangezien ik reeds bedragen in kwartaal 1 en 2 heb terugontvangen, maar in kwartaal 2 niets heb hoeven betalen.

 

Graag een zo duidelijk eenvoudig antwoord mogelijk, aangezien mijn hoofd er nog steeds niet helemaal bij is na dit griep virus, maar dit toch echt niet kan wachten..

 

Mijn dank is groot.

Patrick

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Patrick

 

We maken er geen gewoonte van om aangiftes voor iemand in te vullen, maar de toepassing van de KOR moet je eerst over heel 08 bezien:

 

De afdracht bedraagt 772.

Je hebt al aan KOR gebruikt 874.

 

Dus te veel KOR toegepast. Dit corrigeer je in Q4 door bij KOR toe te passen 772 - 874 = negatieve KOR van 102. Dit verhoogt dus de afdracht Q4.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost, dat kan ik niet helemaal volgen. In totaal moet Patrick over 2008 772 betalen, dat valt onder de KOR, zodanig dat hij geen btw hoeft af te dragen.

 

Hij heeft nog niets betaald, maar wel bedragen terugontvangen, namelijk 1183. Dat bedrag moet dus nog betaald worden, lijkt me. En dat moet dus ergens ingevuld worden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

@joost, normaal gesproken helpt een vriend me, maar die is momenteel te ziek om uit bed te komen.. Dit zal dus geen gewoonte worden en deze situatie is ook niet alledaags, dus misschien dat iemand in de toekomst hier ook iets aan heeft.

 

@iilhan, bedankt voor je voorbeeld, dit zou zo inderdaad de KOR weer kloppend maken.

 

Echter heeft ronaldinho een goed punt. Hoe verwerk ik de reeds ontvangen bedragen, want deze zal ik moeten terug betalen omdat ik deze onterecht ontvangen heb?

Link naar reactie
  • 0

Beste Patrick,

 

Ronaldinho heeft geen punt, want als je bedragen die ik heb genoemd invult, volgt een

te betalen bedrag van € 1.192 voor het vierde kwartaal. Deze moet je uiteraard betalen.

 

Dat is exact het bedrag dat je in de eerste en tweede kwartaal hebt ontvangen.

 

Per saldo heb je dus niks ontvangen en € 772 KOR toegepast!

 

Gr. EZ

Link naar reactie
  • 0

Joost, dat kan ik niet helemaal volgen. In totaal moet Patrick over 2008 772 betalen, dat valt onder de KOR, zodanig dat hij geen btw hoeft af te dragen.

 

Hij heeft nog niets betaald, maar wel bedragen terugontvangen, namelijk 1183. Dat bedrag moet dus nog betaald worden, lijkt me. En dat moet dus ergens ingevuld worden.

 

Mijn reactie zag ook alleen op de KOR. Dat die te veel ontvangen voorbelasting retour fiscus moet, lijkt mij evident, waarvoor iilhan de oplossing geeft. Overigens neem ik aan dat jij jouw advies gaf op het punt waarop Q4 nog ingediend moet worden, nu je schrijft dat hij nog niets betaald heeft. Iilhan geeft vervolgens aan hoe Q4 eruit komt te zien als je alles ineens rechttrekt.

 

Hebben we het ge-drieën toch keurig opgelost!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.