Hoe loopt het niet uit de klauwen?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem_2019
Anoniem_2019
Beste mensen,
De afgelopen twee jaar ben ik fors gestegen met de omzet. Ik heb het onlangs berekend en ik zat op een stijging van maar liefst 32%!. Goed, ik wou meer omzet, en ik heb het dus gekregen. Zelfs in een zodanige mate dat ik wel eens denk: 'loopt de financiering niet uit de klauwen?'. Want meer omzet betekent dus ook meer kosten: meer voorraad en meer personeelskosten. Ook investeren in nieuwe spullen (tabak, sigaren zowel als souvenirs) kost veel geld. Maar ik weet dat de kost voor de baat uitgaat, en ik zit op de goede weg!
Ik moet dus binnenkort weer een gang naar de bank maken. Met wel mooie rapportcijfers, dat wel, maar als die lui nee zeggen, zit ik toch met een probleem. Ik moet immers investeren om komend jaar nog verder te groeien. Vooral in de groep souvenirs zit nog zeker muziek!
Ik wil niet in mijn eerste post gelijk mijn omzetcijfers over het net uitsmeren, maar ik heb wel de volgende vraag: is het aan te geven (voor een winkel) hoeveel procent schuld ten opzichte van je omzet verstandig is? Klinkt misschien een beetje gek, maar als ik met die lui van de bank praat, hebben ze alleen gekeken naar het geld wat je afstort, en daar baseren ze volgens mij het te lenen geldbedrag op. Wat je verder van plan interesseert ze geloof ik niet zoveel. Als ik nu eens weet wat een 'normale' lening is bij een bepaalde omzet, dan kan ik ze daar eens mee om hun oren slaan!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag