• 0

Mogelijke klanten, zelf lijst maken.

Ik heb enige ervaring in de verkoop binnendienst. Toen heb ik vaak lijsten gemaakt van mogelijk nieuwe klanten. Die maakte ik zelf en ging die daarna bellen. Gewoon uit vakbladen en de goudengids.

 

Nu wil ik dat voor mijn eigen onderneming ook gaan doen. Alleen zijn mijn toekomstige klanten particulier.

 

Op het internet staan veel gegevens en ik kan,als ik goed zoek, mijn doelgroep goed vinden. Ik heb adres gegevens en telefoonnummers kunnen vinden die ze zelf hebben gegeven op een publieke site. Ook staan gegevens in telefoonboeken.

 

Ik ga deze mogelijke klanten niet bellen, maar ik ga ze een folder sturen. Dus heel gericht kan ik mijn doelgroep benaderen.

 

Mag ik zelf een lijst maken op deze manier? Of is dit in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn idee is dat het niet verboden zal zijn om openbaar verkrijgbare informatie te gebruiken om een mailing te verzenden. Het is echter niet mijn vakgebied dus het blijft bij een idee. Volgens mij kun je dit soort dingen wel vragen bij het register wat gaat over de Wet Bescherming Persoonsgegevens, mijn persoonlijke ervaring is dat zij een aantal jaar geleden dit soort vragen in ieder geval gewoon beantwoordden.

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk mag dat. Als adressen openbaar zijn kun je ze gewoon gebruiken. De vraag of je ze openbaar mag maken ligt anders, maar dat is niet jouw probleem. Je kunt iedereen uit het telefoonboek of de Gouden Gids een kaartje sturen. 't Is wel analoog spammen overigens, dus over de resultaten durf ik geen uitspraak te doen, maar dat heeft alles te maken met je selectie en je aanbod....

 

(de Wet Persoonsgegevens slaat op vertrouwelijk verkregen informatie en het eventueel openbaar maken daarvan.)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.