• 0

Wat vinden jullie van mijn site (voornamelijk inhoudelijk)

Ik wil voor mezelf gaan beginnen, voornamelijk om binnen mijn vakgebied te kunnen werken, maar dan nog steeds flexibel te kunnen zijn ten aanzien van het aantal uren. Dit ivm schoolgaand kind, die ik niet vrijwel de gehele week wil onderbrengen bij "anderen".

Anway. Mijn site. IK heb hem geheel zelf gemaakt, er zal in technisch opzicht vast wel het eea aan mankeren, (Internetsites maken is slechts een hobby voor mij, dmv "trial and error" uit te vinden hoe je een site maakt) ik hoor graag wat.

Belangrijkste is echter de inhoud. Ik wil op korte termijn een brief gaan sturen naar potentiële klanten (adresbestand kvk), en wil o.a. gebruik maken van de teksten die ik heb geschreven op de site.

Een kennis van mij had vooral aanmerkingen over het "over ons"gedeelte...(teveel details, over mezelf, en teveel "moeilijke woorden".

Graag hoor ik jullie op-en aanmerkingen.

Mvrgr

Anita Renes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Belangrijkste is echter de inhoud.

Nog voor ik op je link geklikt heb wil ik vast aangeven dat dit niet waar is. Een prachtige wervende tekst op een groen-geel-paarse regelboogsite in een lettertype dat ik met mijn goede ogen niet kan lezen zal nooit worden bekeken. Daarbij kun je op het web en in brieven niet dezelfde teksten gebruiken, hieraan zijn andere eisen (vooral met betrekking tot doorscanbaarheid van tekst op het web). En nu ga ik op je link klikken.

 

- De pagina oogt saai. Ik zie enorm veel grjis, en nog een beetje meer grijs.

- De knoppen in het menu zijn moeilijk leesbaar, 'standaard' en te klein voor sommige woorden

- De tekst op de hoofdpagina is te lang, of oogt in ieder geval te lang. Maak in plaats van de * gebruik van een echte lijst (zoek op '

  • ' of 'unordened list' op Google)

- Verhoog de interlinie (=regelafstand) tussen je zinnen, zo oogt de tekst minder lang en leest fijner

- Kontakt wordt in de huidige spelling als 'Contact' geschreven, en daar zullen mensen dus ook op scannen wanneer ze contact met je willen opnemen

- Met welke reden moet ik zo veel persoonlijke informatie prijsgeven op jouw contactformulier? Je vermeld niet wat je met deze gegevens gaat doen (privacy verklaring) en geeft ook niet aan welke velden er verplicht zijn en welke niet.

- Je website 'springt'. Het woord 'Procesoptimalisatie' (de onderstreepte) staat op een andere plek dan bijvoorbeeld 'Interne controle'

- U met een hoofdletter verwijst naar God, en die bedoel je vast niet in je teksten

- Sarbanes Oxley zegt mij niets, en het feit dat jij met (tussenhaakjes) al moet uitleggen wat 'costs of non-conformance' zijn, geeft aan dat het geen directe bedreiging zal zijn voor de mensen die het lezen, of het in ieder geval niet zo overkomt.

- Je website geeft al waarschuwen op de lichtste instelling van de validator (http://validator.w3.org/), dus ik betwijfel sterk of hij goed weergegeven zal zijn op andere browsers (die ik hier op de universiteit niet kan testen)

- Je maakt geen gebruik van de

tag, en de tag is op iedere pagina hetzelfde. Eenvoudig punten scoren voor Google en eventuele minder valide bezoekers worden er ook nog gelukkig van!

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wat je doet en zo – daar snap ik niks van ;D (eerlijk gezegd ook even niet het geduld om alles rustig te lezen). Maar het ‘over ons’ gedeelte moet je naar mijn mening DEFINITIEF aanpassen. Ik vind de persoonlijke vrouwelijke touch wel leuk (die zou ik ook zeker benadrukken maar dan ook met jouw vakkundigheid (referenties??) - MAAR dat jij een schoolgaand kind hebt en wilt combineren met een leuke baan – daar krijg ik meteen visioenen van moederke op de fiets en thuis tussen de strijkplank en boterhammen smeren de pc …. Je snapt mijn point neem ik aan. :P

 

Het uiterlijk van je website lijkt me niet zo belangrijk – als die maar netjes en af is. Je zult jouw klandizie tenslotte niet via google binnenhalen.

 

Let trouwens wel dat Higherlevel erg goed gerankt wordt: als je binnenkort een mailing verstuurd en bedrijven googelen op je bedrijfsnaam zullen ze jou zeer waarschijnlijk eerder hier tegenkomen…. niks mis mee… maar misschien wil je dat ook liever niet. Dan zou ik website vermeldingen weglaten.

 

Just my two cents…

 

Heel veel succes!

 

P.S. En uiteraard mis ik de standaard informatie (adres, telefoon, kvk nr.).

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst;

bedankt voor de reacties (tot zover)

Theo; ik vind het wel belangrijk, maar voor mij is de inhoud nu even belangrijker, technische gedeelte heb ik evt hulp, inhoudelijk sta ik er alleen voor..

 

Kena; ja..point taken:-)

 

en de rest. bedankt. Ga zeker al jullie punten meenemen in het aanpassen van het een en ander.

Mbt referenties; moeilijk. Heb maar 1 werkgever waar ik lange tijf heb gewerkt. Ga ik die dus vermelden? Heb echt geen idee wat al dan niet gebruikelijk is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een hoop aan jullie tips..

Het stuk over mijn dochter heb ik geschrapt, ga er morgen nog eens goed naar

kijken, heb nu wel het idee dat er iets ontbreekt.

Waarom kontakt als contact schrijven? Geen idee. Misschien omdat ik eigenwijs ben en al die nieuwe spellingsregels iedere keer niet meer zo volg;-)

 

Mbt caes; goed idee. Ik ga er een aantal zaken in vermelden waar ik aan gewerkt heb.

 

Over de layout; Tja..ik denk dat smaken verschillen. Ik vond het zo vooral rustig en helder..

 

Groet

Anita

Link naar reactie
  • 0

Nog 1 ding, graag jullie mening;

Ik heb heel bewust zaken mbt contact gegevens eruit gelaten. Ik heb het bedrijf ook nog

niet bij de KVK ingeschreven; had bedacht eerst eens te kijken of ik uberhaubt

vind?

(en waarom staat er zo'n irritant reclamevenster precies boven het vak waarin je schrijft, alhier??

Link naar reactie
  • 0

Wat willekeurige zaken die opvielen. Ignore at will, schieten is altijd makkelijk, en het is jouw site. :)

 

- De opsomming bovenaan de pagina lijnt niet goed uit.

- Er zit een ontrechte regelomhaal tussen externe en kracht.

- "Of wilt u testen of u voldoet aan de eisen"

- Onterechte regelomhaal tussen "meer informatie" en "hierover"

- Ik vind de kopjes die tegens als link dienen niet zo prettig aandoen (ze verstoren de leesbaarheid), ik heb liever een afzonderlijk navigatie-element ('lees meer...', pijltje, knopje, navigatie volledig gescheiden van de content, etc)

- Op "Over ons", hoort komma tussen 'is opgericht" en "vanuit de overtuiging". Die twee zaken horen bij elkaar.

- De daarop volgende alinea bevat, afgezien van een spatie teveel, een zin die m.i. beter opgesplitst kan worden (te lang zonder hulp-interpunctie).

- De verschillende stappen in zowel de bedrijfsscan als procesoptimalisatie komen weinig krachtig over, terwijl juist in zo'n opsomming de mogelijkheid schuilt om een gevoel van professionaliteit aan de geinteresseerde bezoeker over te brengen. Misschien is dat het voorlopig gebrek aan opmaak, misschien is het de formulering, ik weet het niet.

- Eind van pagina "Interne Controles", spatie ontbreekt na laatste komma. Tevens: Is iedere potentiele klant die deze pagina leest bekend met de term SOX? Ik vraag dit omdat je het op de frontpage nog volledig uitschrijft.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan weinig veranderingen vinden ten opzichte van de vorige versie met betrekking tot de lijst met verbeterpunten die ik had genoemd. Naast ongeveer 90% van de punten beschreven in mijn eerdere bericht wil ik verder nog toevoegen:

 

- Waar zijn je (sfeer)afbeeldingen?

- De tekst op de knoppen (vooral procesoptimalisatie) is erg klein, ook verschijnt er een raar grijs streepje links van mijn knop wanneer ik er met mijn muis overheen ga

- Het idee van een lijstje op de hoofdpagina is dat deze zo kort en krachtig mogelijk zijn. De helft van jouw items past zelfs niet op één regel

- Net als 'contact' wordt ook 'contactpersoon' gespeld met 2 c's

- Waarom zijn de invulvelden 'naam kontaktpersoon' en 'E-mail adres' korter dan de rest en tevens te kort?

- Wanneer ik een fout maak bij het invullen van je contactformulier kom ik op een volledig witte pagina met de tekst 'Fout: Ongeldig E-Mail Adres' uit. Je bent mij nu kwijt als prospect.

- Je maakt gebruik van tabellen in plaats van divisions om je website vorm te geven. Dit is niet toegankelijk voor mensen met screenreaders, en Google wordt er ook niet gelukkig van.

 

Succes met het aanpassen!

Link naar reactie
  • 1

Er staan behoorlijk wat spelfouten in. Zoals een d waar een t moet en vice versa. Ik wil die er wel voor je uithalen maar dan graag uit de laatste versie ok? Anders blijf ik bezig. Laat het me weten als je zelf tevreden bent over de inhoud, stuur me dan de teksten op in Word en dan haal ik de grammaticale fouten eruit als je wilt.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een matige website. Naar mijn idee zijn onderstaande onderdelen het belangrijkste van een professionele website, in volgorde van belangrijkheid:

1. Eerste indruk!! De eerste indruk wordt in 1 sec. gedaan. In die seconde kan niemand meteen alle tekst lezen, dus vanzelfsprekend zul je je best moeten doen op de vormgeving. En ik vind de vormgeving van matige kwaliteit en absoluut niet professioneel, ik denk dat je hierdoor veel potentiele klanten mist.

2. Slagzin, introductiewoordje. Kun je zelf wel invullen.

3. (zoekmachine)marketing. Geen idee van bij jouw website, maar zorg dat je gevonden kan worden!

4. Inhoud.

 

Zoals je ziet is inhoud absoluut niet het belangrijkste van een website naar mijn mening. Ik zou zeggen investeer een paar honderd euro in een webdesign bedrijfje en doe waar je wel goed in bent: ondernemen :).

 

PS: Dit is mijn mening en komt niet uit (studie) boeken oid, dus pin me er niet aan vast, maar ik denk dat er meer mensen zo over denken.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een matige website. Naar mijn idee zijn onderstaande onderdelen het belangrijkste van een professionele website, in volgorde van belangrijkheid:

1. Eerste indruk!! De eerste indruk wordt in 1 sec. gedaan. In die seconde kan niemand meteen alle tekst lezen, dus vanzelfsprekend zul je je best moeten doen op de vormgeving. En ik vind de vormgeving van matige kwaliteit en absoluut niet professioneel, ik denk dat je hierdoor veel potentiele klanten mist.

2. Slagzin, introductiewoordje. Kun je zelf wel invullen.

3. (zoekmachine)marketing. Geen idee van bij jouw website, maar zorg dat je gevonden kan worden!

4. Inhoud.

 

Zoals je ziet is inhoud absoluut niet het belangrijkste van een website naar mijn mening. Ik zou zeggen investeer een paar honderd euro in een webdesign bedrijfje en doe waar je wel goed in bent: ondernemen :).

 

PS: Dit is mijn mening en komt niet uit (studie) boeken oid, dus pin me er niet aan vast, maar ik denk dat er meer mensen zo over denken.

 

Mijn ervaring als zzp'er die door bedrijven ingehuurd wordt, is dat dit meestal via via gaat. Ik heb zelf niet eens een website en dat is nooit een belemmering geweest. Voor TS kan het handig zijn om te verwijzen naar haar website, ik denk niet dat er veel klanten via google ofzo binnenkomen. Maar op een netwerkborrel ofzo, kun je je kaartje achterlaten en zeggen dat ze op de website kunnen nalezen wat je doet. Daarmee is zoekmachineoptimalisatie niet nodig naar mijn mening.

 

Natuurlijk is het wel van belang dat de site lekker leest en overzichtelijk is. Hieraan is met wat witregels en aangepaste inhoud (eenvoudiger geschreven) snel een goed resultaat te bereiken.

 

TS: om jouw type bedrijf op te bouwen is je website niet het belangrijkste. Verdiep je ook vooral in het opbouwen van een netwerk. Succes!!!

 

Oh ja als je zin hebt, kom dan een keer naar ons ondernemersclubje (Gouda) en proef een beetje sfeer. Er zitten ook mensen net als jij die net beginnen en zelfs ook eentje die een beetje hetzelfde doet als jij. Misschien krijg je er inspiratie van!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf niet eens een website en dat is nooit een belemmering geweest.

Hoe kun je dit beoordelen? Je kent immers alleen de situatie waarin je geen website hebt gehad. Misschien had een professionele website je immers wel meer/betere/grotere klanten opgeleverd dan je nu via je netwerk binnen hebt gekregen. Of maak ik hier een denkfout?

Link naar reactie
  • 0
Misschien had een professionele website je immers wel meer/betere/grotere klanten opgeleverd dan je nu via je netwerk binnen hebt gekregen. Of maak ik hier een denkfout?

 

Een beetje off-topic, maar je vraag triggerde me wel: wij hebben, toen we nog puur websitebouwer waren, ook altijd maar een zeer eenvoudige één-pagina siteje gehad (in feite zijn we nu weer terug bij af, zie mijn signature), en ook voor heel grote partijen gewerkt (o.a. ministeries, banken, media, grote adviesbureau's).

 

Netwerk, goed werk leveren, ideeën verspreiden en inspireren, meedenken, allemaal aspecten die je veel meer klanten op gaan leveren. Als ZZP'er nóg veel meer, omdat jij als persoon dan centraal staat.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf niet eens een website en dat is nooit een belemmering geweest.

Hoe kun je dit beoordelen? Je kent immers alleen de situatie waarin je geen website hebt gehad. Misschien had een professionele website je immers wel meer/betere/grotere klanten opgeleverd dan je nu via je netwerk binnen hebt gekregen. Of maak ik hier een denkfout?

 

Manon; bedankt.

Theo, zoals ik dit topic mee gestart ben; ik ben (nogsteeds) van mening dat in mijn geval, de site, qua design minder relevant is als de inhoud (en smaken verschillen; er komen nog wat plaatjes bij, maar ik ben helemaal gelukkig met het eenvoudige door jou "als saai" aangemerkt design).

Ja, ik heb bezoekers via google, nee, niet via de reguliere zoekfunctie, althans, minder goed, maar wel via addwords. En krijg hier ook bezoekers van, terwijl er verder nog helemaal niets aan reklame etc is gedaan.

De site zal ter ondersteuning zijn van bijvoorbeeld een mailing die ik de deur uit ga doen, zodra de site klaar is. Zodat ze meer info kunnen vinden, indien gewenst.

Eventueel mogelijke prospects kwijtraken vanwege dat witte scherm? Ach.. het wordt wellicht aangepast. Maar, ook al blijft het zo. Ik ben een adviesburo. Geen internet design bedrijf. Als iemand daar niet doorheen kan kijken...IK ben dan erg eigenwijs, maar dan maar niet. Er zijn vast mensen die dat wel kunnen dan wel doen.

groet,

Anita

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf niet eens een website en dat is nooit een belemmering geweest.

Hoe kun je dit beoordelen? Je kent immers alleen de situatie waarin je geen website hebt gehad. Misschien had een professionele website je immers wel meer/betere/grotere klanten opgeleverd dan je nu via je netwerk binnen hebt gekregen. Of maak ik hier een denkfout?

 

Natuurlijk geen denkfout, gewoon een andere mening.

 

Als zzp'er kun je je tijd maar 1 x besteden en die tijd is snel vol. Persoonlijk adviseer ik startende zzp'ers in dit soort beroepen (interim-, project-, procesmanagers etc) om meer tijd te investeren in netwerken dan in een website, visitekaartjes etc.

In mijn netwerk is de meest gehoorde opmerking op dit gebied dat mensen opdrachten via/via krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf niet eens een website en dat is nooit een belemmering geweest.

Hoe kun je dit beoordelen? Je kent immers alleen de situatie waarin je geen website hebt gehad. Misschien had een professionele website je immers wel meer/betere/grotere klanten opgeleverd dan je nu via je netwerk binnen hebt gekregen. Of maak ik hier een denkfout?

 

Manon; bedankt.

Theo, zoals ik dit topic mee gestart ben; ik ben (nogsteeds) van mening dat in mijn geval, de site, qua design minder relevant is als de inhoud (en smaken verschillen; er komen nog wat plaatjes bij, maar ik ben helemaal gelukkig met het eenvoudige door jou "als saai" aangemerkt design).

Ja, ik heb bezoekers via google, nee, niet via de reguliere zoekfunctie, althans, minder goed, maar wel via addwords. En krijg hier ook bezoekers van, terwijl er verder nog helemaal niets aan reklame etc is gedaan.

De site zal ter ondersteuning zijn van bijvoorbeeld een mailing die ik de deur uit ga doen, zodra de site klaar is. Zodat ze meer info kunnen vinden, indien gewenst.

Eventueel mogelijke prospects kwijtraken vanwege dat witte scherm? Ach.. het wordt wellicht aangepast. Maar, ook al blijft het zo. Ik ben een adviesburo. Geen internet design bedrijf. Als iemand daar niet doorheen kan kijken...IK ben dan erg eigenwijs, maar dan maar niet. Er zijn vast mensen die dat wel kunnen dan wel doen.

groet,

Anita

 

 

 

Go go girl! That;s the spirit! Klanten huren liever iemand in met zelfvertrouwen en een eigen mening dan met een mooie website :)

Link naar reactie
  • 2

Manon; bedankt.

Theo, zoals ik dit topic mee gestart ben; ik ben (nogsteeds) van mening dat in mijn geval, de site, qua design minder relevant is als de inhoud (en smaken verschillen; er komen nog wat plaatjes bij, maar ik ben helemaal gelukkig met het eenvoudige door jou "als saai" aangemerkt design).

Ja, ik heb bezoekers via google, nee, niet via de reguliere zoekfunctie, althans, minder goed, maar wel via addwords. En krijg hier ook bezoekers van, terwijl er verder nog helemaal niets aan reklame etc is gedaan.

De site zal ter ondersteuning zijn van bijvoorbeeld een mailing die ik de deur uit ga doen, zodra de site klaar is. Zodat ze meer info kunnen vinden, indien gewenst.

Eventueel mogelijke prospects kwijtraken vanwege dat witte scherm? Ach.. het wordt wellicht aangepast. Maar, ook al blijft het zo. Ik ben een adviesburo. Geen internet design bedrijf. Als iemand daar niet doorheen kan kijken...IK ben dan erg eigenwijs, maar dan maar niet. Er zijn vast mensen die dat wel kunnen dan wel doen.

groet,

Anita

Je gaf inderdaad in je openingsbericht aan voornamelijk reacties op de inhoud van je website te willen hebben. De reden hiervoor was dat je de teksten ook wilde gaan gebruiken voor folders en dergelijke. Wat mij dan zeer verbaast is dat je aangeeft ook gebruik te maken van adWords.

 

Via adWords zullen mensen namelijk direct op je website uitkomen en met behulp van één simpele klik op de 'Back' knop, weer terug zijn bij het overzicht van Google om een ander adviesbureau uit te zoeken wanneer de uitstraling van jouw website ze niet aanstaat. Onderzoek heeft aangetoond dat bezoekers binnen zeven seconden besluiten of zij op je website zullen blijven. Dit is nog niet eens genoeg om de eerste serie items op jouw hoofdpagina te lezen, er al van uitgaande dat ze hiermee direct beginnen zonder eerst de rest van de website te evalueren.

 

Verder geef je aan 'bezoekers' te krijgen via adWords, terwijl 'er nog helemaal niets aan reclame is gedaan'. Ik wil je hier wijzen op twee mogelijke denkfouten. Een bezoeker krijgen via adWords kan iedereen. Dit is een kwestie van (genoeg) betalen en je komt vanzelf in de lijst te staan waarna mensen op je advertentie zullen klikken. Waar je naar op zoek bent zijn klanten; mensen die contact met je op nemen naar aanleiding van je advertentie (en vervolgens je website) en (betaalde) diensten van je afnemen. Heb je al eens gekeken naar de conversieratio (het aantal klikken gedeeld door het aantal klanten maal 100) die je met je adWords advertenties bereikt? Mijn verwachting is dat deze bijzonder laag zal zijn. Ook hoef je geen reclame te maken voor adWords, wederom is dit gewoon een kwestie van betalen.

 

Verder wil ik je aanraden een professionele vormgever naar je ontwerp te laten kijken. Mijn mening hoef je er niet op aan te nemen, maar een vormgever heeft ervoor gestudeerd, en daarvan mag toch worden aangenomen dat ze weten waar ze mee bezig zijn?

 

Ik probeer overigens niet te zeggen dat ik je website afschuwelijk vind, maar het kan gewoon (stukken) beter in mijn ogen. Vergelijk het maar met de supermarkt; wanneer je voor een schap staat en je ziet de C1000 huismerk en de Venz hagelslag naast elkaar staan, dan kun je - zonder naar het daadwerkelijke merk te kijken - aan de vormgeving zien wat het duurdere (en dus betere?) merk is. Dit is met websites net zo. Met een paar kleine wijzigingen (bijvoorbeeld het even lang maken van invulvelden, het verhogen van je regelafstand of het toevoegen van hoge kwaliteit sfeerafbeeldingen) kun je de uitstraling van je website al met een veelvoud verbeteren.

 

Ten slotte geef je aan 'Er zijn [vast mensen] die dat wel kunnen dan wel doen' Besef je dat je met het deel van mijn citaat tussen de blokhaken al aangeeft dat je een percentage (al is het maar 1 procent!) van je prospects (en zelfs hele kansvolle prospects, ze zijn immers al bezig contact met je op te nemen!) afschrikt?

 

Als je van mening blijft dat de vormgeving van je website en de gebruikersvriendelijkheid daarvan dermate ondergeschikt zijn aan de inhoud van je teksten laat ik je daarin in je waarde, ik wil je alleen vragen hierin wel een goed onderbouwde keuze te maken :)

Link naar reactie
  • 0

En het is ook het mooie van dit forum dat je een breder antwoord krijgt dan alleen de vraag die je hebt gesteld.

Uiteindelijk is een combi van alles natuurlijk het beste (netwerk en website met goede inhoud en uitstraling).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben me nu vanaf een maand of 3 zelf gaan richten op het adviseren van detaillisten.

 

Mijn website is verre van af, ik doe niets aan netwerken, ik adverteer niet en toch heb ik al klanten.

Lever gewoon goed werk af en via je eerste klant, die heeft immers wel een netwerk, komen de klanten vanzelf.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.