• 0

geld overmaken naar Amerika via abn amro

Ik hoop dat er hier iemand is die al weleens geld heeft overgemaakt naar Amerika via abn amro rekening. Er is bij mij nl wat fout gegaan, wilde de 2de poging bij de bank doen om zeker te maken dat het goed gaat maar na 45 minuten wachten ben ik maar weggegaan. >:(

 

Tot dusver maakte ik naar het buitenland over door de swift code in te vullen en vervolgens het rekeningnummer en adresgegevens van degene die het geld moet ontvangen. Ik kreeg het geld dit keer echter terug, met ook 25,- 'onderzoekskosten'. Ik heb gebeld met de bank en zij zeiden dat als je naar Amerika overmaakt je ook een zogenaamde ABA/ROUTING nummer moet hebben. En dat je die dan moet invullen bij het tekstvak rekeningnummer, met vooraan de aba nummer en meteen erna het rekeningnummer van de klant. ???

 

Graag hoor ik of jullie op dezelfde manier overmaken. Wil nl zeker maken dat het nu goed gaat, voordat ik weer zo 35,- aan onderzoekskosten en overmakingskosten kwijt bent. ;)

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Swift is hetzelfde als BIC: een unieke code voor de bank. Als je binnen Europa overmaakt heb je nog de IBAN voor de rekeningnummer van de klant, maar dat hebben ze niet buiten Europa.

Ikzelf heb dus een:

swift: code van de bank

aba/routing: ook van de bank

rekeningnummer van de klant

en natuurlijk adresgegevens.

 

Als ik echter internetbankier via abn amro kan ik swift invullen en dan heb je qua formulier verder alleen rekeningnummer en adresgegevens. Telefonisch begreep ik dat ik aba/routing samen met rekeningnummer in rekeningnummer-tekstvak moet invullen, maar wil graag even zeker maken of anderen dat ook zo doen.

Link naar reactie
  • 1

@anna,

 

Ja kan ook aanvinken de kosten te delen waardoor de behandelingskosten vaak lager uitvallen. Verder is het van belang dat de branche ( banknummer) goed hebt wat met het banknummer en de naam/adres/zip van de ontvangende partij en komt het geld uiteindelijk ook goed terecht (het duurt alleen wat langer)

 

Als tweede kan je ook via een paypal account overmaken als de ontvangende partij ook een paypal heeft.

 

 

l8r

Link naar reactie
  • 0

Beste anna 82,

 

ABA staat voor American Bankers Association. Het ABA routing nr. is een uniek nummer die naast een routing naar de juiste bank ook het proces van de clearing regelt ofwel de meest efficiente en snelste weg om geld naar en in de U.S. over te maken. Mocht je vragen en/of twijfels hebben over het juiste ABA nummer of andere gegevens voor een internationale betaling bij ABN AMRO, bel dan 020-6298077. De wachttijd bedraagt daar enkele seconden. Via een telefonisch menu kom je direct op de juiste afdeling terecht met kennis van zaken.

 

Mocht je in toenemende mate zaken doen met de U.S. dan is een lokale bankrekening te overwegen.

Je maakt dan gebruik van het 'lokale betalingsverkeer'. Reken op ca. usd 1.200 bankkosten op jaarbasis.

Je kunt dan zelf wel uitrekenen of het de moeite waard is. Ik kan abnamro rekeninghouders helpen met het initiëren hiervan.

 

Veel succes

Cor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat ik toevallig de topicstarter hiervan was. Excuses dat ik nooit meer had gepost dat het is opgelost.

 

Wat dus fout ging, is dat ik niet de ABA/Routing nummer had gebruikt, die waren niet nodig bij China en bij ABN Amro kwam je het ook niet tegen bij het formulier, moest blijkbaar via omslachtige manier ingevuld worden. Toen ik belde zeiden ze dat je ABA/Routing en de rekeningnummer zelf samen in 1 tekstvak moet invullen. Kijk als dat nou ook op de website zelf stond. :-\ Ik doe het tegenwoordig via rabobank en daar gaat het heel makkelijk. Daar hoeft het niet omslachtig samen met rekeningnummer in 1 tekstvak en staat er meteen duidelijke uitleg bij.

 

Iig iedereen bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.