• 0

Inspiratiebronnen

Zit me zo af te vragen wat jullie nou scherp houdt. Uit welke dingen/mensen/boeken/gebeurtenissen etc. jullie je inspiratie halen. Wát geeft jullie nou een positieve impuls?

 

Voor mijzelf kan dat een heerlijk brainstormgesprek met een collega-ondernemer zijn of soms gewoon een kort berichtje in de krant dat me aan het denken zet.

 

 

www.essentie.nl <-- opvallende site van een onderscheidend communicatie-adviesbureau: divine bv.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zit me zo af te vragen wat jullie nou scherp houdt. Uit welke dingen/mensen/boeken/gebeurtenissen etc. jullie je inspiratie halen. Wát geeft jullie nou een positieve impuls?

 

Voor mijzelf kan dat een heerlijk brainstormgesprek met een collega-ondernemer zijn of soms gewoon een kort berichtje in de krant dat me aan het denken zet.

 

Voor mij komt inspiratie vaak voort uit iets 'negatiefs'... ergens tegen een probleem (in managementtaal 'uitdaging') aanlopen en vervolgens in je onderbewuste aan het malen hoe je zoiets nou zou kunnen voorkomen/oplossen...

 

Overigens komt mijn creativiteit (en daarmee menig oplossing en idee) eigenlijk altijd na middernacht pas echt op gang...! :D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan echt van alles zijn, de ene keer komt er iets binnen als je met een collega zit te babbelen. De andere keer tijdens een 'zinloos' kroeggesprek.

 

Zelf heb ik veel momenten als ik in me bed lig, zo vlak voor het slapen gaan. Dan komt alles van deze dag voorbij en heb je even de tijd om er over na te denken.

 

Vandaag heb ik mijn ouders even geholpen, het sorteren van tomaten. En ik moet zeggen dat het een creatief dagje was! Tijdens de pauze zat ik gelijk achter me pc, alles mailen, uitwerken en opschrijven!!

 

Eigenlijk is je hele leven één grote inspiratiebron. Kijk uit voor de sleur en duf de risico's te nemen!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

dingen/

*Mijn gitaar, een Martin DM die naar mahonie ruikt als je er op speelt...

*Mijn laptop, die zegt: werk op mij, doe je ding!

 

mensen/

*Mijn geliefde, die er altijd voor me is.

*Mijn vrienden (die ik soms lange tijd niet zie, of elke dag telefonisch spreek)

*De Dalai Lama, die voor elk van m'n problemen wel een oplossing heeft, uiteindelijk ;D

*Tim Sanders (www.timsanders.com)

 

boeken/

*The Rebel Rules

*Brand Design

*Graphic Design for the 21st Century

 

(auteurs:)

*Dale Carnegie

*Osho

*Gary Zukav

*Tom Peters

*Kevin Kelly

 

gebeurtenissen/

*zelfgecreëerde wonderen

 

tijdschriften/

*Wired

*Fastcompany

*INC.

*Emerce

*ITEMS

 

forums/weblogs/

*chapterone.biz (écht)

*higherlevel.nl (écht)

 

 

Link naar reactie
  • 0

beginnen met niets, eindigen met het geen dat je wilt bereiken verhalen. ;D

 

Heb een tijdje lang lopen spelen met wat NLP en dergelijke. Heeft veel goede gedachtes volgens mij, maar je moet er niet in vast komen te zitten, ga je zo wollig van lopen brallen.

 

Klinkt enorm afgezaagd, maar mijn vrouw is een enorme inspiratie bron voor me. Houdt me altijd scherp en zij is altijd erg moeilijk te overtuigen :)

 

Mensen die me vertellen dat ik iets niet kan geven mij ook altijd een enorme inspiratie boost. Het is erg extern gedreven, maar het werkt voor mij.

 

Dingen die fout zijn gegaan haal ik ook inspiratie uit. Op het moment dat het gebeurd is het kut. Op het moment dat je het overwint is het een high. Op het moment dat je het weer tegen komt probeer je niet weer dezelfde fout te maken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.