• 0

Eigen webshop gestart graag jullie mening.

Hallo allemaal,

 

Leuk dat er een forum is waar ondernemers bij elkaar kunnen komen, Complimenten voor de makers alvast.

Voor de rest ben ik bezig met een eigen webshop ben nu al ongeveer 2 maanden bezig en vind dat het niet goed draait.

Wat ik tegen valler vind is nogal de bezoekers. Het kan ook zijn dat je hiervoor geduld moet hebben ik weet zelf zeker dat een onderneming paar jaar nodig heeft voor het opstarten. De krediet crisis kan zeker hiermee te maken hebben en wilde vragen of andere ondernemers hier ook last van hebben.

 

Graag wil ik jullie mening over de website die tot nu toe is opgezet. Positief of negatief alles is welkom.

 

Website : www.qnexus.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder verder op de site in te gaan: Doe ajb wat aan je taalgebruik, cq. laat iemand er naar kijken.

 

Als ik onder [info] het volgende lees:

 

edit: punt gemaakt, zie postings hieronder. Om negatieve ervaringen met google-indexatie te voorkomen heb ik de betreffende tekst maar weer verwijderd.

 

Dan is mijn vertrouwen ineens weg

 

Is het een vertaalde tekst?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Nee is geen vertaalde tekst frans,

 

Inderdaad er zaten zeker wat fouten in. Bij deze verbeterd en wordt morgen nog eens door iemand anders gelezen.

Nadat die goed is gekeurd zullen we hem plaatsen op de website.

 

We zijn ermee bezig.

Website : www.qnexus.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij de hotdeals staan de prijzen allemaal in centen...dus €280,69 €155,66....Ongeacht of dit echt een hotdeal is, vind ik het rare prijzen voor een hotdeal....is maar een kleine opmerking tussendoor ;)

 

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie
  • 0

Het kan ook zijn dat je hiervoor geduld moet hebben ik weet zelf zeker dat een onderneming paar jaar nodig heeft voor het opstarten.

 

Goed, even een inhoudelijke reactie:

 

Nee, het is geen kwestie van geduld hebben, het is een kwestie van hard werken, verbeteren, nog harder werken en nog meer verbeteren. Zeker in de branche waar jij in zit.

 

Je bezoekers kunnen op meerdere manieren op je site komen. O.a. via de google resultaten, via de betaalde (bv adwords) resultaten en via verwijzingen vanaf andere pagina's, zoals weblogs, tweakers, higherlevel, startpagina's etc.

 

Om met die laatste te beginnen zijn is het aantal links vanaf andere pagina's naar de jouwe naderend tot 0. Zie hiervoor een analyse van Yahoo site explorer

Op die manier zul je dus vrijwel geen bezoekers trekken.

Je hebt Google Analytics geinstallleerd, dus dat zul je zelf, als je kijkt bij de verkeersbronnen ook al wel geconstateerd hebben. Probeer op zoveel mogelijk plekken een verwijzing naar je website opgenomen te krijgen, en het liefst op relevante andere websites die te maken hebben met je branche.

 

Tweede puntje is het organische zoekresultaat. Heb diverse zoekwoorden geprobeerd maar kom je nergens tegen. Dus een klant ook niet. Om hoger in de zoekresultaten te komen zul je aan de bak moeten. Voor ieder product meer beschrijvingen toevoegen en niet alleen een tabel met specificaties (ook voor je klanten wel prettig trouwens). Beschrijvingen in het Nederlands, want je bent een nederlandse site. een analyse maken van de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden en daar je plan op afstemmen. etc. etc.

Heb hier al vaker naar verwezen, maar een aardige handleiding met de beginselen van SEO staat gratis op www.seoguru.nl (geen relatie mee).

Lees die door en ga aan de slag.

 

Derde optie is adwords. Dit kost geld, en in jouw branche ook nog eens redelijk wat geld. Dat moet je dus willen, en je moet er van overtuigd zijn dat dat geld ook orders oplevert. Dat je site dus in orde is, vertrouwen wekt en tot conversies leidt.

Maar da's weer een ander punt

 

Succes en aan het werk

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Beste Qnexus,

 

Om je webshop te promoten in de branche waar je wilt gaan zitten zul je (zoals vaak) tijd en geld gaan investeren op deze goed te promoten.

 

Begin alvast zoals al gemeld te kijken naar de mogelijkheden bij tweakers.net om in ieder geval in de prijswatch te komen. (i meen dat je daarvan een betaalversie heb).

Ook andere vergelijkingssites voor PC markt. Denk vanuit een "klant" perspectief. Waar zou JIJ zoeken als je een "normale" persoon zou zijn zonder toeleveranciers.

 

Ook kun je op bepaalde sites als marktplaats en speurders speciale aanbiedingen plaatsen (let op deze moeten dan echt goed geprijsd zijn) zodat je mensen trekt naar je site die wellicht ook andere standaard geprijsde producten kopen.

 

Google Adwords is ook een manier om bezoekers te trekken. Echter al deze opties zullen alleen werken als je je kunt onderscheiden van de andere honderden webshops. Google Adwords is een specialiteit op zich. Ik weet niet de website ontwerper hiervan kennis heeft maar om goede resultaten te boeken dien je wel iemand in te huren die eraving en kennis heeft hiermee.

 

Zorg ervoor dat iedereen in je vriendenkring weet dat je deze shop heb. (Echt IEDEREEN. Van de bakker om de hoek tot...) Mond tot mond reclame is vaak beter en brengt mensen met vertrouwen op. Die ene oom van die ene vriend die een nieuwe PC nodig heeft kan daarna ook aan zijn collega vertellen hoe snel/goed/gunstig je shop was.

 

Success!!!

MIDENS ICT - Systeembeheer, Internet Diensten, Advies en Levering HP, Cisco, APC en Datacenter Producten. www.MIDENS.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.