• 0

Wie oh wie kan mij helpen?? In belgie wonen - > Facturen sturen naar NL -> Zie..

Hallo,

 

 

Ik heb een zeer complexe vraag / probleem

 

 

Ik woon in België.

Ik werk door de week in Nederland, in loondienst. (Kantoorbaan)

Naast mijn kantoorbaan ben ik werkzaam als DJ.

Momenteel als DJ nog in loondienst, maar dat moet ik gaan veranderen.

Het probleem is namelijk dat alle discotheken waar ik kan gaan draaien een factuur vragen.

 

Tot nu toe heb ik facturen gestuurd zonder BTW nummer, gewoon met het bedrag naar bedrijven (Voor maken van een CD bijvoorbeeld) Deze facturen moet ik optellen bij mijn hoofdinkomen, gaat helft naar de belasting in NL ( Ik draai in NL discotheken)

 

Wat voor de hand ligt is het opstarten van een eigen bedrijfje. Zo kan ik facturen sturen etc etc. Naar de boekhouder geweest, wordt afgeraden, want ik ben woonachtend in België. Om dit te realiseren moet ik me dan inschrijven bij de Belgische KvK, en ik moet een BTW nummer aanvragen. Dat is wel mogelijk, maar volgens hem moet ik dan per maand veel geld betalen aan diverse instanties. (Ziekenkas etc) Ook kom ik dan in de Belgische belasting mallemolen terrecht. Dit zou volgens wel te doen zijn, mits ik veel geld met mijn muziek verdien. Omdat de muziekbranche niet voorspelbaar is, kan ik ook niet zeggen hoeveel ik binnen kan brengen.

 

Ook naar de Belgische KvK gebeld, die meneer raad het ook af. Raadde aan om op mijn factuur te zetten: Vrijgesteld op BTW nummer op grond van artikel ……

 

Dus in woon in België, en ik wil facturen sturen naar Nederlandse bedrijven.

 

Ik ben erg benieuwd wie mij kan helpen.

 

 

Bedankt alvast!!

 

 

Groeten, Paul

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.