• 0

.Tel domein , is het wat?

Kreeg vandaag een mailtje over het .tel domein.

 

Uitleg te over, zie bijvoorbeeld de volgende link : www.combell.com/nl/tel-portal/

 

Ik zie de grote toegevoegde waarde nog niet echt, maar wellicht dat jullie daar andere ideeen over hebben?

 

Frans

 

*die overweegt heel snel: in.tel / debi.tel / kar.tel / wor.tel / geenbetalingsuits.tel te gaan registreren*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naja, de landrush is vanaf 9 februari, dus heel snel hoeft het niet ;)

 

Overigens zie ik er weinig nut in, zeker niet als parkeerplaats voor je contactgegevens... die kun je net zo goed op je website onder .nl/.eu/.com neerzetten natuurlijk.

 

Voor de rest denk ik niet dat het meer zal worden dan een weiniggebruikt nieuw TLD, een beetje zoals het .biz, .mobi, .info en dergelijke ook is vergaan. Voor woordspelingen is het misschien wel grappig, al denk ik dat het lang kan duren voordat iemand omroepbes.tel als domein zal herkennen ;)

Link naar reactie
  • 0

http://www.ed.nl/economie/4443892/Domeinnaam-tel-richt-zich-op-toekomst.ece

 

Domeinnaam .tel richt zich op toekomst

maandag 02 februari 2009 | 09:45 | Laatst bijgewerkt op: maandag 02 februari 2009 | 11:05

 

ZWOLLE - Particulieren en bedrijven kunnen vanaf dinsdagmiddag drie uur voor zichzelf een .tel-domeinnaam laten registreren. Met de nieuwe domeinnaam kunnen gebruikers in de toekomst zelf bepalen of ze via skype, mail, msn of via (mobiele) telefoon bereikbaar zijn.

 

Dit maakte Realtime Register uit Zwolle maandag bekend. Het Zwolse bedrijf is het enige Nederlandse bedrijf dat is geaccrediteerd om .tel-domeinnamen te mogen registreren.

 

De toevoeging .tel is geen gewone domeinnaam als .nl, .eu of .com. Wie de toevoeging .tel achter zijn bedrijfsnaam plakt, krijgt voorlopig alleen een profielpagina met daarop een verwijzing naar overige adres- en telefoongegevens en de gps-locatie van het bedrijf. Een soort online visitekaartje dus. Directeur Peter Langenkamp van Realtime Register verwacht echter dat het in de toekomst wellicht mogelijk wordt simpelweg met een .tel-domeinnaam te kunnen bellen of skypen, wat handiger en persoonlijker is dan via tiencijferige telefoonnummers.

 

Vanwege de voorlopig beperkte mogelijkheden, verwacht Langenkamp nog geen stormloop op de nieuwe domeinnamen.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me toch wel handig. Als je iemand tegenkomt geef je hem gewon je tel domeinnaam als visitekaartje.

Voor bedrijven is het een voordeel omdat deze domeinnamen ook geindexeerd worden door google. Keywords in dns opslaan.

Prijzen zakken ook al. Wordt via telnu.nl al aangeboden voor 10 euro per jaar

Link naar reactie
  • 0

Oeps wass idd een oud topic.

Het heeft als voordeel dat je natuurlijk ook geen browser nodig hebt. Je tikt hem in op je foon en je hebt meteen alle gegevens die je nodig hebt. Skype adres, email-adres, tel nr, hyves adres,facebook adres,, enzzzzz

Link naar reactie
  • 0

Wat betaal je bij jullie voor een .tel domein? Ik zag bij xxxx al prijzen van 10 euro jaarlijks

 

edit: beste eridarda, 4 postings terug heb je dit ook al gemeld. 1 x is wel genoeg, want nu gaat het een beetje op spam lijken

Zag een gelijksoortig bericht van je ook al op tweakers.net voorbijkomen

Link naar reactie
  • 0

Om toch nog even te reageren op het eerste bericht van Frans. De toegevoegde waarde zie ik, op dit moment, ook nog niet. Precies zoals anderen ook al schrijven past de extensie in het rijtje 'biz, mobi, info'. Ik denk echter dat we in de toekomst wel van dergelijke extensies gebruik gaan maken:

 

Ik heb al meermaals opgevangen dat 'er gewerkt wordt' aan de mogelijkheid iemand 'direct te bellen met een e-mailadres'. In mijn ogen is dat geen verkeerde ontwikkeling; 0612456789 is een stuk minder herkenbaar dan mijnnaam@mijndomein.nl. Ik zou het best praktisch vinden:

 

- je mailt me op jeroen@domein.nl

- je kunt me mobiel bereiken op jeroen@domein.mobi

- je kunt me privé vast bellen op jeroen@domein.tel

 

Ik noem maar een zijstraat..

 

In die context heeft het wellicht wel potentie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.