• 0

starten eigen bedrijf

ik wil een compleet nieuw bedrijf oprichten

rechtsvorm zal een BV worden (wie weet per wanneer die 18000 euro komt te vervallen?)

 

ik wil een soort bedrijf beginnen zoals bijvoorbeeld een kartbaan; heb veel grondoppervlakte nodig en een groot overdekt gebouw zal gebouwd moeten worden

 

mijn vraag is wat de volgorde van mijn acties moet zijn:

1) gemeente vragen waar ik een pand neer kan zetten ; bestemmingsplannen etc.

2) vragen bij de bank of ze me geld willen lenen en zo ja hoeveel

 

ik zal alles moeten lenen in elk geval. wel heb ik die 18000 euro wel zelf. die kan ik dus zo storten. maar als die voorwaarde voor een bv komt te vervallen kan ik dat geld natuurlijk mooi gebruiken voor het aanschaffen van de inboedel.

 

pas als bovenstaande rond is/duidelijk is hoef je toch pas naar de kvk ?

 

hoor graag van jullie.

vr. gr

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo en welkom....!

 

Ik duik er maar gelijk boven op ? Wanneer je zulke grootste plannen hebt, denk ik dat het niet uitmaakt wanneer die 18K regel komt te vervallen.

 

Je hebt in principe "maar" 18K en hoeveel heb je nodig ?? ?? ??

Geen bank die hierin mee gaat ben ik bang.

 

Wanneer je vraag hypothetisch was, zullen de antwoorden op het storten van die 18K snel volgen..!

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Even los van je vraag, heb je al eens uitgerekend hoeveel het zou kosten om je idee te realiseren? Om maar een paar dingen op te noemen die je moet bekostigen: de aanleg van het circuit, een pitzone waar aan de karts gewerkt kan worden, curbstones e.d een stalling voor de karts, de karts zelf, een gebouw om enerzijds alle tijden te registreren en een cafetaria. Verder heb je nog personeel nodig om in die cafetaria te staan, de huurkarts te onderhouden en om marshall te spelen. Ik vergeet vast nog wel iets.

 

Je geeft aan dat je buiten die 18 000 euro alles moet gaan lenen. Ik acht de kans dat ze je een lening geven niet groot als ik afga op wat je nu zegt.

 

Edit: Down was met net voor.

Link naar reactie
  • 0

mijn vraag is wat de volgorde van mijn acties moet zijn:

1) gemeente vragen waar ik een pand neer kan zetten ; bestemmingsplannen etc.

2) vragen bij de bank of ze me geld willen lenen en zo ja hoeveel

 

1) Bepalen of er een markt voor je idee is

2) Bepalen in welke stad/plaats je de grootste slagingskans hebt

2a) In die plaats de bestemmingsplannen inzien, locatie bepalen, grondprijs, bouwkosten etc.

3) Businessplan opstellen en begroting

4) Met businessplan naar de bank voor de financiering. Je geeft aan bedrag x te willen lenen, niet hoeveel ze beschikbaar willen stellen

5) Als je financiering krijgt ga je aan de gang obv je businessplan

 

Zal ongetwijfeld nog heel veel vergeten zijn, maar begin eens met de eerste 3 stappen.

Link naar reactie
  • 0

Frans heeft ongeveer getypt wat ik ook had willen typen. Het is heel belangrijk met dit soort grote projecten dat je een goed onderbouwd businessplan hebt. Hou er rekening mee dat de bank verwacht dat je een behoorlijk deel (zeker 35%) van het geld zelf inbrengt. Als je dat geld niet hebt, dan zou je kunnen proberen dit op te halen bij investeerders.

 

Ik ken je idee natuurlijk niet en kan niet beoordelen hoe realistisch het is dat je het geld bij investeerders kunt ophalen als het plan helemaal uitgewerkt is. In z'n algemeenheid is dit erg moeilijk.

 

Jouw berichtje roept bij mij echter het idee op dat je over de financiele kant nog niet goed hebt nagedacht. En dan zeg ik het heel vriendelijk ;D

 

Om je vraag over de 18.000 euro te beantwoorden. Je moet dit bedrag storten bij de oprichting van de BV en je mag dit bedrag ook meteen gebruiken voor de activiteiten van de BV.

 

Succes met de plannen!

Link naar reactie
  • 1

Frans heeft ongeveer getypt wat ik ook had willen typen. Het is heel belangrijk met dit soort grote projecten dat je een goed onderbouwd businessplan hebt. Hou er rekening mee dat de bank verwacht dat je een behoorlijk deel (zeker 35%) van het geld zelf inbrengt. Als je dat geld niet hebt, dan zou je kunnen proberen dit op te halen bij investeerders.

 

Ik ken je idee natuurlijk niet en kan niet beoordelen hoe realistisch het is dat je het geld bij investeerders kunt ophalen als het plan helemaal uitgewerkt is. In z'n algemeenheid is dit erg moeilijk.

 

Jouw berichtje roept bij mij echter het idee op dat je over de financiele kant nog niet goed hebt nagedacht. En dan zeg ik het heel vriendelijk ;D

 

Om je vraag over de 18.000 euro te beantwoorden. Je moet dit bedrag storten bij de oprichting van de BV en je mag dit bedrag ook meteen gebruiken voor de activiteiten van de BV.

 

Succes met de plannen!

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat je op dit moment weinig kans van slagen hebt voor zo'n ambitieus plan. Banken zitten redelijk op hun geld, en je zal denk ik toch minimaal 20% van het totaalbedrag zelf in moeten brengen.

 

Vergeet trouwens niet de investering mee te nemen in je luchtverversing, een kartbaan moet 6 tot 10 keer per uur alle lucht verversen. Hierdoor moet je ook een hele goede verwarming hebben om de nieuwe lucht weer op te warmen.

 

Waar vroeger veel met autobanden als baan omranding gewerkt werd is het tegenwoordig makkelijker om met kunstof randen te werken, alleen deze zijn wel prijzig.

 

Veel werk aan de winkel met je ondernemingsplan.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie reacties

 

was benieuwd of jullie net zo dachten als ik over de financiering ervan.. en dat blijkt zo te zijn!

want echt wel dat ik me realiseer dat een bank het niet 100% wil financieren

heb echter geen idee wat dat garantiefonds van de overheid voor me kan betekenen voor de financiering bij de bank, maar verwacht idd zoiets als 70% van de bank en dan nog 10% extra door dat fonds of zo.

 

door jullie reacties besef ik alleen (nog beter) dat er maar 1 manier is om het echt zeker te weten te komen..

 

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie reacties

 

was benieuwd of jullie net zo dachten als ik over de financiering ervan.. en dat blijkt zo te zijn!

want echt wel dat ik me realiseer dat een bank het niet 100% wil financieren

heb echter geen idee wat dat garantiefonds van de overheid voor me kan betekenen voor de financiering bij de bank, maar verwacht idd zoiets als 70% van de bank en dan nog 10% extra door dat fonds of zo.

 

door jullie reacties besef ik alleen (nog beter) dat er maar 1 manier is om het echt zeker te weten te komen..

 

 

Maak dan wel een goed ondernemersplan want als ik het zo lees is er nog niet echt goed over nagedacht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.