• 0

waar klacht indienen tegen website?

WIe kan mij helpen?

Ik krijg vandaag een email van een dubieus bedrijf: spam betr. goedkope hypotheekrente.

Het bericht zegt ook : u ontvangt dit bericht omdat u in het verleden hyptoheekinformatie heeft aangevraagd bij ons".

 

Maar ik heb al sinds 2002 geen hypotheekinformatie meer aangevraagd.

 

Het bericht zegt verder: "JA /klik hier/ ik heb de email gelezen" . Na klikken verdien ik "5 props"

Ik klik door, en ik zie tot mijn verbazing mijn persoonlijke gegevens. Voorletters, voornaam, adres ....alles...

ik wordt doorgelinkt naar propositie.com. Blijkbaar heeft men met mijn gegevens meteen maar een account aangemaakt, , want anders zou ik niet weten hoe mijn verdiende "props" bijgeschreven worden ...

 

Dit is dus blijkbaar een "get paid to read/respond"website. En daar schrijf ik me echt niet in hoor...En dan nog wel een .com domein. Geen contactgegevens, geen kvk, geen privacy verklaring.

 

Dus enerzijds wil men mij doen geloven dat ik een account heb op een "get paid to read website" . ANderzijds maakt men mij wijs dat ik ooit hypotheekinformatie heb aangevraagd. Maar het emailadres dat men van mij heeft, heb ik nog maar sinds 2007....

 

Hoe komt men aan mijn gegevens, ik wil dat dit onderzocht wordt.

Ik heb bij de OPTA een klacht over spam ingediend; en nu wil ik weten hoe men aan mijn gegevens komt.

 

Hoe doe ik dit? Is hier een instantie voor?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste jobojobo,

 

U zult verbaasd zijn hoe vaak informatie doorverkocht wordt op het internet. Misschien heeft U inderdaad al x aantal jaar niets over hypotheken aangevraagd maar heeft U onlangs ergens informatie over een nieuwe auto aangevraagd of een enquete over uitvaartverzekering e.d. Diezelfde informatie wordt vaak gebruikt om allerij diensten door te verkopen. (Nieuwe energiemaatschapij toevallig?),. Met zeer kleine letters worden bij die enquetes en "win een gratis iets" sites gezegd dat de ingevulde informatie voor promotionele doeleinden gebruikt kunnen worden.

 

U kunt gewoon rustig beginnen en de mensen/bedrijf aanspreken en vragen of ze Uw NAW gegevens kunnen verwijderen van hun database. Meestal gebeurt dit door een link in de mail. Als het een legietiem bedrijf is zullen ze dit netjes doen.

Mocht dat niet lukken dan kunt U altijd een mail sturen naar de hoster van dat bedrijf. (even opzoeken in een whois of bij sidn).

Meestal kunt U een mail sturen naar abuse@naamvandeprovider met U melding.

Ook kunt U een melding maken bij spamklacht.nl

 

Hou rekening in ieder geval dat U misschien ongewild ergens U naam heeft ingevuld. Dus probeer deze via normale contact te verwijderen en wen er maar aan dat zowel "legietieme" bedrijven als echte spammers altijd truukjes zullen vinden om informatie te sturen via Internet. :)

MIDENS ICT - Systeembeheer, Internet Diensten, Advies en Levering HP, Cisco, APC en Datacenter Producten. www.MIDENS.com

Link naar reactie
  • 0

Voor particulieren, en dat betreft het hier, is de wetgeving zo dat een bedrijf verplicht is alle gegevens die ze over iemand bewaren te vernietigen op het moment dat iemand daarom verzoekt. Als ze dat weigeren kun je inderdaad bij het CBP terecht.

 

Voor ondernemers/ondernemingen is dat niet het geval, al ben ik op het moment met het CBP in overleg en lijkt het er op dat eenmanszaken die gevestigd zijn op het thuisadres onder dezelfde wetgeving zouden kunnen vallen.

 

Tenslotte is dit eigenlijk dus geen ondernemersvraag...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.