• 0

nieuw tv id ( tv format)

Ik wil een tv idee uitwerken als tv-format en ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken.

Heeft iemand een voorbeeld van een tv-format?

Of

Wil iemand voor mij en voor anderen een voorbeeld maken van een tv-format van een bekend tv-programma?

 

 

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je stuurt een tv-format naar een productie bedrijf en reageert als volgt:

"We zijn op dit moment ook bezig met het ontwikkelen van een tv-formaat die op dat van je lijkt, dus we hebben geen interesse".

 

Productie bedrijven ontvangen je tv-formaat, passen ze het een beetje aan en reageren ze met: "we zijn ook bezig met het ontwikkelen van een tv-format dat op die van je lijkt"

 

tv-formats van anderen een beetje aanpassen en voila je hebt een nieuwe tv-format. In Hilversum kopiëren ze van elkaar, passen ze het een beetje aan en dan krijgen ze een nieuwe tv-format of programma. Denk bijvoorbeeld aan de tv-programma's "wie is de chef" en "smaken verschillen".

 

Hoe kan je dit probleem nou oplossen?

 

Link naar reactie
  • 0

1. Nou je gaat naar een website als deze...

 

2. Vraagt mensen of ze misschien een 'template' hebben klaarliggen waarmee je aan formulering van je 'format' kunt beginnen

 

3. Liefst eigenlijk vragen of ze een voorbeeld willen uitwerken...

 

4. En dan noem je je 'format' het Droste Effect :P

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi en welkom

 

Als eens gezocht op tv-format in dat rechthoekige vakje rechtsboven?

 

Een schat aan informatie.

Nog steeds vragen? stel ze gerust. Er lopen hier een aantal experts.

 

Frans

 

Waar zijn die experts? Ik krijg nog geen antwoord op mijn vraag

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk wel (mag ik van uit gaan ;)) maar men is dan benieuwd of je er iets aan gehad hebt.

Anders moeten deze experts wederom hetzelfde antwoord geven....!

 

Ik heb het volgende antwoord gevonden en dat bevestigt mijn ervaring.

---

"En vertel aan iedereen je programma-idee! Als mensen weten dat het idee van jou komt en er mocht iemand hetzelfde idee gaan produceren, dan blijft het altijd 'een aftreksel van..'. Want helaas zijn televisie-ideeen niet echt te beschermen, een kleine aanpassing in het format maakt het al 'anders' . Je kunt je format wel registreren, maar doe dat dan heel gedetailleerd anders heeft het geen zin"

---

 

Het heeft dus geen zin om je tv-format naar een productie bedrijf te sturen, want ze gaan het wijzigen en krijgen ze een nieuw tv-format.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van mij zit in deze business en bovenstaande informatie over het beschermen van formats klopt.

 

Echter, wat je wel kunt doen is met je format naar een zender gaan en je idee uitleggen en zeggen dat je al een productiemaatschappij hebt. Eventueel laat je eerste een kleine pilot ontwikkelen door studenten.

 

Pas als je de deal binnenkrijgt stap je, met het contract van de zender, naar een productiemaatschappij met het verzoek dit uit te voeren. De productiemaatschappij is dat gewoon een opdrachtnemer en niet meer in de positie jouw idee te kopiëren.

 

Bovenstaande strategie heeft zich bewezen bij een paar bedenkers van formats.

Wij maken http://www.factuurdesk.nl waarmee je uren kunt registreren en factureren.

Link naar reactie
  • 0

een van de eerste vragen van de zender zal zijn 'welke productiemaatschappij?'. daar kan en wil je dan geen antwoord op geven. hoe betrouwbaar komt dat over? werk het idee goed uit, en ga samen met de producent naar de zender. eerlijk duurt het langst....

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.