• 0

bezoekers makkelijk contact laten opnemen.

Allen,

 

Wie van jullie gebruikt een 'contact us' button of iets dergelijks ?

wij hebben een skype now button, maar niet iedereen heeft natuurlijk skype...

Wat zijn de alternatieven en wat kosten deze ?

 

Ik heb pushcall gevonden ziet er leuk uit maar naar mijn idee vrij duur....

zijn er alternatieven ?

 

mvg,

Patrick

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

De klassieke oplossing: een contactformulier op de website dat bezoekers kunnen invullen.

Wat je ook kan overwegen is een widget op je website waarlangs bezoekers met je kunnen chatten ( voorbeeld: http://www.plugoo.com/enter.php )

een contactformulier hebben we inderdaad al op de site staan. maar ik denk dat het altijd goed is om een telefoonnummer bij de contactgevens te zetten (geen 06)

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Dit is natuurlijk deels afhankelijk van je doelgroep, maar live chat is vaak een laagdrempelige vorm voor contact. Daarnaast doet het 0800 nummer zonder wachttijd het ook altijd erg goed, vooral als dit prominent op de website geplaatst wordt.

ok bedankt, waar zou ik een 0800 nummer kunnen aanvragen ?

het gaat er mij om dat onze klanten op een zo persoonlijke en vriendelijk mogelijk manier contact kunnen opnemen voor vragen opmerkingen, klachten etc.

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Een 0800 nummer kun je hier aanvragen.

 

http://www.belcentrale.nl/voip/servicenummers

 

Hou er rekening mee dat een 0800 nummer indien daar veel op wordt gebeld flinke

kosten met zich mee zal brengen. Waarschijnlijk wil je het 0800 nummer laten doorschakelen

naar je eigen mobiel. Hier worden dus extra kosten voor gerekend. Als de beller je daarbij ook

nog eens vanaf een mobiel toestel belt, dan heb je dus dubbele mobiele gesprekskosten.

 

Misschien kun je beter een lokaal netnummer nemen en deze door laten schakelen naar

een callcenter die voor jullie de klanten te woord staat.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een bel me nu knop op onze website staan er krijgen sinds we dat hebben ongeveer 20 telefoontjes per dag meer.

Mensen vullen hun telefoonnummer in en wij bellen deze automatisch terug.

 

Dit is een product wat we zelf verkopen dus voor meer info moet ik je doorverwijzen naar www.uwvoipcentrale.nl

 

Vriendelijke groet

 

Martin Splinter

BelTex automatisering

 

 

VoiP - Asterisk - Pin over IP - passende oplossingen op www.beltex.nl

SnelStart consulent voor installatie en support

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste zou ik afraden: je e-mail adres kan worden afgevangen en je krijgt een lading spam waar je U tegen zegt.

 

Je kan het wel doen, maar hang er dan ook een contactformulier achter om je e-mail adres te verbergen.

 

Wat een onzin. Ik werk hier al jaren mee en nog nooit ook maar 1 spambericht ontvangen. Het is helemaal niet zo dat je dan gelijk ladingen spam ontvangt... en mocht je ooit spam hierdoor ontvangen kan je het altijd nog van je site afhalen. Dus ik snap niet waarom je dit niet zou moeten doen.

 

Uiteraard kan het geen kwaad om er een contactformulier van te maken maar die kan je niet op elke pagina zetten. Het is daarom handig om op elke pagina een button te plaatsen die linkt naar de e-mail waardoor bezoekers te allen tijde gemakkelijk en snel een telefoontje op kunnen vragen. Dit is een zeer gemakkelijke oplossing voor kleine bedrijven die niet duizenden euro's te besteden hebben aan hun website.

 

Groet, Edwin

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een andere optie is om een chatapplicatie te maken, waardoor mensen die telefonisch contact lastig/vervelend/ingewikkeld vinden, makkelijker vragen stellen e.d.. Ik heb erg goede ervaring met o.a. LiveCom (een Nederlands bedrijf!) - maar dat heeft grotere bedrijven als klanten en kan mij dus voorstellen dat het wat prijzig voor je is.

 

Maar ongetwijfeld zijn er open source/goedkopere versies voor chat te vinden.

Link naar reactie
  • 0

die antwoord bot werkt nog niet helemaal lekker...

 

Bezoeker: wat voor soort applicaties bieden jullie aan?

 

Lisa: Sorry, dat vind ik niet relevant. Ben je geïnteresseerd in live chat op je website?

 

Bezoeker: nee

 

Lisa: Hmm.. sorry ik snap niet goed wat je bedoelt. Kan je de vraag nog eens met andere woorden stellen?

 

Bezoeker: hoe werkt live chat?

 

Lisa: Bedoel je dat je meer wil weten over *** Webchat?

 

Bezoeker: misschien

 

Lisa: Hmm.. sorry ik snap niet goed wat je bedoelt. Kan je de vraag nog eens met andere woorden stellen?

 

Bezoeker: ja zeg luister eens, je weet wel erg weinig...

 

Lisa: Super!

 

Uiteindelijk gaat er niets boven menselijk contact. Ik geloof persoonlijk wel in chatapplicaties, zeker waar bezoekers actief benaderd kunnen worden. Nadeel van chatapplicaties is de bemanning, uiteraard zou je dit kunnen outsourcen. Ik heb hier wel eens naar geïnformeerd bij verschillende bedrijven en de prijzen vielen mij eigenlijk best mee. In markten waar de concurrentie erg hevig is kan het een interessant zijn om bezoekers van je website in een eerder stadium te tackelen en uitgebreider van informatie te voorzien.

 

uiteindelijk moet je mensen meerdere manieren aanbieden om contact met je te zoeken. Als er uiteindelijk contact is probeer dan zo snel mogelijk dit contact op te volgen. Ik kan mij talloze keren herinneren dat ik informatie ergens heb opgevraagd en dat er geen reactie kwam, de belofte over een reactie zou volgen of een eerdere reactie niet werd opgevolgd. Op deze manier laat je klanten liggen.

 

Zorg dat je de middelen die je inzet optimaal kunt gebruiken, kan je dit niet dan kun je beter kiezen voor minder. less is nog steeds erg vaak more.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Onlangs heb ik een demo aangevraagd van het programma Promptchat (www.promptchat.nl) dit kwam ik tegen op de site van een makelaar Commavastgoed.nl .

 

Bij het speuren naar kantoorruimte werd er opeens een chatbox geopend. In eerste instantie was is wantrouwend maar je raakt wel nieuwsgierig door de mogelijkheid om direct (en tevens anoniem) met een live persoon te chatten en je vraag aan te geven. Uiteindelijk heb ik mijn gegevens doorgegeven omdat er een echt mens aan de andere kant van de promptchat zit.

 

De demo moet ik nog beoordelen maar in eerste instantie lijkt het mij een ideale manier om vanuit een anonimiteit toch in contact te komen met een bezoeker van je site en daar een goed contact uit op te bouwen.

 

Succes,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eigen ervaring is dat de meeste mensen het wel makkelijk vinden. Alleen het woord "chat" schrikt ze nog af : de meeste mensen ervaren dat toch iets voor jongetjes van 13 met iets te veel gel in het haar. Bij een paar bedrijven waar ik heb gewerkt merkten we dat jonge klanten en bezoekers niets verteld hoefden te worden. Ouderen deden ook mee, maar in iets mindere mate.

Link naar reactie
  • 0
Wat een onzin. Ik werk hier al jaren mee en nog nooit ook maar 1 spambericht ontvangen. Het is helemaal niet zo dat je dan gelijk ladingen spam ontvangt... en mocht je ooit spam hierdoor ontvangen kan je het altijd nog van je site afhalen. Dus ik snap niet waarom je dit niet zou moeten doen.

 

Dan heb je geluk. Persoonlijk zie ik no-time veel spam ontstaan op e-mail adressen die op welke manier dan ook online verschijnen.

 

Hoe dan ook: iedereen is vrij om zijn eigen keuze te maken. Ik vind een contactformulier een eenvoudige en professionele manier om de bezoeker te laten reageren.

 

Link naar reactie
  • 0

Zag laatst cobrowser.net, soort chat venstertje. Ik weet niet of het wat is, heb het nog nooit zelf gebruikt. Maar ik denk wel dat dit soort communicatie wel interessant is omdat (voor mij in ieder geval) snel even contact gezoekt kan worden, bellen is altijd een soort drempel en zo kun je zo snel iets vragen en als het niet bevalt klik je je venstertje zo weg!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.