• 0

Nieuwe website laten bouwen door groei, nu blijven bestellingen uit

Hallo,

 

Sinds 2006 heb ik een internetwinkel in merkkleding (zie profiel). In 2007 en 2008 maakte het bedrijf een zodanige groei door, dat ik een nieuwe website heb laten ontwikkelen. Tot aan oktober 2008 gingen de verkopen erg goed, maar nu is het zo mager dat de kosten zich opstapelen en de nieuwe zomercollectie al weer onderweg is! Nu kan de betaling van de kleding uitgesteld worden tot april, maar zo lang de klanten niets kopen stapelen de kosten zich op en er is simpelweg geen krediet meer!

 

Heeft iemand er ervaring mee, is het de trend van deze financiële crisis? en zou iemand met een helicopterview naar de website kunnen kijken (dat lukt me niet meer)?

 

Alweer bedankt ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou meer over jullie persoonlijk vertellen in het "over ons" stukje. Er staat nu info over het merk Ecko en een reclame achtig stukje over Urban Villa. Zal misschien niet de reden zijn dat de verkoop is ingezakt, maar vind het wel belangrijk.

 

Ik irriteer me persoonlijk aan de manier waarop de pagina's laden. Eerst een onduidelijk scherm en dan wordt pas het wit gevormd waarop de letters duidelijk zijn. Dit kost ook tijd en dat heb ik meestal niet.

 

Ik moet erg veel gegevens achterlaten als ik me wil registreren. Ik zou alleen de hoogst noodzakelijke dingen vragen (die je nodig hebt om te bezorgen).

 

Zou het zo kunnen zijn dat in de maanden november/december de aankopen op internet meer gericht zijn op sint en kerst dan op kleding?

 

Gebruik je analyse tools zodat je kunt zien of klanten nu anders navigeren dan op je vorige website en waar ze er uitgaan?

 

Heb je wel net zoveel bezoekers maar minder conversie? Of ook minder bezoekers? Als het laatste het geval is, hoe zit het dan met de zoekmachine optimalisatie van deze site en de vorige site? Is de vorige site uit de lucht (anders zou je een kopie site kunnen zijn van je oude site en dan rankt google je lager)?

 

Nou zomaar wat ideetjes. Succes!

Link naar reactie
  • 1

Beste Linda,

 

Ik heb jullie webshop bekeken en kom tot de volgende puntjes wat misschien een oorzaak kan zijn:

[*]Intropagina: Staat mooi maar leidt af van het daadwerkelijke doen; conversie.

[*]Overzicht: Ik vind de site niet echt overzichtelijk, laat bijvoorbeeld de meest belangrijke categorieen op de voorpagina terug komen. Zo kunnen je bezoekers sneller daar komen waar ze willen zijn.

[*]Adresgegevens e.d.: Toon wat meer informatie over jullie zelf, afhaaladres, telefoonnummers, etc., dat schept vertrouwen

[*]Maak de productafbeeldingen ook aanklikbaar.

[*]De productdetailspagina kan duidelijker. Zo staat er op deze pagina http://www.urbanvilla.nl/catalog/product_info.php/products_id/203 een x aantal foto's waardoor de bestelknop helemaal naar beneden verdwijnt.

[*]Bij het plaatsen van een bestelling is de bedrijfsnaam verplicht, waarom?

 

Wat natuurlijk ook een oorzaak (naast bovenstaande) kan zijn is dat de URL's van de nieuwe website nog niet geindexeerd zijn door Google en dat de oude URL'en (die van de oude site dus) een 'pagina niet gevonden' fout geven. Hierdoor kunnen je klanten ook weg blijven.

 

Ik zie dat de webshop in osCommerce gemaakt is. Dit is natuurlijk prijstechnisch zeer aantrekkelijk (osCommerce zelf is gratis te downloaden) maar daardoor missen de osCommerce shops vaak een eigen identiteit. Of te wel, ze lijken allemaal (enigszins) op elkaar.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

 

Succes met de shop!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Linda,

 

drie heel algemene opmerkingen m.b.t. jouw nieuwe webshop:

- zoekwoorden of trefwoorden voor kledingstukken ontbreken op de introductiepagina, alsmede een omschrijving van de breedte en diepte van je productassortiment. Is het zowel dames- als herenkleding? Ik weet het nog steeds niet.

- zorg altijd voor een volwassen productaanbod op je eerste pagina's en bijvoorbeeld niet alleen gympen en t-shirts

- noem eerst je eigen bedriijfsnaam met introductie en omschrijf pas daarna de merken die je voert, voeg desnoods een beschrijvende naam aan je bedrijfsnaam toe

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. heeft een professioneel ontwikkelaar deze site gemaakt?

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat de productpagina's langzaam laden. Wat ik "storend" vind is dat op de ene pagina ik het commando 'koop nu!" terwijl op de andere pagina het vriendelijkere 'in winkelwagen' staat. Daar zou je nog lijn in moeten brengen. Verder is je webshop gedeelte niet in lijn met je homepage. Als ik die zie verwacht ik iets stoers en spannends. En zoals eerder opgemerkt zou ik de productafbeeldingen aanklikbaar maken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Moet wel zeggen dat ik er even van schrik, vooral doordat ik al erg veel heb gezeurd bij de ontwikkelaar (welke overigens professioneel is)...ik hoop dat hij de aandachtspunten wil aanpakken zonder daar weer geld voor te rekenen.

 

De oude website terug zetten is geen optie, deze was dramatisch traag, had geen inlogmogelijkheid en er zat een limiet aan het aantal producten.

 

Ik zal zelf in ieder geval zorgen dat de gegevens die nodig zijn voor het registreren worden verminderd en dat de bedrijfsnaam niet nodig is....(dat ik daar zelf niet aan gedacht heb)!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De ontwikkelaar zou zich ook bezig houden met de zoekmachine-optimalisatie, ik ben hem daarom nu een zeer dringende mail aan het typen (nou ja, eerder gefrustreerd omdat het om veel geld gaat).

 

In de OsCommerce heb ik een onderdeel staan waarbij ik helemaal kan zien, welke klant wanneer inlogt, en welke producten bekijkt. Verder heb ik analytics nog niet geinstalleerd nee.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Als OSCommerce gebruiker herken ik het produkt meteen. Het valt mij een beetje tegen van de bouwer dat ie een paar belangrijke zaken nog niet gedaan heeft:

* standaard buttons zitten er nog in (NOT DONE bij een verder frisse vormgeving!)

* op iedere pagina worden de 'grote' foto's geladen en niet de thumbnails, daarom is je site nu zo traag. Hier zijn verschillende oplossingen voor.

* SEO is niets aan gedaan (geen meta gegevens !!, alles is nog 'standaard' OSCommerce) Alle pagina's hebben dezelfde titels (hierin moet je de merken en artikel namen gaan verwerken!!)

* Geen beschrijvingen bij de categorieen. Ook geen meta data overigens daar.

* Ik kan niet op de produktfoto's klikken (dit is overigens wel bij standaard OSCommerce, dus dat is eruit gehaald??)

* Laat die intro pagina eruithalen, dit is waardeloos voor SEO. Wat staat er nou op je index pagina aan 'echte' tekst? Helemaal niets! Dus Google ziet ook 'niets'.

 

Zat je vorige site op dezelfde url als deze site? Ik geloof bijna zeker dat de vorige site niet in /catalog/ stond en nu is heel Google in de war en zijn al je oude Google gegevens in een klap waardeloos geworden. Je moet hierdoor met deze site ineens weer helemaal opnieuw beginnen om je positie op te bouwen binnen Google.

 

Dit valt mij zo in eerste instantie op. Ik hoop echt dat je niet te veel betaald hebt voor deze site... Als ik dit zie ga ik per direct als website bouwer aan de slag, want dit kan ik zelfs, als enthousiaste hobbyist, (echt) beter! (nee, ik zoek geen werk, ik verkoop modelauto's) Maar ik wil je best helpen met advies wat ik allemaal aan m'n site gedaan heb.

Het ziet er gelikt uit, maar de OSCommerce techniek rammelt nogal...

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

:-[

 

Heb al niet zo'n goede week (baan verloren) maar nu keert mijn maag zich echt even om...

Heb aardig wat betaald ja, en aan een professioneel bedrijf (en een bekende) en krijg nu het gevoel beter op te kunnen doeken aangezien ik me dus ook nog in de schulden heb gestoken (Ik, als absolute veiligheidszoeker)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Neeneee!! Niet doen! De basis is goed, maar er moet even flink met de trukendoos van OSCommerce gewapperd worden!!!

 

Kom op heeee!! Ik wou dat mijn website er zo gelikt uitzag!!! We moeten ons alleen even concentreren op de onderliggende techniek, dat is tot nu toe nog niet gedaan, daar ligt even de aandacht.

Ik wil je wel adviseren, geen punt.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dag Linda,

 

Om een goed inzicht te krijgen in de teruglopende verkoop is het noodzakelijk dat je voor jezelf wat gegevens in kaart brengt.

- is het bezoek teruggelopen?

- of alleen de conversie? Hoe ligt die verhouding bezoekers-kopers?

- en op welk moment in de site haken mensen af (daarvoor heb je een statistiekenprogramma nodig, zie ook de reactie van Frans).

- wat heb je verder nog veranderd, behalve de techniek en de vormgeving? Heb je bijvoorbeeld nieuwe teksten gemaakt, of teksten weggelaten?

- Heb je enig inzicht in de verhouding terugkerende bezoekers-nieuwe bezoekers?

- En wat doe je om herhalingsbezoeken / aankopen te stimuleren?

 

Wat overigens ook kan is dat je huidige site er ten opzichte van de oude te profesioneel uitziet... Dat zou jammer zijn, maar is toch niet ondenkbaar. Een wat amateuristisch aandoend uiterlijk wekt vaak de indruk 'goedkope artikelen' te hebben. Dat in tegenstelling tot een professioneel ogende site. Marktplaats is van dit principe waarschijnlijk het beste praktijkvoorbeeld.

 

Is je overgang vanuit de vorige site niet al te rigoureus geweest?

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou ja..... zie het ook even niet zo helder meer....

Gelukkig komende maand vrij om zo even alles op een rijtje te krijgen ;D

 

Ik heb de ontwikkelaar de reacties doorgestuurd!.

 

Morgen ga ik zelf in ieder geval aan de slag met het stukje "over ons" en probeer ik wat aan te passen aan de inloggegevens.

Hopelijk krijg ik de ontwikkelaar zover dat hij de punten aan wil passen....maar ben dr wel beetje bang voor!

 

Hoopte dat een nieuwe website de kroon zou worden op de groei van de webwinkel...maar levert tot nu toe een hoop problemen op ;) Wilde haast de producten tegen bodemprijzen dumpen ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat de hele dag door mensen op de website komen. Bekend is dat 95% van de bezoekers daadwerkelijk zoekt op merknaam, ze blijven gemiddeld 10 minuten op de website hangen....maar waar ze afhaken, vaak toch bij een productoverzicht.

 

De teksten zijn hetzelfde, maar de website is inderdaad veel professioneler. Klanten hebben meer opties, kunnen bestellingenstatus zelf inzien en meer kleine handigheden.

 

Van de klanten van de oude website, zijn er tot nu toe maar 2 personen daadwerkelijk op de nieuwe website komen kopen. Terwijl het grootste deel van de klanten vooral bij nieuwe collecties of sale weer terug kwamen.

 

Ik schiet zelf te kort qua reclame o.d. verder dan een mailing over de nieuwe website ben ik nog niet gekomen (maar daar heb ik nu weer genoeg tijd voor).

 

Het bezoek is enigszins teruggelopen.

 

Bedankt weer allemaal!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij al het bovenstaande: qua uiterlijk is er weinig mis, maar qua doorklikbaarheid en vindbaarheid is er wel het nodige mis. Denk niet meteen te negatief over je website bouwer, dit zijn dingetjes die je juist omdat als je ergens aan werkt je weet waar je moet klikken, etc. vaak initieel over het hoofd ziet.

 

- Mocht je de intro pagina toch willen houden, maak dan alles klikbaar (ik klikte initieel op een logo en dat doet dus niets)

- Het niet klikbaar zijn van de afbeeldingen is wat mij betreft het meest ergerlijke

- Ik moest echt zoeken naar de 'in winkelwagen' knop omdat ie buiten beeld staat

- Als je naar SEO laat kijken, laat ook zorgen dat de popup images niet in de index komen. (kan met robots.txt bestandje, handeling van 1 minuut) Google is zich nu aan 't vullen met dit soort pagina's: http://www.urbanvilla.nl/catalog/popup_image.php/pID/161 daar kan niemand wat mee.

 

Het lijkt nu misschien heel veel in één keer wat iedereen zegt, maar veel van de meest essentiele wijzigingen zijn door iemand die er een beetje vaardigheid in heeft, binnen een paar minuten te doen.

Link naar reactie
  • 0

Bekend is dat 95% van de bezoekers daadwerkelijk zoekt op merknaam, ze blijven gemiddeld 10 minuten op de website hangen....maar waar ze afhaken, vaak toch bij een productoverzicht.

 

Bekend is... klinkt alsof je het van hoten zeggen hebt en niet zelf hebt geconstateerd. Wederom de vraag : hoe weet je dat, cq. waarmee meet je.

 

Waar zoeken ze op merknaam? in google en komen ze bij jou terecht? is mij niet gelukt namelijk, maar wellicht is het toch zo en gebruik ik de verkeerde zoektermen. Of zoeken ze in je site een merknaam, of komen ze via de merknaam en een adwordsreclame bij je.

 

Via externe links op andere relevante pagina;s zullen het er niet zoveel zijn denk ik, want volgens Yahoo is het aantal links vrij beperkt.

 

Op welk type productpagina haken mensen af? het totaaloverzicht van een merk of een specifieke pagina?

 

Hoor graag van je want stoppen moet je zeker niet doen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik zal niet gelijk het ergste denken van de bouwer ;D, op zich heeft hij mijn wensen goed doorgevoerd...alleen het technische deel dat is balen!

 

Als je in Google zoekt op de kledingnaam, zou mijn advertentie er moeten staan in de gesponsorde links (?)

 

Bekend is .... ik haal het uit mijn oscommerce-scherm....het deel waar ik zelf als administrator in log. (geen idee hoe het heet sorry)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je site ziet er prima uit maar er zitten inderdaad een aantal doorns in.

 

Inloggen dat moet je echt veranderen want dat jaagt mensen weg, zoiezo zou ik je landingspage weghalen en die mooi verwerken in je shop zelf kwa banners/headers etc want er zijn mensen die nieteens doorklikken :)

 

Je scripter/designer heeft half werk afgeleverd, indien je een duidelijk contract hebt met afspraken en dergelijke zou ik als ik in jou schoenen zou staan even aan de bel trekken bij je rechtsbijstand cq advocaat want dit is gewoon net geen oplichterij. Als hij SEO etc zou uitvoeren en het is niet gedaan is het zijn verantwoording dat te regelen. Daarbij lijd jij er nu deels onder want als dat deel goed was uitgevoerd had dit zeer zeker niet plaatsgevonden of in veel mindere mate denk ik.

 

PS Wel topartikelen moet ik zeggen!

Link naar reactie
  • 0

Nee, stoppen is een slecht idee.

 

Je webbouwer spammen met alle opmerkingen hier is ook niet zo'n goed plan trouwens :)

 

Maak voor jezelf een lijstje a.d.v. de opmerkingen die je hier krijgt en maak er een prioriteitenlijstje van. Bespreek dat op een rustig moment met je webbouwer, dan kom je er vast wel uit. Ik zou niet direct op hoge poten beginnen, want dan weet je zeker dat er geen overleg meer mogelijk is.

 

Er is wel het een en ander aan te merken op je winkeldeel, maar uiteindelijk zijn dat details die relatief makkelijk aan te passen zijn. Zo vraag ik me af waarom je mijn geboortedatum wilt weten en de provincie waarin ik woon. En ook: lever jij aan klanten op Antartica? Het ziet er naar uit dat OSCommerce 1 op 1 is overgenomen (en matig vertaald).

 

Je ingewikkelde url 's zijn in ieder geval wel van belang, want daar hou je nog tijden last van (Google heeft een olifantengeheugen) en maken je site niet goed vindbaar op je merknamen. Laat staan op het type artikelen dat je verkoopt. In het kader van SEO is dit toch wel het eerste dat moet gebeuren.

Nog een tip in dit verband: zorg voor een lange productomschrijving waarin je alle stijlen en kenmerken noemt. Dat is voor de winkelende bezoeker fijn, maar ook goed voor je vindbaarheid in de breedte.

 

En installeer Analytics, dat geeft je (gratis) inzicht in (onder andere) je verkeersstromen.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht wordt ik met dit idee afgeschoten maar goed dat moet dan maar.

 

Je geeft zelf aan wel enige tijd te hebben

Dus is optimalisatie van je website het eerste wat je moet doen.

 

Wat je ook nog kunt overwegen is een weblog te starten via bijvoorbeeld wordpress.com

Hierin bespreek je je nieuwe items, de merken die je voert en steeds nieuwe interessante en leesbare berichtjes over je producten en de branche waar je in zit.

In ieder artikel een linkje naar de betreffende productpagina op je site.

 

Waarom? Omdat wordpress op korte termijn heel goed geindexeerd wordt in google, en het dus wellicht extra geinteresseerde bezoekers oplevert.

 

Let wel: het is dus niet zo dat je dit moet doen en SEO moet laten, maar het zou meer een kleine aanvulling kunnen zijn op je vindbaarheid.

 

In mijn geval werkt het iig uitermate goed ;D

Link naar reactie
  • 0

Indirect krijg ik hier bevestiging van de projecten waar ik nu mee bezig ben (blog, community... ;D)

 

Even off/topic voor Henri

 

Volgens mij heb ik he tal eens eerder gepost maar zou je daar wellicht voor de verzamelaars het volgende aan toe kunnen voegen.

 

http://www.librarything.com/catalog.php

 

maar dan voor modelauto's ipv boeken, met de mogelijheid hier foto's aan toe te voegen, en je eigen auto's te laten zien

Auto's kunnen gekozen worden uit een database zodat iedereen van dezelfde gegevens gebruik maakt.

Doordat ze uiit een database komen kun je ze automatisch laten doorlinken naar jouw webshop.

 

Jantje ziet een auto in pietjes verzameling en klikt erop om die bij jou te bestellen

 

/offtopic

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.