• 0

Nieuwe website laten bouwen door groei, nu blijven bestellingen uit

Hallo,

 

Sinds 2006 heb ik een internetwinkel in merkkleding (zie profiel). In 2007 en 2008 maakte het bedrijf een zodanige groei door, dat ik een nieuwe website heb laten ontwikkelen. Tot aan oktober 2008 gingen de verkopen erg goed, maar nu is het zo mager dat de kosten zich opstapelen en de nieuwe zomercollectie al weer onderweg is! Nu kan de betaling van de kleding uitgesteld worden tot april, maar zo lang de klanten niets kopen stapelen de kosten zich op en er is simpelweg geen krediet meer!

 

Heeft iemand er ervaring mee, is het de trend van deze financiële crisis? en zou iemand met een helicopterview naar de website kunnen kijken (dat lukt me niet meer)?

 

Alweer bedankt ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, dat wil zeggen dat ik 3000 euro weggegooid heb....een nieuwe kost ook weer veel geld.

Zit er meer aan te denken op te houden, kan het vrijwel niet meer relativeren....kost nu alleen maar privé geld

 

Het is even doorbijten, in principe zou dit jouw webbouwer dit gewoon op moeten lossen in plaats van jouw met de gebakken peren te laten zitten.

 

@JS Collen, duur is geen garantie voor kwaliteit.

Link naar reactie
  • 0

Het is zeer triest dat zulke partijen actief zijn en steeds maar weer onwetende bedrijven als slachtoffer weten te maken. Gevallen als deze komen helaas doorlopend voor en zijn een direct gevolg van het feit er hele kuddes niet-overdreven-ter-zake-kundige mensen zich webdesigner of webontwikkelaar noemen. Het gevolg is een wildgroei aan bedrijfjes die vaak maar wat doen. Met als resultaat: slechte sites, onveilige applicaties en zoals in dit specifieke geval: een halfwerkende webwinkel.

 

@linda81: Ik kan me voorstellen dat je het eigenlijk niet meer ziet zitten, het lijkt zolangzamerhand op trekken aan een dood paard. Helaas kon je van te voren niet voorzien dat je iemand ingehuurd hebt die, om het eufemistisch te zeggen, er niet al teveel kaas van heeft gegeten.

 

Ik heb je overigens enige weken geleden via PM de gegevens doorgegeven van een zeer betaalbaar bedrijf waar ik goede ervaringen mee heb, zagen die er ook geen brood in?

 

Ik hoop in ieder geval dat je deze webbouwer hard aan zult gaan pakken en op die manier ieder geval iets van je geinvesteerde geld terug zal zien.

 

Daarnaast geef je zelf al aan: het zijn de laatste punten. Zeker als je een partij treft die kaas gegeten heeft van oscommerce kunnen ze er vermoed ik best nog wat van maken. Maar of je dat door deze prutser moet laten doen? Je hebt hem volgens mij al meer dan genoeg kansen gegeven en hij blijft half werk afleveren.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist een bericht gekregen van een freelancer die binnen 2 weken alle resterende punten voor 750 euro kan aanpassen:

1.   Submenu’s verbeteren

2.   Vertel-verder pagina werkend

3.   Nieuwe stijl buttons

4.   Splash site naar behoren laten werken

5.   Titels correct

6.   Uitlijning producten beter

7.   Uitlijning logo’s

8.   Add-ons speciale code (meer uitleg vereist)

9.   Headers correct

10.   Foto’s aanklikbaar

11.   Extra pagina toevoegen (FAQ)

12.   Aangepaste URLs (eventueel, afhankelijk van server)

 

Is dit redelijk? punt 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 en 10 zijn volgens mij voor rekening designer (aangezien dit gewoon fouten zijn). Er komt overigens nog een punt bij (kortingen toe kunnen voegen voor klanten) ook dit is voor rekening designer (was harde eis bij ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

@linda81: Ik kan me voorstellen dat je het eigenlijk niet meer ziet zitten, het lijkt zolangzamerhand op trekken aan een dood paard. Helaas kon je van te voren niet voorzien dat je iemand ingehuurd hebt die, om het eufemistisch te zeggen, er niet al teveel kaas van heeft gegeten.

 

Ik heb je overigens enige weken geleden via PM de gegevens doorgegeven van een zeer betaalbaar bedrijf waar ik goede ervaringen mee heb, zagen die er ook geen brood in?

 

Ik hoop in ieder geval dat je deze webbouwer hard aan zult gaan pakken en op die manier ieder geval iets van je geinvesteerde geld terug zal zien.

 

Daarnaast geef je zelf al aan: het zijn de laatste punten. Zeker als je een partij treft die kaas gegeten heeft van oscommerce kunnen ze er vermoed ik best nog wat van maken. Maar of je dat door deze prutser moet laten doen? Je hebt hem volgens mij al meer dan genoeg kansen gegeven en hij blijft half werk afleveren.

 

- zij willen er zelf niet meer aan verder werken omdat ze er niet genoeg verstand van hebben (jahaaaa ik weet het...ongelooflijk). Zij geven aan dat ik dan een freelancer moet zoeken en dan zullen zij een deel vergoeden (hoe logisch kan het zijn)

- Ik heb je PM daarover gehad, maar wilde eerst hier in NL iemand zoeken (aangezien ik al zoveel ellende heb met designers....al kan dat natuurlijk opnieuw gebeuren ;D). Ik zal zo in ieder geval met dat bedrijf waar je het over had contact opnemen

- ik vraag me af of ik wel iets van het geld terug zie..... ik denk dat het niet verder komt dan dat zij een deel vergoeden (ik weet zeker dat ze weigeren de 750 euro te betalen)

Link naar reactie
  • 0

- zij willen er zelf niet meer aan verder werken omdat ze er niet genoeg verstand van hebben (jahaaaa ik weet het...ongelooflijk). Zij geven aan dat ik dan een freelancer moet zoeken en dan zullen zij een deel vergoeden (hoe logisch kan het zijn)

- Ik heb je PM daarover gehad, maar wilde eerst hier in NL iemand zoeken (aangezien ik al zoveel ellende heb met designers....al kan dat natuurlijk opnieuw gebeuren ;D). Ik zal zo in ieder geval met dat bedrijf waar je het over had contact opnemen

- ik vraag me af of ik wel iets van het geld terug zie..... ik denk dat het niet verder komt dan dat zij een deel vergoeden (ik weet zeker dat ze weigeren de 750 euro te betalen)

 

Wat is er geoffreerd door deze club, staat daar een overzicht in van functionaliteiten en tegen welke prijs zij deze site werkend wanneer zouden opleveren ?

 

De opmerking "Zij geven aan dat ik dan een freelancer moet zoeken en dan zullen zij een deel vergoeden"is een mondelinge toezegging of heb je die in een mail of brief ontvangen ?

 

Het klinkt allemaal als een stel zolderkamer piloten die het grote geld roken maar nu door onkunde zelf en anderen de afgrond in helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Alles gaat per mail en print ik direct uit, om er voor te zorgen dat er altijd bewijs is voor afspraken.

Bij de offerte aanvraag heb ik aangegeven wat er in moest zitten, daarop hebben zij een offerte gemaakt.

Ook dit staat op papier en in de loop van de tijd zijn we dmv overleg per mail gaan bepalen hoe alles specifiek er uit moest komen te zien. Overigens geven zij aan alleen de technische dingen te vergoeden, terwijl ik vind dat wanneer de buttons nog steeds niet juist zijn (je ziet bijvoorbeeld overal zwarte vierkanten) dat gewoon onder hun verantwoording valt.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die 750 in ieder geval erg prijzig, gezien je lijstje...

 

Ik heb het gevoel dat je weinig zwart op wit hebt staan met deze heren, waardoor het lastig gaat worden juridisch iets af te dwingen. Maar probeer er in ieder geval zoveel mogelijk uit te slepen voor jezelf.

 

Wat dat bedrijf betreft, even contacteren kan nooit kwaad inderdaad, mijn ervaring is dat ze goed werk leveren, behoorlijk snel zijn en redelijk geprijst. Dus het zou een optie kunnen zijn. Het zijn in ieder geval goede programmeurs.

 

Da's hier ook het punt, je spreekt steeds over designers, wat je nodig hebt is juist een programmeur (of webontwikkelaar, het is maar hoe je het beestje wil noemen), en dan bij voorkeur eentje die thuis is in oscommerce.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Nu ik zo wat rondspeur op het net, zie ik dat ik voor 750 euro bijna een nieuwe website heb ;)

 

 

Een nieuwe website of aanpassingen in een bestaande website kan soms evenveel werk zijn. Bij een bestaande website moet je je vaak 'inlezen' in de code, de werking, de bedoelingen van de vorige programmeur, dat heb je bij een nieuwe site niet. Soms is het, hoe gek het ook klinkt, goedkoper om iets opnieuw te beginnen.

 

750 euro voor een webshop waarmee je je brood wilt gaan verdienen is natuurlijk niet veel geld...

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die 750 in ieder geval erg prijzig, gezien je lijstje...

 

Als je de code niet kent is dat lastig te stellen. Wie weet hoeveel er veranderd moet worden alvorens het naar believen werkt. Een nieuwe website voor 750 euro geloof ik best, maar dat zal ook niet veel meer zijn dat installatie osCommerce en aanpassing template. Technisch maatwerk zit daar redelijkerwijs niet bij.

 

3000 voor een complete webwinkel met specifieke eisen is stiekem ook al goedkoop en goedkoop is af en toe duurkoop. Om dan aan te raden voor 750 euro opnieuw te beginnen is niet billijk.

 

Dit alles onder voorbehoud, gezien je natuurlijk best mensen hebt die a) veel verstand van zaken hebben en b) een vriendelijke prijs vragen. Maar dat zijn de spreekwoordelijke spelden in een containerschip hooi.

 

De stelling dat je voor 3000 euro al blij mag zijn met een gevulde en goed samengestelde database is ook niet echt van toepassing op deze casus. Over het algemeen voert de klant zelf de producten in en de database is standaard onderdeel van osCommerce.

 

Ik kan niet in de code kijken maar mijn advies is stiekem toch opnieuw beginnen. Wellicht met minder eisen of alleen die eisen die vervuld kunnen worden door het installeren van de reguliere add-ons. Een standaard Os Commerce met een nieuwe template voor 750 moet te doen zijn. Ik zeg dit met in het achterhoofd je verhaal dat er vele aanpassingen zijn geweest op de code. Als nu blijkt dat er bv. een grote bug zit in de huidige versie en je klantengegevens op straat liggen moet je upgraden. Blijven de aanpassingen van de huidige webbouwer dan bestaan? Worden ze niet overschreven? Met huidige problemen en de getoonde blijk van weinig kennis m.b.t. osCommerce durf ik daar niet mijn handen voor in het vuur te steken.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk vind het een mooie website, niets mis mee.

 

Prijzen zijn goed, zal de link doorgeven aan de mensen die ik ken die deze kledingstyle 'diggen'. :P

 

Je kan oneindig doorgaan op het Oscommerce verhaal maar daar schiet je op dit moment niks mee op..

 

Echter zou ik die 750 euro in Adwords stoppen. Dat betaald zich 'hopelijk' nog een keer terug. Veranderingen in je website zullen op korte termijn niks tot weinig uithalen. Voordat google alles heeft opgepakt... (crawlen, backlinks, XML data..) ben je een maand of wat verder..

 

Beetje reclame in de buurt ofzo, flyers etc.

 

Never give up! succes.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Nou de punten die er staan, zijn gewoon echt nodig....

Deze maken de site helemaal af en zorgen daardoor weer voor meer gebruiksgemak voor de klant.

Ik ben me nog even aan het oriënteren op wat freelancers ;)

 

De site werkt nu in ieder geval, dat is al een hele verbetering ;D

Link naar reactie
  • 0

 

Als je de code niet kent is dat lastig te stellen. Wie weet hoeveel er veranderd moet worden alvorens het naar believen werkt. Een nieuwe website voor 750 euro geloof ik best, maar dat zal ook niet veel meer zijn dat installatie osCommerce en aanpassing template. Technisch maatwerk zit daar redelijkerwijs niet bij.

 

3000 voor een complete webwinkel met specifieke eisen is stiekem ook al goedkoop en goedkoop is af en toe duurkoop. Om dan aan te raden voor 750 euro opnieuw te beginnen is niet billijk.

 

Mee eens.

Ik vraag me alleen wel af wat er nou precies gebeurt is. Kennelijk was je oude site op een of andere manier veel beter, maar daarmee weten nog steeds niet waarom. Helaas kan ik 'm niet meer traceren, dan hadden we tenminste en referentiepunt gehad. En dat maakt het wat moeilijker om te voorspellen hoe snel, waarmee en hoe eenvoudig je terug kunt keren naar je oude niveau.

 

Daarom wat algemene opmerkingen waar je ongetwijfeld wat mee kunt.

Ten eerste de keus voor het platform: osCommerce.. Uit het oogpunt van zoekmachine-optimalisatie vind ik het niet de allerbeste keus, maar het is ook niet per definitie slecht. Bovendien zijn er diverse add-ons beschikbaar om de out-of-the box osCommerce daarop te verbeteren en dan is het misschien niet best of class maar wel redelijk state of the art. Al spreekt het mij bij bijvoorbeeld Magento wel aan de opmaak (CSS) zonder oneigenlijk gebruik van tabellen is (in de code). Dat geeft niet alleen een schoner en zoekmachinevriendelijker resultaat maar maakt m.i. ook makkelijker te customizen.

 

De vraag is nu heb je perse iets beter nodig dan osCommerce? Uit SEO (Search Engine Optimization) oogpunt kan het opzich geen kwaad om te streven naar het optimale. Echter voor osCommerce bestaan vele (en nederlandstalige) out-of-the-box oplossingen bestaan, voor nieuwsbrieven, wishlists, iDeal intergratie etc... die je elders wellicht moet missen. Bovendien, je oude site scoorde goed! En die zou langs dezelfde meetlat waarschijnlijk ook niet beter gescoord hebben dan state of the art.

 

Wat is er dan fout gegaan?

Gezien de plotselinge en forse daling zou ik me bijna afvragen of er destijds wel 301-redirects zijn aangemaakt om je bezoekers die binnen komen op de nog oude geïndexeerde pagina's naadloos(!) naar de nieuwe (specifieke!) pagina's leiden. Doe je dat goed, dan heb ik nog nooit een aanhoudende grote terugval meegemaakt! Het komt weleens voor bij een plotselinge grote wijziging van tientallen pagina's tegelijk, dat Google een paar dagen pas op de plaats maakt. Maar dan ben je zo weer terug. Ondertussen blijven de oude pagina's (zeker de dieper liggende product-detail-pagina's) misschien nog wel vier maanden in de index zweven (vaak nog steeds rankend als vanouds) en heel geleidelijk zie dat dan dat de nieuwe pagina's het gaan overnemen. En is dat minder goed, dan vergelijk je dat met de oude pagina en trek je daar je lessen uit!

 

Afgezien daarvan een paar andere puntjes.

Ik vermoed dat je website op 2 punten minder scoorde: (1) veel minder bezoekers + (2) minder conversie (omzetting van kijkers naar kopers, in dit geval). Over die conversie hebben diverse mensen al het nodige gezegd, vooral usability puntjes en daar heb je zelf ook wel oog voor. Er zitten nu wat slordigheden in, die hopelijk destijds ontbraken. Voor de rest kan het natuurlijk nog veel geavanceerder, neem maar eens zo'n site als Amazon.

 

Als het je bezoekers wilt krijgen via de zoekmachines moet je voor het gemak even denken op 3 niveaus. Je wilt scoren op enkele hoofdtermen, zoals i.e.g. de merknaam Urban Villa en misschien street wear of hiphop-kleding (mocht daar tenminste op gezocht worden), daarnaast op categoriën zoals 'longsleeves' of 'schoenen' (of misschien iets specifieker met een tweede term erbij) en tot slot wil je hoog scoren op het niveau van het specifieke product.

 

Dat gebeurt nu niet goed. Kijk je bijvoorbeeld naar je homepage, de pagina die de meeste externe links ontvangt, met daarin ongetwijfeld linkteksten als "Webshop Urban Villa" etc., dan kom jij met een soort splashpage waarop die woorden (sterker nog, geen enkel woord behalve in de meta-tags!) helemaal niet voorkomen. Mijns insziens is dat een doodzonde!

 

Dan de categoriën...

Neem bijvoorbeeld "Longsleeves".. Ik open die groep en het enige wat ik zie is 3 plaatjes. Longsleevs staat misschien in de paginatitel, maar er staat nergens longsleeves op de pagina, niet in een broodkruimelpad, niet in de url, niet in een mooie categorie beschrijvende tekst, zelfs niet in het pad van de images.. nergens!

En het had nog wel zo mooi kunnen zijn..

 

Dan was je vanuit die categorie afgedaald naar productniveau, waar dat longsleeves iets substieler en natuurlijk specifieker ook weer terug was gekomen en je op wel 3 manieren weer met "longsleeves" terug kunnen linken naar de categorie pagina. Via je breadcump, via terug naar hupperdepup, via een suggestie voor variant twee "ook in blauw"... moeiteloos!

En hier moet je het wel van je teksten en je interne linkstructuur hebben, want zoveel verschillende deep links van externe sites krijg je nooit (of wel met heel veel moeite).

 

Ik denk dat we daarmee ook wel de productpagina's hebben gehad.

 

Het goede nieuws is dat je dit soort dingen ook binnen osCommerce uitstekend kunt doen.

En de url's kun je wellicht via mod_rewrite in een htaccess file laten herschrijven, zodat ook de ballast daar uit gaat en je mooie inhoudelijke url's over houdt.

 

Heb je vragen stel ze gerust of stuur een pm-tje.

Ik ben echter niet iemand die zelf in osCommerce gaat zitten vroeten. Eigenlijk alleen maar een marketeer die vond dat de rol van internet en zoekmachines zo cruciaal was geworden dat ik me er wel in moest verdiepen. Al was het maar om onder coders en webdesigners het kaf van het koren te kunnen scheiden. En ook ik heb daar wat 'hard way' ervaringen in gehad. Maar daar wordt je wijzer van! Niet opgeven dus, het hoort bij je groei als (internet-)ondernemer.

 

Succes, groeten, sterkte en wijsheid,

 

 

Otto

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog eentje :)

 

Als je op "Urban Villa" al goed scoort met bijvoorbeeld je homepage..

 

En er even vanuitgaand dat je op product en categorie en productniveau idem dito vrij makkelijk hoog zult scoren op de combinatie termen als "urban villa longsleeves" of "longsleeves urban villa"..

 

Dan zou ik overwegen om het "Urban Villa" in de paginatitels van de catergorie- en productpages in je site niet vooraan maar achteraan te plaatsen.

 

Daarmee geef je de categorie en/of specifieke product wat meer gewicht. En scoor je beter dan nu op zoektermen met "longsleeve" zonder "urban villa".

 

Bovendien verlies je er niks mee (of misschien een beetje uit branding oogpunt, maar het logo is ook nog aanwezig) en met "urban villa" zelf kun je toch maar met een of twee bovenaan staan.

 

 

 

Voor nu snaveltjes dicht en oogjes toe,

 

 

Otto

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Allemaal weer bedankt voor de tips e.d.

 

Ik heb ondertussen weer wat offertes opgevraagd en zorg dat voornamelijk de laatste paar foutjes opgelost worden, de foto's aanklikbaar zijn en de kortingen toegevoegd kunnen worden. Tevens zal ik nog wat laten doen aan de splash-pagina.....(misschien toch laten verwijderen, en dan de homepage aan laten passen).

 

Als alles opgelost is, en ik verlost ben van de designers...is het wel een feestje waard ;D

En als alles opgelost is, waardoor ik dus weer tijd heb om 'leuke' dingen te doen....ga ik me eens verdiepen in OsCommerce ;)

Link naar reactie
  • 0

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik in OsCommerce (in het Admin-scherm) aan kan geven of inloggen voor klanten verplicht is?

 

Tevens stromen de reacties op freelance.nl binnen, maar is lastig een bedrijf te screenen. Ik wil namelijk niet opnieuw de fout in gaan ;D Waar baseer ik de keuze op?

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat ze een bepaalde track-record hebben? Referenties?

Je zou kunnen kijken of daar vergelijkbare OSC projecten tussenstaan.

 

Verder gewoon proberen te praten met ze. Hoe willen ze het aanpakken en wat zijn hun iedeeen.

 

Link naar reactie
  • 0

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik in OsCommerce (in het Admin-scherm) aan kan geven of inloggen voor klanten verplicht is?

 

Tevens stromen de reacties op freelance.nl binnen, maar is lastig een bedrijf te screenen. Ik wil namelijk niet opnieuw de fout in gaan ;D Waar baseer ik de keuze op?

 

volgens mij lukt dat niet in een standaard OScommerce shop, hiervoor dien je een contributie voor te installeren. bijvoorbeeld: PWA (Purchase Without Account) http://www.oscommerce.com/community/contributions,355

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Ik controleer ook uitvoerig de projecten die ze als referentie op hun website hebben staan, verder Google ik het ook altijd even (negatieve reacties zijn makkelijker te vinden dan positieve) . Er zit in ieder geval een heel groot verschil in uurtarief zeg!

 

Wat betreft de add-on, ik denk zelf niet dat het inloggen een groot probleem is aangezien ik het aantal in te vullen velden al heb geminimaliseerd....Zouden mensen hier zelf op afhaken? (ik zelf niet)

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de add-on, ik denk zelf niet dat het inloggen een groot probleem is aangezien ik het aantal in te vullen velden al heb geminimaliseerd....Zouden mensen hier zelf op afhaken? (ik zelf niet)

 

Daar kom je maar op 1 manier achter: Testen... bij ons is h et postief uitgevallen ;)

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 1

Hoi iedereen!

 

Na een rumoerige tijd (inclusief laptopcrash) eindelijk weer wat nieuws!

 

- de splash-site is verwijderd

- klanten kunnen kopen zonder in te loggen

- lay out is aangepast

- h1 titels e.d. aangepast

- metatags aangepast

- google analytics geinstalleerd

 

Nou en nog heel wat meer! Heb echt een uitstekende freelancer gevonden!

 

Ik hoor het graag als ik iets over het hoofd zie!

 

Nogmaals bedankt voor al jullie tips en aanmoedigingen! Zonder dit had ik het gewoon opgegeven!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.