• 0

Bedrijf in Nederland runnen vanuit Curacao

Hallo,

 

ik ben van voornemens om naar Curacau te emigreren met mijn gezin daar mijn vrouw een mooi aanbod heeft gekregen daar.

Nu heb ik een klein transportbedrijf hier en onderzoek de mogelijkheid om deze te runnen vanuit Curacao. Er komt een wettelijk vertegenwoordiger voor Nederland maar hoe zit het met de belastingen en andere zaken die daarbij op mijn pad zouden komen? Heeft er hier iemand ervaring mee??

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog geen contact gehad maar al wel op hun site gezocht en niks gevonden. Ben er vanalles over aan het opzoeken.

Zal een aardig tijdje overheen gaan maar beter alles terdege uitzoeken.

ook niks tegengekomen op de kvk van curacao.

Ik heb deze vraag ook voorgelegd bij het EVD en mocht ik hier antwoord van ontvangen deel ik dat hier ook mede.

Link naar reactie
  • 0

Nog geen contact gehad maar al wel op hun site gezocht en niks gevonden. Ben er vanalles over aan het opzoeken.

Zal een aardig tijdje overheen gaan maar beter alles terdege uitzoeken.

ook niks tegengekomen op de kvk van curacao.

 

Dat kan wel kloppen. Ik moet helaas zeggen dat de informatie meestal niet op het web te vinden is. Misschien kunnen de mensen bij SPOC je meer vertellen. Alhoewel ze meer toegespits zijn op ondernemers die daar wat willen beginnen.

 

Ik heb ze zelf bij een workshop ontmoet.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

effectief leiding geven vanuit Curacao over een in NL gevestigde onderneming kan slechts beperkt.

 

Het resultaat zal met name toerekenbaar zijn aan Nederland, daar vinden de activiteiten plaats. Een deel van de werkzaamheden die in Curacao plaatsvinden zullen daar worden belast.

 

Met name Nederland zal zeer kritisch staan ten opzichte van doorbelastingen uit Curacao

 

 

Link naar reactie
  • 0

Twee mogelijkheden:

 

a. je blijft zelf op papier de baas (op welke manier dan ook), dan blijf je gewoon keurig 50% betalen (tenzij je afrekent met belastingdienst en vertrekt)

 

b. je zet er een trust tussen die op papier de baas is, dan betaal je (hou me er niet aan) 4%.

 

Ga genieten daar, maar hou de chollers te vriend door af en toe iets aan ze te geven!

 

Groet, Peter

Ook over Madoff werd gezegd dat 'ie absoluut te vertrouwen was...

Link naar reactie
  • 0

Hoi Gerard

 

Als je in NL de onderneming laat bestaan en de dagelijkse leiding, vestiging en activiteiten hier laat, dan zal NL heffingsbevoegd blijven voor de BTW en IB (of VPB als het een BV is). Er is dan sprake van een vaste inrichting in NL. De heffing is bepaald in het BRK (Belasting Regeling voor het Koninkrijk).

 

Artikel 5

 

1. Winst uit onderneming - voor zover niet bestaande uit inkomsten uit onroerende goederen - genoten door een inwoner van een van de landen, mag in een van de andere landen worden belast indien en voor zover die winst is toe te rekenen aan een binnen dat andere land aangehouden vaste inrichting.

 

2. De aan een vaste inrichting toe te rekenen winst wordt gesteld op de winst welke met de vaste inrichting zou zijn behaald, indien zij een onafhankelijke onderneming ware, die dezelfde of soortgelijke werkzaamheden uitoefent onder dezelfde of soortgelijke omstandigheden. Tussen de onderneming en de vaste inrichting in rekening gebrachte rente en royalty’s blijven daarbij buiten aanmerking.

 

NL blijft in deze situatie dus bevoegd te heffen voor IB, OB en VPB.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.