• 0

Webwinkel starten

Hoi

 

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een web winkel te beginnen. Jullie zullen vast deze vaag regelmatig voorbij zien schuiven maar ik wil me toch gaan verdiepen in de materie.

 

Ik heb dus het idee om een webwinkel te beginnen om games aan te beiden van een bepaalt spel computer. Zelf werk ik fulltime in de wisseldienst dus tijd heb ik genoeg.

 

Maar omdat onderneming nieuw voor mij is wil ik eerst alles op een rij hebben anders begin ik er geen eens aan.

Een webinkel (software) opzetten is geen probleem voor mij. Maar de dingen die er omheen hangen daar heb ik nog niet echt veel kaas van gegeten. Vandaar dat ik ook op dit forum ben gekomen.

 

Nu heb ik zelf al wat vragen waarvan ik wil weten hoe dat in elkaar zit.

Als je games wil inkopen bij en leverancier hoe gaat dat dan. Waar vind ik die leveranciers. En heb je nog verplichtingen naar een leverancier toe.

Belasting technisch zou ik ook wat dingen moeten gaan uitzoeken. Een kennis van mij heeft een eigen 1 mans bedrijf dus hoop ik dat hij mij wat dingen kan vertellen.

 

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven waar ik rekening mee moet gaan houden

 

Greets dungeon

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ey een concurrent voor mij :D

 

Allereerst welkom hier. Leverancier zoeken zul je zelf moeten doen. Ik heb dat zelf ook moeten doen en heb gelukkig relaties die mij op de goede weg konden helpen. Veel leveranciers werken met releaselijsten en artikelenlijsten. Je moet eerst uit zien te vinden welk systeem je voor je webshop gaat gebruiken en geloof mij die keuze is niet makkelijk (zie mijn topci daarover). Daarnaast ga je kijken; Wie doet mijn administratie? En waarmee?

 

Inkopen van voorraad is een van de belangrijkste punten zeker in deze branche. Welk artikel loopt hard? Als ik hem niet verkoop kan ik hem dan nog wel kwijt? Ga ik veel of weinig inkopen? Wat doe ik als een leverancier niet levert? Allemaal vragen die je jezelf moet stellen aan het begin van je onderneming. Zoiezo werken de leveranciers in deze branche de eerste x aantal keer met vooruitbetalen en daarna pas op rekening. Kan je dit bekostigen? Aangezien je wel een minimum aan bedrag netto moet bestellen voordat het uberhaupt geleverd wordt.

 

Desalniettemin succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dungeon,

 

Wederom welkom op HL! Vlak voor het slapen gaan toch nog even reageren op je post.

Ik las in je post dat je wist hoe je het allemaal technisch op moest zetten, da's heel mooi.

Toch wil ik nog wel even je ogen openen (als me dat lukt) wat betreft mogelijkheden van de

shop. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je niet moet laten lekker maken van een maatwerk

winkel van een paar honderd euro.

 

Ik zou je willen aanraden simpel te beginnen met bijvoorbeeld een gratis script zoals osCommerce.

Mocht je meer informatie willen, dan wil ik je in een pb bericht zeker wel doorsturen naar wat mensen

die eerder een webwinkel hebben opgezet.

 

De luiken gaan dicht hier, alvast een fijn weekend allemaal!

 

Groet,

 

 

Martin.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.