• 0

KvK

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

In beginsel kan dit inderdaad zonder inschrijving bij de meeste beroepsgroepen. Echter, het inschrijven bij de KvK heeft wel enkele voordelen:

* Je bent voor andere ondernemers traceerbaar en dat geeft een gevoel van betrouwbaarheid (Bestaa je nog of ben je over de kop)

* Vaak is een KvK nummer vereist om bepaalde inkopen met korting te kunnen doen.

* Veel B2B bedrijven verkopen enkel aan KvK bedrijven: Makro, Office Centre en dergelijke.

* Het staat professioneler ten aanzien van klanten.

 

Ook heeft het nadelen:

* Het kost geld.

* De KvK voegt weinig waarde toe (star, langzaam en de informatie over adressen en de status van de onderneming is vaak oud)

* Voor de diverse diensten moet je apart markt-conform betalen: opvragen KvK uittreksel, status van klant/leverancier en leverings voorwaarden)

 

Enfin, ik zou het wel doen omdat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Vraag wel om korting als je een starter bent!

Link naar reactie
  • 0

Fiscaal zou het niets uit moeten maken: De handelswijze van de belastingdienst (en deels het civielrecht) gaat uit van wat iets IS, niet van hoe iets HEET. In de geest daarvan zou dus een 'freelancer' gelijk gezien worden aan een eenmanszaak zonder personeel (ookwel ZZP).

Hoe dit in de praktijk uitpakt is een ander verhaal overigens, ik heb het idee dat je als 'freelancer' eerder voor loonbelastingen in aanmerking komen dan als eenmanszaak, zeker wanneer je een beperkt aantal opdrachtgevers hebt en in de dienstverlening zit.

 

Voor de rest van je handel en wandel kan het natuurlijk wel wat uitmaken, het voorbeeld hierboven beperkt zich niet tot de groothandels. Het ontbreken van een kvk nummer kan ook een klant doen twijfelen, ook al is dat misschien onterecht.

 

Ik denk dat je de inschrijving gewoon maar wel moet doen: De inschrijfkosten als eenmanszaak bedragen nog geen 70 euro per jaar, als je 1x flink gaat shoppen bij de B2B-handels heb je dat eruit ;)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je gewoon wettelijk verplicht je als ondernemer in te schrijven bij de KvK, tenzij je een vrij beroep uitvoert wat daarvan specifiek is uitgesloten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je gewoon wettelijk verplicht je als ondernemer in te schrijven bij de KvK, tenzij je een vrij beroep uitvoert wat daarvan specifiek is uitgesloten.

 

Nils,

 

Klopt, je bent het verplicht. Echter, de enige straf die er op niet-inschrijven staat is hoofdelijke aansprakelijkheid... dat is in een eenmanszaak toch altijd zo (ook met inschrijving), dus daarin ga je er niet op achteruit door je niet in te schrijven. Het komt wel wat amateuristischer over als je niet ingeschreven staat uiteraard... en je kunt vaak niet bij groothandels terecht...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken eigenlijk geen ondernemers die zich NIET inschrijven bij de KvK. Ben zelf natuurlijk ook een dwarsharses, maar dit gaat wel erg ver. Ik zou mijn tijd en energie aan andere zaken besteden.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.