Te gênant voor woorden: zingen bij de Rabobank.

Aanbevolen berichten

Op zich vind ik het als MKB'er al tenenkrommend erg dat grote(re) bedrijven hun geld en tijd verspillen aan allerlei teambuilding-clinics/workshops door dikbetaalde bijbeuners en zweefhippies.... Nog erger wordt het als je moet concluderen dat ook bedrijven met een stabiel beide-benen-op-de-grond imago meegaan in de zinloze workshop-hype:

http://www.dumpert.nl/mediabase/382711/1cdf8944/de_raaaaaaaabo_gaat_het_doen.html

 

Ik werd er in ieder geval goed ziek van om dit te zien. Te meer omdat mijn zakelijke rekening bij de Rabobank loopt, en ik nu snap waarom de rente zo laag is.

Link naar reactie

Het is een filmpje van een paar jaar oud, gemaakt door Vincent Everts (gadget journalist), van een workshop gegeven door zijn broer Joep Everts. Mij zul je op dergelijke dingen ook niet terug zien, maar het gaat me even waarom een fimpje uit 2007 voor HigherLevel interessant is. Ik denk dat elk groot bedrijf wel geld aan dit soort onzin besteed, zal in de ogen van de mensen die het organiseren wel heel waardevol zijn.

 

Het publiek heeft er hier er volgens mij nog best wel lol in. Ik zelf erger me altijd behoorlijk aan mensen die het publiek geforceerd bij een presentatie gaan betrekken. Vooral de laatste trend waarbij je niet meer je hand mag opsteken, maar waarbij je moet gaan staan is erg irritant. Meestal sta ik dan op om hard weg te rennen. Dat die interactie niet begrepen wordt, ach :).

Link naar reactie

Zie daar de reden dat ondergetekende geen geschikt materiaal is voor grote bedrijven. Ik weiger ten enenmale aan dit soort flauwekul mee te doen. Tja, en dat ik dan geen teamplayer ben... so be it.

 

Het lijkt de Josti-band wel! Josti-band.... Rabo-Josti-band... Rosti-band.... Hmmmm.... rosti? Het kraakt en smaakt nergens naar.... Ziet iemand de overeenkomst?

Link naar reactie

Natuurlijk is dit filmpje erg lullig en zou ik er niet aan moeten denken zo m'n avond te moeten doorbrengen. Maar nu lijkt het in dit topic alsof ál dit soort evenementen supervervelend en nutteloos zouden zijn.

 

Binnen Paragin organiseert omstebeurt een ander een Paragin Dag. Het kan een dag zijn waarbij iedereen moet een presentatie moet doen, een dag paintballen+diner (bij HL-lid DLA, is een aanrader!), en binnenkort heb ik het vermoeden dat we iets met een bekende kok in combinatie met zelf eten bereiden gaan doen (is nog een verrassing). In feite is dat hetzelfde als dit filmpje hierboven, en ik kan zeggen dat het érg leuk is, motiverend werkt en erg gewaardeerd wordt!

 

Ook bepaalde evenementen van New Venture staan me bij, waar het publiek mee moest doen en die me best interessante inzichten en ideeen hebben opgeleverd (er schiet me een heel interessant aanwijsexperiment bij New Venture InCompany te binnen, waarbij je zo ver mogelijk over je rechterschouder moest kijken en wijzen, dan terug moet gaan naar vooruitkijken, je ogen dicht moet doen en voor ogen halen dat je nog tien centimeter verder zou kunnen wijzen, en dat vervolgens fysiek proberen te doen: het lukte nog ook!).

 

Al met al: het filmpje is erg lullig, maar het soort evenementen kunnen erg leuk en nuttig zijn.

Link naar reactie

Ik ben allergisch voor dit soort evenementen. Ik vind het ronduit een vernedering voor je werknemers om ze met een trommeltje een kinderliedje mee te laten zingen. Toch zullen veel mensen die daar vrolijk mee staan te doen het 'een geweldige dag' gevonden hebben 'en goed voor de spirit' en meer van dat soort flauwekul. Mensen zijn kuddedieren en houden nu eenmaal van groepjes en kliekjes (ik vind bijvoorbeeld hier weer mijn kliekje, dus ik doe er eigenlijk vrolijk aan mee).

 

En Jeroen, al dat paintballen, diner en koken: het lijkt me echt helemaal niks. Ik snap wel dat je op zo'n manier je sociale netwerk goed kan onderhouden binnen een bedrijf, maar veel mensen zijn gewoonweg oersaai en vervelend en daar wil ik mijn kostbare vrije tijd niet mee doorbrengen. Ik ben ook geen sociaal dier, dus daar ligt het ook aan hoor. Als het voor jou werkt, geniet ervan.

 

Ik moet binnenkort mijn personeel een verkooptraining gaan geven (doe ik zelf overigens). Ik weet nu wat me te doen staat: feesthoedjes bij de Hema kopen en zingen maar!

 

Link naar reactie

Ik snap wel dat je op zo'n manier je sociale netwerk goed kan onderhouden binnen een bedrijf, maar veel mensen zijn gewoonweg oersaai en vervelend en daar wil ik mijn kostbare vrije tijd niet mee doorbrengen.

 

Ik vind dat echt een arrogant antwoord (no offense), en ook niet slim dat je je bedrijf inricht met mensen waarvan je het zonde vindt om je tijd mee door te brengen.

 

Wij werken heel bewust aan een goede cultuur binnen ons bedrijf, een van hard werken maar ook van op elkaar aankunnen, ieders motivatie en ambities kennen, en het leuk vinden om hier te werken, lol te hebben en mooie resultaten te boeken. En we hebben een zeer streng deurbeleid, zowel op vakgebied en kunde, als op persoonlijkheid. Ik ga echt niet samenwerken met mensen waar ik niet mee samen wil werken of waarvan we merken dat het team of individuen daarbinnen niet goed 'klikken' (dat is júist één van de redenen dat we ons bedrijf zijn gestart).

 

Ik geloof echt in het bouwen van een cultuur, en dat doe je mede met dit soort dingen (die ook nog eens echt gewaardeerd worden - mits je natuurlijk zaken doet die passen bij je bedrijf (nogmaals, zo zingen als de Rabo past absoluut níét bij ons bedrijf)). En ik ben daar niet alleen in uiteraard, zie maar eens in hoeveel boeken dit thema terug komt (Build to Last en Good to Great schieten me direct te binnen).

Link naar reactie

Nu heb ik ook niet zo'n groot bedrijf, dus het is allemaal wel wat makkelijk te overzien. Ik motiveer mijn werknemers door ze te betrekken bij een hele hoop zaken binnen mijn bedrijfje, ook vraag ik vaak genoeg hun mening. Op deze manier voelen ze zich volgens mij betrokken en hebben ze ook het idee dat ze 'er toe doen'. Ik heb ook vrijwel geen verloop dus we zijn wel een 'team'.

Ook als er problemen zijn in de persoonlijke sfeer probeer ik daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.

 

Aan de andere kant: ik ben de baas. Dus ze moeten wel hun werk doen. En voor de rest hoef ik niet te weten welke HD-TV ze nu weer gekocht hebben of zo. Ik houd gewoon niet van koetjes en kalfjes-praat en dat weet mijn personeel ook.

 

Zoals ik al zei: ik ben geen sociaal mens maar ik ben wel weer goed in andere zaken. Iedereen zijn beperkingen!

Link naar reactie

 

Binnen Paragin organiseert omstebeurt een ander een Paragin Dag. Het kan een dag zijn waarbij iedereen moet een presentatie moet doen, een dag paintballen+diner (bij HL-lid DLA, is een aanrader!), en binnenkort heb ik het vermoeden dat we iets met een bekende kok in combinatie met zelf eten bereiden gaan doen (is nog een verrassing). In feite is dat hetzelfde als dit filmpje hierboven, en ik kan zeggen dat het érg leuk is, motiverend werkt en erg gewaardeerd wordt!

 

Uhm, Jeroen....de naam DLA is niet meer he, ik heb me aangesloten bij de "club van mensen met hun eigen naam"..... ;D

 

Maar bedankt voor je aanbeveling.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Heb met verbijstering en plaatsvervangende schaamte zitten kijken. Heb zelfs even gedacht om meteen maar naar een andere bank te vertrekken. Maar waar moet ik heen om met het Goede Doel te spreken? De Josti band steekt hier nog positief bij af. Die mensen stijgen boven zichzelf uit terwijl het hier tegenovergesteld is. Meeklappen en zingen want de baas kijkt en binnenkort zijn er weer beoordelingen...........

 

 

Link naar reactie

Gaan mijn tenen alweer krullen! :)

 

Het grappige is dat al die werknemers waarschijnlijk alleen maar denken: "hè, effe een dagje niet werken" en daarom maar mee doen.

 

Ik vraag mij sterk af of dit soort dagen effectief zijn. Er zullen best goede trainingen zijn maar er is toch een hoop kaf onder het koren. Ik heb bij een aantal grote bedrijven gewerkt en vond van die oppep dagen altijd afschuwelijk maarja, ik ben dan ook weer zo een einzelgänger.

 

Volgens mij is een echt leuke activiteit, waar mensen dikke pret met elkaar hebben veel effectiever. Dus doet Jeroen het denk ik goed.

Link naar reactie

 

Ik werd er in ieder geval goed ziek van om dit te zien.

 

Dan zal je toch zeker een behoorlijke tijd in bed moeten blijven liggen.

 

Ik vraag me af hoeveel "dikbetaalde bijbeuners en zweefhippies" hier op HL zwerven en in hoeverre zij zich door jou aangesproken voelen.

 

Volgens mij zijn er andere podia om frustraties af te reageren.

 

Het feit dat ik blijkbaar een oneigenlijk argement gebruikt heb in mijn post, was voor een gulle gever een "kneus" waard. Mijn dank is onmetelijk.

 

Voor de kneuzenuitdeler : hoe je het ook wend of keert, het blijft een frustratie ! ( kan er ook niks aan doen)

 

(frustrari) de emotionele toestand van iemand die belemmerd wordt zijn verwachtingen, behoeften of doel te verwezenlijken.

 

Anders zou je er toch niet goed ziek van worden, toch ?

 

Link naar reactie

Heerlijk, heerlijk en voortreffelijk!!

 

Ik krijg nogal eens wat weerstand als ik kritisch ben over organisaties. De ontkenning is een zegen (quote uit the Matrix), denk ik dan. Nu is dit een voortreffelijk voorbeeld van een organisatie, die denkt dat zij met behulp van teambuilding, in de vorm van samen roepen dat ze het gaan doen, denkt dat ze het ook werkelijk gaan doen. De wens is de vader van de gedachte! Zo lekker doelgericht, sturen op het ongedaan maken van het ongeloof in de eigen organisatie.

 

Dit verplicht samen zingen schept een band, dat is zeker! Maar of deze mensen nu geloven dat de organisatie en nog veel belangrijker de individuele medewerkers het gaan doen, dat betwijfel ik ernstig. Het bewijst wel hoever een organisatie durft te gaan, inclusief collectieve vernedering (je zal maar het slachtoffer worden, toch?) , om het eigen geloof in stand te houden.

 

Dank voor dit spetterende stuk amusement.

 

Henk de Greef

Link naar reactie

 

...

Nu is dit een voortreffelijk voorbeeld van een organisatie, die denkt dat zij met behulp van teambuilding, in de vorm van samen roepen dat ze het gaan doen, denkt dat ze het ook werkelijk gaan doen. De wens is de vader van de gedachte! Zo lekker doelgericht, sturen op het ongedaan maken van het ongeloof in de eigen organisatie.

...

 

Er schiet me nog zo'n voorbeeld te binnen: een paar jaar geleden was er meen ik een megahappening van alle Konmar/Super de Boer etc medewerkers, waar iedereen flink gemotiveerd werd. Toen begon Appie H. de supermarktprijzenoorlog en viel dit concern flink uit elkaar...

 

Inderdaad, iets roepen wil nog niet automatisch zeggen dat het ook gebeurt. Ik vrees dat veel managers een verkeerd beeld hebben van affirmaties / NLP achtige technieken. Maar ach, de evolutie doet toch haar werk wel.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Zo zie je maar weer: massa psychologie wordt niet alleen in oorlogstijd gebruikt. Denk even dat de voorzangert iemand van Noord-Koreaanse origine is en de zaal in legergroen er bij staat.

 

Maar laten we onszelf niet in slaap complimenteren: ook wij / ik hebben staan zingen als we er (in het begin) helemaal geen zin in hadden. Gedanst, hoewel we dachten dat ons lichaam daar helemaal niet meer goed voor was. Dat noemen we dan "gezellig mee doen", "je over je schaamte heen zetten" en "een risico nemen".

Ik zou geen videos van mijn disco dansen op 12 jarige leeftijd meer willen zien, bijvoorbeeld.

 

Ik ben blij dat in de Rabo video de zaal niet werd opgeroepen om een voetbalstadion aan te vallen, bijvoorbeeld. En dat duidelijk te zien is dat de meeste mensen er ook niet heel blij mee waren. Maar ik geef toe: het blijft geen prettig gezicht - mensen als verdoofde konijnen te zien kijken.

Link naar reactie

Ben benieuwd wat ze daar nu zingen...

 

Hooray, Hooray it's a crisis, crisis day... of iets dergelijks

 

Sancho ziet het plotseling even niet meer zitten en vreest dat DQ niet de enige maffe veldheer was..

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

1 woord: ONVOORSTELBAAR!!!

 

de vergelijking met de Josti band is al gemaakt, maar was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik dit zag.

 

goddank zit ik niet bij de Rabo, maar ach...dit zal bij andere banken ook gebeuren.

wat me verbaast is dat de baas er ook bij zal zijn...maar zo'n man die moet toch rigoreus ingrijpen als hij./zij dit ziet!?!?

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.