• 0

Klant die niet betaald vanwege conflict.

Het onderwerp zegt het al bijna in zijn geheel maar ik zal het wat nader toelichten: Ik was werkzaam voor een firma in de bouw en op een gegeven moment afgelopen november had ik smorgens een aanvaring met de voorman van het bedrijf over dat ik 10 minuten te laat was, en toen ben ik vrijwillig opgestapt.

En het zit dus zo dat deze firma na het bewuste coflict niet meer wil betalen en ik vroeg mij af of dat juridisch gezien kan of niet? Het betreffen 3 rekeningen, in totaal 2990 euro.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

U was als ZZP-er ingehuurd door de onderneming en heeft voor 3.000 euro werkzaamheden verricht die niet worden betaald als ik het goed begrijp. Deze facturen moeten mijns inziens gewoon door de onderneming worden betaald.

 

Wat voor afspraken heeft u gemaakt met de onderneming? Schriftelijk?

 

Link naar reactie
  • 0

U was als ZZP-er ingehuurd door de onderneming en heeft voor 3.000 euro werkzaamheden verricht die niet worden betaald als ik het goed begrijp. Deze facturen moeten mijns inziens gewoon door de onderneming worden betaald.

 

Wat voor afspraken heeft u gemaakt met de onderneming? Schriftelijk?

 

 

Dank u voor de reactie. Ik heb enkel mondeling afgesproken dat ik voor 32,50 per uur werkzaamheden zou verrichten, en dat ik wekelijks zou factureren dmv van ondertekende werkbriefjes naar het bedrijf te emailen waarna zij vervolgens mij een werkbon ondertekend door de manager toe mailde die ik achter de factuur moest plakken en opsturen.

Link naar reactie
  • 0

De facturen op zich vormen al voldoende bewijs dat er diensten zijn geleverd die betaald moeten worden. Uiteraard is een overeenkomst van opdracht een sterker bewijsmiddel.

 

Je kunt je licht opsteken bij een incassuservice of direct naar de Rechter stappen.

 

Groet en succes

Joost

 

Ook u dank voor de reactie. Is het niet zo dat ik pas na 6 maanden juridisch gezien mn geld kan terugkrijgen? Met andere woorden dat ik pas na 6 maanden juridische stappen kan ondernemen?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ook u dank voor de reactie. Is het niet zo dat ik pas na 6 maanden juridisch gezien mn geld kan terugkrijgen? Met andere woorden dat ik pas na 6 maanden juridische stappen kan ondernemen?

Nee, u kunt vanaf het moment dat de betalingstermijn verstreken is juridische actie ondernemen. Gezien de hoogte van de vordering kunt u de vordering aanbrengen bij een kantonrechter en dat houdt in dat u geen advocaat nodig hebt. Handig is het dan de vordering door een gerechtsdeurwaarder - die ook de betreffende ambtshandelingen en eventuele executie ter hand kan nemen - te laten incasseren.

Link naar reactie
  • 0

Ook u dank voor de reactie. Is het niet zo dat ik pas na 6 maanden juridisch gezien mn geld kan terugkrijgen? Met andere woorden dat ik pas na 6 maanden juridische stappen kan ondernemen?

Nee, u kunt vanaf het moment dat de betalingstermijn verstreken is juridische actie ondernemen. Gezien de hoogte van de vordering kunt u de vordering aanbrengen bij een kantonrechter en dat houdt in dat u geen advocaat nodig hebt. Handig is het dan de vordering door een gerechtsdeurwaarder - die ook de betreffende ambtshandelingen en eventuele executie ter hand kan nemen - te laten incasseren.

 

Heel hartelijk dank.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.