Aanbevolen berichten

Wie eens wat meer wil lezen over MagicMinds en beide kanten van het verhaal wil horen:

 

Artikel over MagicMind in Emerce, met veel reacties van ex-medewerkers:

http://www.emerce.nl/archives/magazine/april2002/reportage/13772.html#hiero

 

Reactie van Eric Bartels zelf:

http://www.magicminds.com/connect/index.jsp?connectto=5&columnid=2

 

En dan scheen er ook nog een TV uitzending van een aantal afleveringen geweest te zijn. Zeldzaam "open" inzicht voor buitenstaanders in de "hype" van afgelopen jaren en hoe mensen zich gek laten maken door geld en onrealistische ideeen....

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben gek op weetjes?

Maar tis to bloody hot om een mending te hebben vandaag.

Bydewee moet ik ook nog aanmaakblokjes halen.

Dinsdag ga ik kijken of ik een eigenwijze mening heb over de verhalen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
En dan scheen er ook nog een TV uitzending van een aantal afleveringen geweest te zijn. Zeldzaam "open" inzicht voor buitenstaanders in de "hype" van afgelopen jaren en hoe mensen zich gek laten maken door geld en onrealistische ideeen....

De vorige keer heb ik de serie gemist, maar deze wordt nu herhaalt op nl2 di 19.00 geloof ik. maar beter nog, hij is helemaal te zien op internet: http://www.werkportaal.nl/zoeken/?q=magic+time

Link naar reactie
Eric is wel weer back on track met andere dingen, naar verluidt...

Misschien... Misschien ook niet, dat kan ik niet beoordelen. Magictime echter is een historisch document over de "Rise & Fall" van de Internethype. De RVU kwam een succesvol bedrijf in ontwikkeling filmen. En ze zijn nog niet binnen of de glamoer begint langzaam af te brokkelen. Zo recht voor de camera's. Het is echt heel leerzaam. Iedere ondernemer zou de film gezien moeten hebben.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Zo recht voor de camera's. Het is echt heel leerzaam. Iedere ondernemer zou de film gezien moeten hebben.

 

Ik heb er echt respect voor dat ze alles hebben uitgezonden, en vanuit Magic Minds, de investeerder (ben even de naam kwijt, was het Nesbic?) en andere betrokkenen nergens druk is gezet om bepaalde delen te schrappen. Het levert, zoals Nils zegt, een historisch document op, de Nederlandse tegenhanger van Startup.com.

Link naar reactie
Ik heb er echt respect voor dat ze alles hebben uitgezonden, en vanuit Magic Minds, de investeerder (ben even de naam kwijt, was het Nesbic?) en andere betrokkenen nergens druk is gezet om bepaalde delen te schrappen. Het levert, zoals Nils zegt, een historisch document op, de Nederlandse tegenhanger van Startup.com.

 

Het was inderdaad Nesbic. En inderdaad Bartels is een held dat hij "toestaat" dat het "document" ongeschonden uitgezonden wordt. Heel leerzaam en bovendien vermakelijk. Overigens was de sitiatie bij Magicminds niet zo uitzonderlijk. De manier waarop Bartels zijn bedrijf runde werd in die tijd heel normaal gevonden. Sterker nog, met name de investeerders drongen aan op een dergelijke aanpak. Daarom is de film ook van histirische waarde. Het geeft een beeld van de collectieve waanzin die toen heerste.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.